رمانی بر مبنای آیات ۱۱ تا ۱۸ سوره نور منتشر شد
رمانی بر مبنای آیات ۱۱ تا ۱۸ سوره نور منتشر شد
محمد اسماعیل حاج‌علیان از آماده شدن رمان تازه‌اش با عنوان «چهار زن» و همچنین مجموعه داستان «اگر زنش بشوم می‌تونم شمر رو بغل کنم» برای چاپ خبر داد.
 
تاريخ : چهارشنبه ۱ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۳۳

محمد اسماعیل حاج‌علیان از آماده شدن رمان تازه‌ای از خود با عنوان «چهار زن» برای چاپ خبر داد و گفت: این رمان را بر مبنای روایت روزآمد از آیات ۱۱ تا ۱۸ سوره نور با عنوان «چهار زن» نوشته‌ام که به نوعی به موضوع روانکاوی شخصیت چهار زن موجود در داستان از زبان دکتری به نام «سهراب دلخواه» می‌پردازد.
به گفته حاج علیان، این رمان به زودی از سوی نشر آموت منتشر می‌شود.
این رمان همچنین رتبه اول نخستین دوره جایزه ادبی ماندگار (رمان‌های اول و چاپ نشده) را به دست آورده است.
وی در ادامه از آماده شدن مجموعه داستان تازه‌ای با عنوان «اگر زنش بشوم می‌تونم شمر رو بغل کنم» برای انتشار خبر داد و گفت: عنوان این کتاب به نام یکی از داستان‌های این اثر با موضوع تعزیه‌خوانی بازمی‌گردد. راوی دختری است که از کودکی به مرد جوانی که شمرخوان تعزیه است، دلبستگی دارد و در جوانی از وی برای ازوداج با فرزند این پیرمرد خواستگاری می‌شود.
به گفته حاج‌علیان، این داستان بر مبنای زندگی ناصر‌علی علایی تعزیه‌خوان گمنام سمنانی و مجلس عجیب وی در بزرگداشت شهدای کربلا با عنوان مجلس «پشیمانی شمر از شهید کردن امام حسین (ع)» اقتباس شده و ۱۳ داستان کوتاه را شامل می‌شود که همگی با نگاه روانشناختی نوشته شده‌اند.
تو به سطره من به بیدستان، ستاره‌ها کف سوئیت ملاقات شرعی، کفتر غریب، میلک جان، خاتون، نارنج می‌خواستید آقا، انگار روی شیشه مونده باشد، هفت خاله خانباجی، گردی کله‌گاوی، شکلات سرد و اینجا یکی را چال کردند، عناوین داستان‌های این مجموعه را تشکیل می‌دهند که از سوی نشر هیلا در دست انتشار است.
از محمد اسماعیلی حاج‌علیان به تازگی مجموعه داستان «آدمک چوبی، سوت بلبلی» از سوی انتشارات سوره مهر منتشر شده است.

کد خبر: 73602
Share/Save/Bookmark