ترویج و آموزش کسب و کار خانگی بانوان در فرهنگسرای کار
ترویج و آموزش کسب و کار خانگی بانوان در فرهنگسرای کار
پروانه حسینی از بانوان کارآفرین منطقه 9 توسط یکی از دوستانش از برگزاری غرفه‌های کارآفرینی در فرهنگسرای کار مطلع شده و مدتی است که برای عرضه هنرش به اهالی، به این مرکز می‌آید.
 
تاريخ : شنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۲۷
به گزارش هنرنیوز و به نقل از روابط عمومی فرهنگسرای کار، پروانه حسینی از کودکی علاقه وافری به هنر داشت، عاشق نقاشی کشیدن و همیشه مورد تحسین معلمین دوران ابتدایی بود. وقتی وارد مقطع راهنمایی شد در رشته بافندگی و گلدوزی مهارت خوبی داشت و تابلوهای کوچکی را گلدوزی و به عنوان تزئین به دیوار اتاقش آویزان می کرد.

در دوران دبیرستان به دلیل حجم بالای درس ها کمتر می توانست کارهای هنری انجام دهد اما از آن جایی که عاشق کارهای هنری بود دراوقات فراغت کوبلن بافی می کرد. وی می گوید: با رتبه 3000 در رشته ادبیات زبان انگلیسی در دانشگاه شیراز پذیرفته شدم اما بدلیل مخالفت پدر به شهرستان نرفتم و مجدداً به کارهای هنری پرداختم. ابتدا در سال 1370 در رشته گلدوزی و تکه دوزی از وزارت کارو امور اجتماعی گواهینامه مهارت فنی و حرفه ای گرفتم. پس از تلاش‌های فراوان موفق شدم در طبقه پایین منزلمان مشغول به کار شوم. هم کار می کردم و هم آموزش می دادم.

پروانه حسینی زنی کارآفرین و با پشتکار است. او می گوید نمی توانست بیکار بماند؛ لذا برای یادگیری گلدوزی و تکه دوزی و دوخت های سنتی وارد موزه هنرهای دستی و سنتی شد و این دوره را نیز با موفقیت به پایان رساند. وی همواره به فکر توسعه کمی و کیفی فعالیت تولید آثار هنری خود بود، تا این که در سال 1392به مجموعه فرهنگی هنری ایرانسرا رفت و زیر نظر استاد رزاقی به یادگیری هنر زیورآلات پرداخت و حدود 6 ماه این کار طول کشید این بانوی هنرمند در سال 1393 توسط یکی از دوستانش از برگزاری غرفه‌های کارآفرینی در فرهنگسرای کار مطلع شده و مدتی است که برای عرضه هنرش به اهالی، به این مرکز می‌آید. ازسال 1393به عضويت کانون کارآفريني فرهنگسراي کار و تعاون در آمده و در اين کانون مشغول فعاليت مي باشد.

پروانه حسینی علاوه بر آموزش به مخاطبان و علاقمندان به فراگیری هنرهای دستی در رشته گلدوزی و تکه دوزی؛ در حال حاضر مجموعه تولیدات و آثار تولیدی از صنایع دستی نمدی، دوخت سرویس آشپزخانه، سرویس نوزاد و تزئینات منزل را هم در قالب نمایشگاه و ورکشاپ های هنری به معرض دید علاقمندان می گذارد.

او در این سال ها در نمایشگاهای متعدی شرکت کرده و به عنوان یکی از کارآفرینان برتر منطقه 9 است. پروانه حسینی ابریشمی از ساکنان خیابان استادمعین، زنی 45 ساله، متأهل و صاحب دو پسر است.
کد خبر: 95752
Share/Save/Bookmark