مردان به وظایف خود در زندگی آگاه شوند
در آفتاب شرقی؛
مردان به وظایف خود در زندگی آگاه شوند
در زندگي زناشويي زن و مرد وظايف متقابلي دارند كه در برنامه «آفتاب شرقي» روز شنبه ۳۰ فروردين ماه وظايف مردان نسبت به همسرانشان مورد بررسي قرار مي گيرد.
 
تاريخ : شنبه ۳۰ فروردين ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۱۰
حجت الاسلام و المسلمين سيد عليرضا تراشيون، كارشناس مباحث خانواده در اين برنامه وظايف مردان در مقابل همسرانشان را از ديد ديني و اسلامي و همينطور از منظر اجتماعي براي بينندگان بيان مي كند.
جعفر شعاعي تهيه كننده برنامه "آفتاب شرقي" در خصوص اين برنامه گفت : با توجه به در پيش رو بودن ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) و اهميت جايگاه و حقوق زنان بر آن شديم تا با نگاهي ديگر به بررسي اين موضوع بپردازيم.
وي در ادامه با اشاره به اهميت توجه به زنان در اسلام و زندگي خانوادگي بيان داشت: با توجه به موازين اسلامي در نظام خانواده ، هر يک از اعضاء جايگاه خاص خود را دارند که با جايگاه ديگري متفاوت است؛ به اين معني که هر کدام از اين سه جايگاه مرد - جايگاه زن - جايگاه فرزند ويژگيهايي خاص خود را دارد که با ويژگيهاي دو جايگاه ديگر فرق مي کند.
تهيه كننده برنامه "آفتاب شرقي" ادامه داد: شناخت جايگاه هر يک از اعضاء خانواده ، مي تواند ما را در شناخت آن عضو و برقراري بهتر ارتباط با آن عضو خانواده و در نتيجه سلامت نظام خانواده و تحقق اهداف آن ياري نمايد برهمين اساس در برنامه روز شنبه ۳۰ فروردين ماه به اين موضوع اشاره مي شود.
وي تصريح كرد: در اسلام احاديث و روايات بيشماري در خصوص حقوق زن و شوهر نسبت به هم و رعايت اين حقوق آمده است كه اين نشان از اهميت اسلام نسبت به كانون خانواده است و "حجت الاسلام عليرضا تراشيون" نيز باتوجه به اين موضوع در برنامه "آفتاب شرقي" وظايف مردان نسبت به همسرانشان را تشريح مي كند.
برنامه "آفتاب شرقي" ويژه برنامه اذان گاهي ظهر است كه به همت گروه معارف از شنبه تا پنج شنبه هر هفته از شبكه يك سيما به روي آنتن مي رود.
کد خبر: 70722
Share/Save/Bookmark