کارگاه های برتر صنایع دستی کشور شناسایی می شوند
کارگاه های برتر صنایع دستی کشور شناسایی می شوند
مدیرکل حمایت از تولید معاونت صنایع دستی کشور از برنامه این معاونت برای شناسایی کارگاه های برتر و شاخص در استان های مختلف خبر داد.
 
تاريخ : شنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۰۵
به گزارش هنرنیوز؛ فریدون میرزالو مدیرکل دفتر حمایت از تولید صنایع دستی با اعلام این خبر گفت: طبق یک برنامه مشخص و با همکاری معاونین صنایع دستی استان های مختلف در حال شناسایی کارگاه های برتر صنایع دستی و جمع آوری اطلاعات مربوط به آنها برای تشکیل یک بانک اطلاعات جامع در این زمینه هستیم.

وی با تاکید بر اصولی بودن این انتخاب ها افزود: ملاک ما برای گزینش این کارگاه ها شاخص هایی مثل کیفیت تولید، تداوم و حجم تولید و مواردی از این قبیل است که به استان های ابلاغ شده و معاونت های استانی بر این اساس، به انتخاب کارگاه های فعال در استان خود دست می زنند.

میرزالو همچنین در خصوص اهمیت این اطلاعات و کاربرد آنها برای رونق صنایع دستی خاطر نشان کرد: با جمع آوری و طبقه بندی این اطلاعات می توانیم کارگاه های صنایع دستی فعال و پیشرو در کشور را طبق یک استاندارد مدون درجه بندی کنیم و این اتفاق مهمی در عرصه صنایع دستی به شمار می رود.

وی با اشاره به نتایج درجه بندی کارگاه ها بیان کرد: یکی از نتایج مهم این کار متمایز شدن کارگاه های فعال و موفق صنایع دستی در نقاط مختلف ایران است. از این طریق ما می توانیم این کارگاه را که تولیدات سطح بالایی دارند و نسبت به توسعه فعالیت خود نوآوری می کنند را بشناسیم و در برنامه های حمایتی و بازرگانی آنها را کمک کنیم.

میرزالو الگوسازی را یکی دیگر از نتایج این برنامه دانست و خاطرنشان کرد: این کار موجب می شود تا کارگاه های با کیفیت و پیشرو در زمینه تولید به عنوان الگویی برای دیگر کارگاه های در نقاط مختلف تبدیل شود و از این طریق بتوانیم نسل کارگاه های فعال صنایع دستی را در سراسر کشور تکثیر کنیم.

مدیرکل حمایت از تولید در پایان تهیه یک کتابچه از نتایج این اطلاعات را ضروری ارزیابی کرد و گفت: پس گردآوری و پایش اطلاعات، نتایج کار که شامل اطلاعات دقیق کارگاه های صنایع دستی در استان های مختلف است به صورت کتابچه ای منتشر خواهد شد و این مجموعه در اختیار بازرگانان، صادرکنندگان و به طور کل فعالان عرصه صنایع دستی در داخل و خارج از کشور قرار می گیرد تا بتوانند به راحتی با کارگاه های موفق صنایع دستی ایرانی مرتبط گردند.
کد خبر: 83485
Share/Save/Bookmark