«عروسکخانه»ای که فریماه فرجامی را به سینما برگرداند
«عروسکخانه»ای که فریماه فرجامی را به سینما برگرداند
بازیگر با سابقه سینمای ایران پس از مدت‌ها دوری از این عرصه، این‌بار با حضور در اولین تجربه بلند سینمایی حجت‌الله رئیسی در جشنواره فجر حضور دارد.
 
تاريخ : يکشنبه ۱۳ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۰۸
به گزارش هنرنیوز؛حجت‌الله رئیسی کارگردان سینما در خصوص آخرین وضعیت فیلم «عروسكخانه» گفت: نسخه نهایی این فیلم آماده و تحویل دبیرخانه سی و‌چهارمین جشنواره فیلم فجر شده است.


وی افزود: فیلم سینمایی «عروسكخانه» روایتی عاشقانه و اجتماعی از دختری بدسرپرست است که با مشاوره کارشناسان، پژوهشگران، اساتید دانشگاه و همچنین بچه‌های بدسرپرست که خود موضوع داستان فیلم هستند، ساخته شد.





وی ادامه داد: در این فیلم سينمايی سعی شده است، بیشتر روی مشکلات دختران بدسرپرست بعد از رسیدن به سن قانونی کار شود، یعنی سن استقلال و ورود به مرحله تصمیم‌های بزرگ و سرنوشت‌ساز.




رئیسی در مورد پخش و اکران «عروسكخانه» عنوان کرد: قصد ما ساخت اثری هنری، بر اساس استاندارد‌های جهانی بود تا بتوانیم غیر از ایران در بازار‌های جهانی نیز اين فيلم را عرضه كنيم و در این راستا با کشور‌های کانادا، آلمان، ايتاليا، قطر و بحرين رایزنی‌هایی انجام دادیم که بعد از اخذ پروانه نمایش بحث حضور در جشنواره و پخش خارج از مرز‌ها را در دستور کار خود قرار خواهیم داد.




این کارگردان درباره همکاری خود با سعید سهیلی در اين فيلم اظهار داشت: باید بگویم که از همان زمان آغاز كار تا به انتها بنده را تنها نگذاشت و در تمامی مراحل راهنمایی‌های ايشان شامل حال بنده شد.



رئیسی در مورد روند انتخاب بازیگران در فیلم «عروسكخانه» اظهار داشت: سعی کردم از بازيگرانی استفاده كنم كه انگيزه بالايی برای ايفای هرچه بهتر نقش خود دارند و از مریم معصومی به عنوان اولین تجربه سینمایی‌اش در نقش اول (پرستو) استفاده كردم، فریماه فرجامی نيز نقش مادر پرستو، ميثاق جمشيدی نقش برادر پرستو، فریبا متخصص نقش مدیر بهزیستی و سجاد دیرمینا نقش مکمل معصومی به عنوان استاد دانشگاه را ایفا می‌کنند. طناز دهقان نیز که دومین همکاری من با اوست، نقش همخانه معصومی را بازی می‌کند.



وی در مورد نحوه انتخاب فریبا فرجامی بیان کرد: چندی پیش در یکی از روزنامه‌ها خواندم که خانم فرجامی تمایل به حضور مجدد در وادی سینما را دارد و این باعث شد، احساس کنم می‌توان از طریق این فیلم به او کمک کرد و حال و هوای خوب وی را برگرداند که خوشبختانه بعد از اتمام «عروسكخانه» در دو فیلم دیگر سینمایی فعالیت کرد.





رئیسی ادامه داد: خوشبختانه در بحث تيپ‌سازی احساس می‌کنم به هدف دلخواه رسیدم و همه بازیگران فرعی و اصلی به خوبی از عهده نقش‌های خود بر آمدند و عملکرد خوبی داشتند.


رئیسی در پاسخ به این سوال که «عروسكخانه» در صورت حضور در بخش نگاه نو جشنواره در کدام قسمت حرف‌های بیشتری برای گفتن دارد، بیان کرد: سعی ما این بود که فیلمی باعشق بسازیم و در این راستا من به عنوان کارگردان و یکی از نویسنده‌ها، منصور عبدرضایی به عنوان مدیر فیلمبرداری، ناصرعبدرضایی به عنوان تدوينگر، شيرين بوريايي دوست به عنوان طراح صحنه و لباس در جزء به جزء اين اثر به فضای فکری مشترکی رسیدیم تا در نهایت بتوانیم به خروجی خوبی دست پیدا کنیم.


این کارگردان تصریح کرد: اگر اتفاق خوبی برای فیلم رخ دهد، به عملکرد خوب کل گروه ربط دارد؛ چرا که سينما كار گروهی است.






فیلم «عروسکخانه» به قلم حجت‌الله رئیسی و امیرمحمد خوارزمی نوشته شده است و سعید سهیلی به عنوان مشاور کارگردان، حسن خضرآبادی به عنوان مدیر تولید، منصور عبدرضایی به عنوان مدیر فیلمبرداری، شیرین بوریایی دوست به عنوان طراح صحنه و لباس، ارسلان کیان‌ارثی به عنوان مدیر صدابرداری، کوروش قاسمی به عنوان دستیار یک کارگردان و برنامه‌ریز، ناصر عبدرضایی به عنوان تدوینگر، نازنین سلامیان به عنوان عکاس و فیلمبرداری پشت صحنه، امید رهبران به عنوان آهنگساز، اردلان کیان‌ارثی به عنوان صداگذار، سامان مجد وفایی به عنوان مسئول اصلاح رنگ از عوامل این فیلم هستند.



باشگاه خبرنگاران نوشت:شایان ذکر است؛ «عروسكخانه» اولین تجربه بلند سینمایی حجت‌الله رئیسی در مقام کارگردانی است.




کد خبر: 87012
Share/Save/Bookmark