ویژه برنامه های رادیو برای عید غدیر
ویژه برنامه های رادیو برای عید غدیر
همزمان با فرارسیدن عید سعید غدیر خم، شبکه های رادیویی برنامه های متنوع برای این مناسبت در نظر گرفته اند.
 
تاريخ : چهارشنبه ۱۵ شهريور ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۱۱
به گزارش هنرنیوز و به نقل از روابط عمومی معاونت صدا، شبکه های مختلف رادیویی به مناسبت عید سعید غدیر خم عید بزرگ ولایت ویژه برنامه های متنوعی را برای مخاطبان خود تدارک دیده اند.

رادیو معارف

'تا چشمه غدیر' عنوان ویژه ‌برنامه دهه ولایت و امامت (عید قربان تا عید غدیر) طراحی شده و با توجه به نامگذاری این ایام ، نقش ولایت و امامت را در تقویت بندگی ، حراست از جامعه دینی، وحدت مسلمین و پیوند با مهدویت بیان می‌کند.
این برنامه از جمعه 10 شهریور ماه آغاز و تا چهارشنبه 15 شهریور ماه هر شب ساعت 21:25 به صورت زنده و مستقیم از حرم مطهر حضرت معصومه (س)، شبستان امام خمینی(ره) و پنجشنبه و جمعه 16و17 شهریور به صورت زنده از استودیو رادیو معارف پخش خواهد شد.

رادیو ایران

به مناسبت عیدغدیرخم برنامه 'فرهنگ مردم' به آیین های این عید در نواحی مختلف ایران می پردازد و آیین و آداب عید غدیر در مناطق مختلف کشورمان از این برنامه پخش می شود.
'فرهنگ مردم' به تهیه کنندگی زهرا فقیه میرزایی، مجری و گوینده شمسی فضل اللهی و محمد محسن رفیعی، نویسندگی زینت صالح پور جمعه هفدهم شهریور ماه ساعت 21:30 پخش می شود.

رادیو فرهنگ

'هفت کوچه' روز عید سعید غدیر خم میزبان شنوندگان رادیو فرهنگ خواهد بود.
این برنامه از ساعت 30 / 8 تا 10 صبح تقدیم شنوندگان خواهد شد.

رادیو اقتصاد

در برنامه 'روز از نو' به مناسبت عید سعید غدیر خم، شنبه 18 شهریور ماه، با رویکرد ولایت مداری و نقش آن در زندگی به روی آنتن رادیو اقتصاد خواهد رفت.
برنامه 'روز از نو' با هدف تنوع اطلاع رسانی و نشاط همگانی، کاری از گروه کشاورزی، به تهیه کنندگی مهدی شیار شنبه ساعت 6:30 به مدت 85 دقیقه از رادیو اقتصاد پخش می شود.
همچنین در برنامه 'روی خط اقتصاد' شنبه 18 شهریور ماه، به موضوع شاخصه های انتخاب جانشین از دیدگاه اسلام خواهد پرداخت. این برنامه کاری از گروه اقتصاد و جامعه شنبه ساعت 19:00 به مدت 55 دقیقه از رادیو اقتصاد پخش می شود.

رادیو جوان

ویژه برنامه 'خدا روشکر» روز شنبه 18 شهریور با موضوع شکرگزاری نعمت ولایت به روی آنتن می رود. همچنین این برنامه به شرح خطبه غدیر پیامبر اکرم (ص) و تکریم سادات می‌پردازد. ویژه برنامه'خدا روشکر' کاری از گروه جوان و اندیشه شبکه جوان است که به تهیه کنندگی عطیه عسگری از ساعت 9 صبح پخش می شود.

رادیو سلامت

'صبح و زندگی' عنوان برنامه ای از گروه بهداشت و تندرستی رادیو سلامت است که بمدت یک هفته از ساعت 7 صبح با حضور کارشناسان به موضوعاتی همچون عدالت اجتماعی، علی (ع) در فرهنگ و ادب ایرانی، علی(ع) در فرهنگ پهلوانی، علی(ع) در سخن و سخن وری، علی(ع) در فرهنگ نوع‌دوستی، علی(ع) در فرهنگ حکمرانی خواهد پرداخت.
برنامه 'خونه زندگی' به تهیه کنندگی «سارا شریفی» و «شهرام زین العابدین»، کاری از گروه خانواده از شنبه تا پنجشنبه از ساعت 10:20 به مدت 80 دقیقه با حضور کارشناسان به موضوعات مرتبط با هفته ولایت و امامت می پردازد.

