باید از زاویه حماسه به مقاومت اسلامی نگاه کرد
آرمین در گفت‌و‌گو با پایگاه خبری حوزه هنری:
باید از زاویه حماسه به مقاومت اسلامی نگاه کرد
منیژه آرمین، نویسنده پیش‌کسوت، با اعتقاد بر اینکه باید از زاویه حماسه به مفهومی مثل «مقاومت اسلامی» پرداخت، بر توجه بیشتر به این حوزه و ضرورت پرداخت به این موضوع در بخش کتاب و ادبیات از سوی نویسندگان تاکید کرد.
 
تاريخ : دوشنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۵۲
این نویسنده پیش‌کسوت در سالروز مقاومت اسلامی در گفت‌و‌گو با خبرنگار پایگاه خبری حوزه هنری ابتدا درباره این موضوع که چه ابعادی از مفهوم مقاومت اسلامی را می‌شود در کتاب و ادبیات گنجاند و از چه زاویه‌ای به این موضوع نگاه کرد، توضیح داد: به نظرم باید از زاویه حماسه به این موضوع نگاه کرد و از طرفی پیام مستقیم برای ارائه کارهایمان نداشته باشیم، بلکه به طور کلی در واکنش‌های شخصیت‌ها بتوانیم روح حماسی را جریان بدهیم و بیشتر نشان‌دهنده مقاومت اسلامی در عرصه کتاب، قصه و رمان باشیم.
وی در ادامه گفت: اگر نویسندگان ابعاد مختلف شخصیت انسان را بشناسند، خود به خود وارد این حوزه می‌شوند و به نوعی روح حماسی را در خود دیالوگ و کنش‌ها و واکنش‌ها و به طور کلی در روند داستان خودش را نشان می‌دهد؛ البته ناگفته نماند که این موضوع یاد دادنی نیست و بستگی به خود نویسندگان دارد که در چه موقعیت و شرایطی هستند و چقدر از این موضوع درک دارند. اگر موضوع را به درستی درک کرده باشند، قطعا موفق می‌شوند.
آرمین سپس در پاسخ به اینکه چه ضرورتی برای پرداختن به موضوعی مثل مقاومت اسلامی در کشورهای منطقه‌ای برای نویسندگان ایرانی در عرصه کتاب و ادبیات وجود دارد، تاکید کرد: به نظرم با توجه به جو اسلام‌ستیزی جهانی که در حال حاضر وجود دارد، موضوع را ضروری می‌دانم اما چگونه پرداختن در این زمینه مسئله مهمی است. بنابراین اگر نویسندگان ما بتوانند همه جوانب را در نظر بگیرند و به واقعیت‌ها نزدیک شوند، اتفاق خوبی ایجاد می شود.
این نویسنده پیش‌کسوت در پایان اعلام کرد: تاکنون به عنوان یک نویسنده کاری به شکل مستقیم در حوزه مقاومت اسلامی نداشتم اما کتاب‌هایی که روی آن ها کار می‌کنم همیشه به موضوع حماسه و همین طور پدیده‌های تاریخی به شکل غیرمستقیم در تاروپود آثارم اشاره شده است که در نهایت می‌توان به مقاومت اسلامی رسید. در حال حاضر هم مشغول جلد چهارم چهارگانه تاریخ هستم که پیش‌تر سه جلد آن به چاپ رسید.
کد خبر: 94988
Share/Save/Bookmark