اسامی آثار بخش نگاه نو جشنواره فجر هفته اول دی ماه اعلام می شود
علیرضا رضاداد:
اسامی آثار بخش نگاه نو جشنواره فجر هفته اول دی ماه اعلام می شود
نخستین نشست اعضای هیات انتخاب سی و سومین جشنواره فیلم فجر طبق پیش بینی قبلی و با اتمام بازبینی فیلم های بخش نگاه نو و نیمی از آثار سودای سیمرغ، برگزار شد.
 
تاريخ : دوشنبه ۱ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۲۴
به گزارش ارتباطات و اطلاع رسانی سی و سومین جشنواره فیلم فجر، در این جلسه اعضای هیات انتخاب جشنواره به بحث و تبادل نظر در باره ویژگی های هر یک از آثار سینمایی پرداختند و حدود ۶۰ اثر بازبینی شده مورد ارزیابی اولیه قرار گرفت و اعضای هیات انتخاب درباره هر فیلم به تفکیک با یکدیگر گفت وگو کرده و تا حدودی از نظرات یکدیگر مطلع شدند.

"علیرضا رضاداد" دبیر سی و سومین جشنواره فیلم فجر اظهار کرد: قرار قبلی ما با هیات انتخاب جشنواره این بود که در پایان بازبینی آثار سینمایی فیلم های نگاه نو، مروری کلی بر آثار بازبینی شده داشته باشیم.

وی یادآور شد: خوشبختانه اعضای هیات انتخاب، مجموعه آثار رسیده به جشنواره امسال را بسیار خوب و راضی کننده ارزیابی کردند؛ خوشحالم هیات انتخاب جشنواره فیلم فجر امسال از آثار رسیده به این رویداد راضی بودند و من این امر را یک موفقیت برای سینمای ایران می دانم که میزان رضایت هیات انتخاب از فیلم اولی ها تا این حد قابل توجه است.

دبیر سی و سومین جشنواره فجر تاکید کرد: از ۶۰ اثری که تاکنون از سوی هیات انتخاب جشنواره فجر بازبینی شده، ۳۱ فیلم مربوط به بخش نگاه نو است؛ بازبینی این بخش به پایان رسیده و امیدواریم در هفته آینده بازبینی آثار بخش سودای سیمرغ نیز به پایان برسد.

رضاداد گفت: جمع بندی نهایی هیات انتخاب درباره فیلم های نگاه نو در جلسه بعدی و تا پایان هفته جاری انجام شده و بر اساس اعلام قبلی، تا هفتم دی اسامی آثار این بخش را اعلام خواهیم کرد و به فاصله چند روز بعد نیز آثار فیلم های سودای سیمرغ معرفی می شود.


تقدیر هیات انتخاب از محمد احسانی

در ابتدای این نشست از محمد احسانی معاون سابق ارزشیابی و نظارت سازمان سینمایی تقدیر شد.

رسول صدرعاملی به نمایندگی از سوی سایر اعضای هیات انتخاب با اشاره به آثار بازبینی شده امسال اظهار کرد: من در این سال هایی که در جریان عملکرد مدیریت سینما هستم هیچ سالی را مانند امسال شوق انگیز ندیدم؛ در میان ۶۰ فیلمی که تاکنون بازبینی شده مشهود است که توجه ویژه ای در مرحله صدور پروانه ساخت فیلم های اول براساس شایستگی ها و صلاحیت حرفه ای فیلمسازان شده است.

وی ادامه داد: مشخص است که پروانه ساخت آثار سینمایی فارغ از دوستی ها و آشنایی ها صادر شده است چراکه ما بسیاری از این فیلم اولی ها را نمی شناسیم ولی کارهایشان در هر دو بخش ساختار و ایده بسیار خوب است که این نشان می دهد شورای پروانه ساخت در صدور پروانه عملکرد بسیار حرفه ای و صحیح داشته و این نگاه موجب کشف استعدادهای جدید در سینمای ایران شده است.
عضو هیات انتخاب جشنواره سی و سوم فجر اظهار کرد: همه فیلم ها از سلامت برخوردارند و تنوع مضامین آنها نشان می دهد که در شورای پروانه ساخت به این تنوع توجه ویژه ای شده است.

صدرعاملی یادآور شد: به من و دیگر دوستان در اعضای هیات انتخاب در جریان بازبینی فیلم ها احساس بسیار خوبی منتقل شد و این تنوع آثار ناشی از مدیریتی است که در سینمای ایران فعال شد.

وی با بیان اینکه در سال آتی سینمایی شاهد اکران آثار مطلوب خواهیم بود گفت: حیف است مدیر موثری در سینما مانند آقای احسانی از این عرصه بروند و امیدواریم ایشان همین حمایت ها و توجهات را در شبکه اول سیما از سینما داشته باشند و آنجا هم به سینما کمک کنند.
صدرعاملی گفت: ما به دلیل همین حس مثبت و اشتیاقی که با دیدن فیلم ها پیدا کردیم وظیفه خودمان دانستیم به سهم خود، از تلاش های این مدیر سینمایی تشکر کنیم و برای آقای احسانی آرزوی موفقیت در شبکه یک داشته باشیم.

در ادامه علیرضا رضاداد دبیر جشنواره فیلم فجر با تایید مطالب صدرعاملی اظهار کرد: آنچه ما در یکسال گذشته از آقای احسانی دیدیم توجه، متانت، دقت عمل و مشارکت فعال و موثر در تولید فیلم ها و همراهی صمیمانه با فیلمسازان بود.

وی ادامه داد: احساس من این است که آقای احسانی در برخورد با آثار سینمایی، با این نگاه که هر فیلم به نوعی سرمایه و اعتبار خود است عمل کرده و این نوع برخورد و مدیریت ارزشمند است و امیدوارم ایشان در مسئولیت شبکه یک هم موفق باشند و به فرهنگ کشور کمک کرده و موجب پیوند بیشتر میان سینما و تلویزیون شوند.

در انتهای این نشست هدایایی از سوی هیات انتخاب و دبیر جشنواره به محمد احسانی تقدیم شد.

سی و سومین جشنواره بین المللی فیلم فجر به دبیری علیرضا رضاداد از ۱۲ تا ۲۲ بهمن برگزار می شود.
کد خبر: 77662
Share/Save/Bookmark