سیستم حمل و نقل ما سال‌های زیادی از جهان عقب است
رییس جامعه تورگردانان:
سیستم حمل و نقل ما سال‌های زیادی از جهان عقب است
رئیس جامعه تورگردانان ورود خودروهای گردشگری را که اخیرا پیشنهاد آن را به هیأت دولت داده را برای صنعت گردشگری کشور واجب دانست.
 
تاريخ : چهارشنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۱۷:۵۹

به گزارش هنرنیوز،صنعت گردشگری صنعت پرسودی است که وجود و رونق آن وابسته به صنایع دیگر است .از سوی دیگر توسعه این صنعت باعث رونق صنایع دیگر می‌شود؛در این میان صنعت حمل نقل نه تنها نقش بسیار پررنگی در توسعه صنعت گردشگری در میان سایر صنایع وابسته به این صنعت دارد بلکه به جرات می‌توان گفت اگر حمل و نقلی وجود نداشت شاید گردشگری هم وجود نداشت.

با این وجود به گفته کارشناسان و صاحب‌نظران حوزه گردشگری وسایل حمل و نقلی که در ایران برای جابه‌جایی مسافران استفاده می‌شود بسیار ضعیف و عقب‌تر از سایر کشورهای گردشگرپذیر جهان است. از این رو پیشنهاد خرید تعداد ۱۰۰۰ دستگاه خودرو مخصوص حمل و نقل گردشگران که اخیر خبر آن از سوی جامعه تورگردانان منتشر شده را می‌توان خبر امیدوار کننده‌ای دانست. 

ابراهیم پورفرج رئیس جامعه تورگردانان با تاکید این نکته که خودروهایی که برای جابه‌جایی گردشگران در ایران استفاده می‌شود خودروهای خطی است نه خودروهایی مناسب برای جابه‌جایی گردشگران، خاطرنشان کرد: نبود ماشین‌های مناسب برای جابه‌جایی گردشگران یکی از ضعف‌های صنعت گردشگری کشور دانست

او گفت: برای رفع این چالش از هیات دولت درخواست کرده‌ایم تعداد ۱۵۰۰ خودرو مخصوص حمل‌ونقل گردشگران را خریداری و وارد کشور کند.

وی ادامه داد: در ایران برخی از خودورها برای جابه‌جایی گردشگر یا وجود ندارد یا در صورت وجود تعدادشان کم است. به عنوان مثال چیزی به نام «میدل‌باس» نداریم و «مینی بوس» هم کم داریم.

پورفرج در مورد لزوم وجود خودرو میدل‌باس در ایران بیان کرد: ظرفیت خودرو‌های ون ۹ نفر است،اما از آنجایی که مکانی برای چمدان‌ در این نوع خودروها تعبیه نشده در نتیجه از چهار صندلی انتها برای گذاشتن کیف‌ها و چمدان‌ها استفاده می‌شود و ظرفیت خودرو از ۹ نفر به ۵ نفر کاهش پیدا می‌کند؛و اگر ۹ نفر بخواهند به سفری بروند باید از اتوبوس که ظرفیت آن ۴۶ نفر است استفاده کنند.

این فعال حوزه گردشگری تصریح کرد:این موضوع علاوه بر این که برای مسافر صرف ندارد برای محیط زیست هم مضر است.پس باید از خودروهای «میدل‌باس» استفاده کنیم که ظرفیت متوسطی دارد.

ریئس جامعه تورگردانان در مورد تجهیزات این خودروها افزود:این خودروها مجهز به سیستم تهویه مناسب، بلندگو، یخچال و کلیه لوازم و ابزاری که در مسیرهای طولانی مورد نیاز است.

او همچنین اعلام کرد:از آنجایی که یکی از چالش‌های دیگر صنعت گردشگری ما نبود سرویس‌های بهداشتی مناسب و قابل دسترس در جاده‌های کشور است تعدادی از این ماشین‌ها مجهز به سرویس بهداشتی در درون خود است که این یک مورد بسیارالزامی است.

پور فرج با بیان این نکته که:متاسفانه در دهه‌های گذشته این خودروها در ایران توسط شرکت‌های خودرو سازی در ایران ساخته نشده است و ‌به ناچار باید از خارج از کشور خریداری شود در مورد قیمت و زمان ورود این خودروها به ایران توضیح داد: در قدم اول جامعه تورگردان‌ها درخواست خرید این خودروها را به معاونت گردشگری سازمان میراث فرهنگی و وزارت بازرگانی ارائه کرده است.در مرحله بعدی پس از تصویب این طرح و نظر کارشناسان بودجه ای را که دولت باید برای خرید این خودروها از خارج از کشور خریداری کند را اعلام می‌شود.

رئیس انجمن تورگردانان در آخر تاکید کرد:از آنجایی که سیستم حمل و نقل هوایی ما با چالش روبه‌رو است و از سوی دیگر مسیر جاده‌های ما طولانی است پس ورود خودروها به ایران الزامی و واجب است و جزء حقوق گردشگران به حساب می‌آید.
کد خبر: 75754
Share/Save/Bookmark