تغییراتی که می‌توانست صداوسیما را فلج کند
تغییراتی که می‌توانست صداوسیما را فلج کند
تهیه‌کننده تاک‌شوهای تلویزیونی درباره‌ی رکودی که مدتی است شبکه‌های تلویزیونی به آن دچار شده‌اند، معتقد است: تلویزیون هم مدیریتش، هم ساختارش و هم مدیرانش عوض شده است؛ طبیعی است که دچار رکود شود و وقفه‌ای هم در این رکود ایجاد شود...
 
تاريخ : چهارشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۱۴
علی زاهدی گفت: صداوسیما دو کار عظیم انجام داد؛ یکی تعریف شبکه‌ها و ساختار جدید و دیگری تغییر مدیران و مدیرگروه‌ها. تغییر همزمان این دو اتفاق می‌توانست سازمان صداوسیما را فلج کند در حالی که این گونه نبوده و تلویزیون اکنون در حال حاضر شرایط مطلوب‌تر و بهتری دارد.

زاهدی که پیش از این تهیه‌کنندگی برنامه «ویتامین سه» را در شبکه سه سیما بر عهده داشت، در ادامه ابراز امیدواری کرد: از ابتدای تابستان نتیجه این تغییرات دیده خواهد شد.

این تهیه‌کننده در بخش دیگری از گفت‌وگوی خود یکی از علت‌های رکود در تلویزیون را جلوگیری از تولید و پخش کارهایی عنوان کرد که سطحی هستند و گفت: بعضی برنامه‌ها واقعا از سطح کیفی قابل قبولی برخوردار نبودند و بیننده نداشتند؛ گاه تهیه‌کننده برنامه‌ای می‌سازد که هم مخاطب خوشش می‌آید و هم برنامه‌ساز. اما در طول این سال‌ها برخی برنامه‌هایی ساخته شده‌اند که نه مخاطب آن را دوست دارد و نه خود سازنده و این برنامه‌ها به جایی رسیده بودند که برای خود تهیه‌کنندگان و سازندگان مطلوب نبوده و آنها هم از ساختن این برنامه ها ناراضی بودند ،مخاطب که ئیگر جای خود دارد.

وی ادامه داد: در حال حاضر یکسری برنامه‌ها بازنگری می‌شوند و یکسری برنامه‌های جدید نیز شروع خواهد شد. اما مردم کمی باید صبر کنند‌، کارهای جدید تلویزیون به‌زودی شروع می‌شود و تا حال حاضر نیز بد نبوده است. از طرفی تلویزیون اقداماتی را در جهت بالا بردن کیفیت تصاویر به جهت فنی یعنی HD شدن انجام داده است. در شرایط رویکرد کوچک‌سازی و چابک‌سازی، این حرکت بسیار دشوار است.

زاهدی در عین حال معاون سیما (علی اصغر پورمحمدی) را یکی از مدیران باسابقه و بادرایت صداوسیما عنوان کرد که در آینده‌ی نزدیک نتیجه این درایت‌ها را مخاطبان خواهند دید.

او گفت: معاون سیما تلویزیون را از این فضای رکود درمی‌آورد.

علی زاهدی در بخش دیگری از گفت‌وگوی خود از برنامه‌های جدید خود در تلویزیون خبر داد و گفت: در حال حاضر دو، سه طرح به شبکه سه ارائه داده‌ام که مراحل تحقیقاتی آن در حال انجام است، اگر تایید شود آن‌ها را عملی خواهم کرد.
کد خبر: 80965
Share/Save/Bookmark