رادیو تهران

' همیشه به شادی' عنوان برنامه عیدانه رادیو تهران است که از پنجشنبه 9 شهریور تا عید سعید غدیرخم بمدت 10 روز در فضای محیطی ویژه دهه امامت و ولایت اجرا می شود.
ساختار این برنامه مسابقه محور است و همراه با گزارش های متنوع پخش خواهد شد. طبق پیش بینی ها قرار شده که این برنامه 5 روز اول در پارک گلابدره و 5 روز بعدی در بوستان نهج البلاغه اجرا شود.
مجریان این برنامه رادیویی وحید رونقی و ساحل کریمی هستند و تهیه کنندگان میثم عبدی و امیرحسین ثقفی همراه مخاطبان خواهند بود.
برنامه «همیشه به شادی» با استقبال از عید قربان تا عید غدیر هر روز از ساعت 18 تا 19 و 30 دقیقه تقدیم فرهیختگان رادیو تهران می شود.

رادیو گفتگو
در شب عید غدیر برنامه 'خورشید و ماه' به تهیه کنندگی فرهاد دهنوی با حضور میهمانان ویژه و گفت و گو در خصوص شب و روز عید ولایت با موضوع واقعه غدیر خم با حضور میهمانان ویژه پخش خواهد شد.
این برنامه 17 شهریور مقارن با 17 ذی الحجه در شب عید غدیر از ساعت 22 الی 24 به روی آنتن شبکه رادیویی گفت و گو می رود. همچنین ویژه برنامه روز عید غدیر خم با عنوان 'پیام غدیر' کاری از گروه تاریخ و فرهنگ از ساعت 7 الی 9 صبح با بخش های متنوع فرهنگی و هنری و مناسبتی از رادیو گفت و گو به روی آنتن می رود.

رادیو صبا

برنامه زنده'عصر صبا' با موضوع معرفی شغل ظروف کرایه برای اعیاد و جشن ها در روز عید سعید غدیرخم تقدیم مخاطبان رادیو صبا می شود.

'عصر صبا'، برنامه ای ست از گروه طنز و سرگرمی رادیو صبا با رویکرد معرفی مشاغل و حِرَف که با هدف شادی آفرینی و ایجاد لحظه هایی مفرح روی آنتن می رود. این برنامه به تهیه کنندگی عباس پیری، نویسندگی و گزارشگری نیما نعمتی زاده، با اجرای نازنین مهیمنی و امیر زنده دلان و با آیتم سازی ملیکا طاهری، نیما نعمتی زاده و حسین قدیمی از شنبه تا پنجشنبه ساعت 18:00 به مدت 60دقیقه به صورت زنده پخش می شود.

'صبح صبا' عنوان برنامۀ زندۀ صبحگاهی است که هر روز با رویکرد شادی آفرینی از این شبکه رادیویی بخش می شود. این برنامه به مناسبت عید سعید غدیرخم سعی دارد خالق لحظه‎های شادِ صبحگاهی برای شنوندگان رادیو صبا باشد. این برنامه با آیتم های متنوع از جمله: مسابقه تلفنی، شوخی با اخبار، روایات و قطعات نمایشی کوتاه طنز، ترانه های شاد، تصنیف و آوازهای قدیمی، مونولوگ‎خوانی، گفت‎وگو هنرمندان، ورزشکاران، و... صبحی شاد و مفرح را برای شنوندگان به ارمغان می آورد. برنامه 'صبح صبا' کاری از گروه مسابقات و تفریحات رادیو صباست که علیرضا محمدنیا تهیه کننده، علیرضا تابان و نگین خواجه نصیر مجری-بازیگر، سید ابوالفضل طاهری نویسنده، امیر عضد گزارشگر و عرفان فغانی هماهنگی این برنامه مخاطبان را در ساعت 08:30به مدت 90 دقیقه همراهی می کنند.

رادیو ورزش

به مناسبت عید سعید غدیر خم شبکه رادیویی ورزش ویژه برنامه ای را در قالب یک جُنگ شاد رادیویی تهیه و تدارک دیده است که این برنامه روز شنبه 18 شهریور ماه از ساعت 17 به روی آنتن می‌رود. این ویژه برنامه شاد، باآیتم‌هایی همچون موسیقی، متن، حضور میهمانان مطرح ورزشی و گزارش، ساعات مفرحی را برای شنوندگان این رادیو به مدت 80 دقیقه تدارک دیده است.

رادیو نمایش

'نشان ولایت' و 'وصی' عناوین نمایش‌های رادیویی ویژه عید سعید غدیر غم رادیو نمایش هستند که با هنرمندی بازیگران اداره کل هنرهای نمایشی رادیو به روی آنتن رادیو نمایش می روند. نشان ولایت ساعت 20 و وصی نیز ساعت 7:15 صبح هجدهم شهریور ماه پخش می شود.
کد خبر: 95194
Share/Save/Bookmark