کم کاری رسانه ملی و مسئولین فرهنگی در تولید آثار تاریخ انقلاب/ برخی از جامعه هنری ما موضوعات مربوط به تاریخ انقلاب  را برنمی تابند
نیرومند مدیرعامل انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس:
کم کاری رسانه ملی و مسئولین فرهنگی در تولید آثار تاریخ انقلاب/ برخی از جامعه هنری ما موضوعات مربوط به تاریخ انقلاب را برنمی تابند
محمد حسین نیرومند گفت: کاملا مشخص است که بعضی ها با موضوع و محتوای سریال «معمای شاه» مشکل دارند و طبیعی است که نسبت به آن موضع داشته باشند چرا که بعضی از آنان، همان جماعت ذی نفوذی بودند که سالها در حوزه فرهنگی این مملکت مسئولیت داشتند.
 
تاريخ : پنجشنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۲۱
به گزارش هنرنیوز ، «محمد حسین نیرومند» مدیرعامل انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس طی گفتگویی از کم کاری تاریخی رسانه ملی در مورد تاریخ انقلاب اسلامی خبر داد و گفت : متاسفانه تاکنون آنچه را که شایسته این موضوع بوده تولید نشده است. اگرچه برخی ها بر این عقیده اند که توجه به جنگ موجب گردیده تا تولید آثاری مربوط به تاریخ انقلاب کمتر صورت بگیرد که البته تا حدودی قابل پذیرش است اما باید بپذیریم که این موضوع به میزان زیادی به کم کاری مسئولین فرهنگی ما برمی گردد که نتوانستند آثار جدی و قابل اعتنایی در مورد تاریخ انقلاب اسلامی تولید کنند.

وی با اشاره به موضع گیریهای منفی برخی ها نسبت به سریال «معمای شاه» ادامه داد: کاملا مشخص است که بعضی ها با موضوع و محتوای سریال «معمای شاه» مشکل دارند و طبیعی است که نسبت به آن موضع داشته باشند چرا که بعضی از آنان، همان جماعت ذی نفوذی بودند که سالها در حوزه فرهنگی این مملکت مسئولیت داشتند.

نیرومند تصریح کرد: متاسفانه مردم و بویژه نسل جوان ما از ظلم های دوران پهلوی اطلاعات چندانی ندارند و این وظیفه صدا و سیما است که در این زمینه اطلاع رسانی کند به عنوان مثال در زمان قبل از انقلاب، حقوق 46 هزار مستشار امریکایی که در ایران حضور داشتند بیشتر از تمامی حقوق ارتش ایران و چند برابر بودجه آموزش و پرورش بود که از جیب مردم ایران پرداخت می شد! و این موارد تنها بخش کوچکی از ظلم هایی بود که شاه به این مملکت می کرد اما آیا تاکنون این چنین ظلم هایی برای روشنگری ملت ایران در قالب آثار نمایشی تولید شده است؟

مدیرعامل انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس با تاکید بر سریال « معمای شاه» اظهار داشت: همین که جوانی مثل آقای ورزی همت کرده و بعد ازنزدیک چهار دهه به رژیم شاه و تاریخ انقلاب اسلامی پرداخته کار شایسته ای است و من از همه کسانی که در تولید این سریال مشارکت داشتند به نوبه خودم تشکر می کنم.

این هنرمند تاکید کرد: تولید آثار تاریخی کار بسیار سختی است بویژه ساخت سریالی با موضوع تاریخ انقلاب اسلامی که هنوز زمان زیادی هم از عمر آن نگذاشته است. این درحالی است که این نوع آثار تاریخی باید برای مخاطب به خوبی دراماتیزه و جذاب شوند که البته کار مشکلی است و خوشبختانه آقای ورزی در این زمینه نسبتا موفق عمل کرده است.. البته معتقدم «خود بزرگ بینی های» شاه در سریال کمتر دیده می شود.

نیرومند با بیان اینکه من خودم زمانی در رسانه ملی بودم و خیلی تلاش کردم تا در مورد تاریخ انقلاب، کارهایی را انجام بدهم اما به دلیل عدم همراهی تلویزیون میسر نشد بنابراین مطلع هستم که آقای ورزی چه کار سختی را انجام داده است گفت: هم اکنون هم که این سریال در حال پخش است ما شاهد موضع گیریهای منفی از سوی برخی از جامعه روشنفکری کشور هستیم که می خواهند با هزاران دلیل این نوع کارها را ضعیف و بیهوده جلوه دهند! البته ناگفته نماند که متاسفانه برخی از جامعه هنری ما نیز این نوع موضوعات را برنمی تابند و شروع به زدن سریال می کنند.

این کارشناس مسائل هنری، واکنش های تند و همسو شبکه های فارسی زبان خارج از کشور نسبت به آثاری همچون معمای شاه را یک امر طییعی دانست و گفت: معلوم است افرادی که در ایجاد فضای فرهنگی قبل از انقلاب دخیل بودند و همچنان در تفکر بازگشت چنین فضایی هستند! با آثاری مثل «معمای شاه» که قصد افشاگریهای رژیم پهلوی را دارد موضع داشته باشند. لذا سازندگان چنین آثاری نباید اعتنایی به چنین واکنش هایی داشته باشند و با قدرت در پی تولید آثار با ارزش ، جذاب و قوی در این زمینه باشند.
کد خبر: 93682
Share/Save/Bookmark