دلم می‌خواست با رهبر انقلاب درددل کنم/ جنگ ندیده‌ها با بودجه‌های میلیاردی فیلم دفاع مقدسی می‌سازند!
ماشالله شاهمرادی‌زاده:
دلم می‌خواست با رهبر انقلاب درددل کنم/ جنگ ندیده‌ها با بودجه‌های میلیاردی فیلم دفاع مقدسی می‌سازند!
 
منبع : آنا
تاريخ : چهارشنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۴۴
این بازیگر گفت: جالب است کسی که نه جنگی دیده و چیزی از دفاع مقدس هم نخوانده با چند میلیارد تومان همین الان مشغول فیلمسازی است. همان‌ها که پول دارند اجازه حرف زدن را هم به بقیه که کاربلد هستند و جبهه و جنگ را دیده‌اند، نمی‌دهند. یک نه می‌گویند و تمام!

ماشاءالله شاهمرادی‌زاده درباره فیلمنامه‌ «پای پیاده» که قرار است آن را با حال و هوای محرم بسازد، عنوان کرد: این فیلمنامه که گویا نامش هم بین منتخبان جشنواره «مسیر عشق» آمده برای ۵ سال پیش است. طی این چندسال به همه جا سر زدم که آن را بسازم اما نتوانستم.

وی افزود: الان هم دیدم جشنواره‌ای با محوریت محرم و اربعین برگزار شده، بنابراین فیلمنامه "پای پیاده" را ارسال کردم که گویا باب میلشان بوده اما خب در عمل برای کمک خبری نیست. می‌بینید که چند سال است هرجا می‌برم، کمکی نمی‌کنند.

این کارگردان و بازیگر تأکید داشت: وقتی رقابتی ایجاد می‌شود، وارد می‌شویم تا شاید بعدا برای ساختش حمایت کنند. من حتی فیلمنامه "دخترم سارا" را ده سال است که نوشته‌ام و به بنیاد شهید هم دادم. می‌گویند خوب است اما بعد فراموش می‌کنند.

* فیلم قبلی فقط ۲۰۰ میلیون تومان خرج داشت

شاهمرادی‌زاده با بیان اینکه فیلمنامه "پای پیاده" فضای کمدی دارد، افزود: این فیلمنامه گرچه درباره محرم و کربلاست ولی حال و هوای امروز را دارد. پول زیادی هم برای ساختش نمی‌خواهم.

کارگردان فیلم «پنجشنبه آخر ماه» گفت: من فیلم قبلم را هم با ۲۰۰ میلیون ساختم که فقط فروش تهران سرمایه‌اش را برگرداند. لااقل ضرری به خودمان و سینما نمی‌زنیم عکس خیلی از فیلم‌ها که ساخته می‌شوند و حتی صرفه اقتصادی هم ندارند.

این بازیگر همچنین درباره "پای پیاده"، توضیح داد: این فیلمنامه طنز است و برای مخاطب نیز جالب خواهد بود. راجع به شخصی است که دوست دارد اربعین به کربلا برود اما نمی‌خواهد علنی برود. چون معروف است و ستاره سینماست اما همین که بلیط می‌گیرد اتفاقاتی برایش می‌افتد.

* دلم می‌خواست درد دل کنم اما...

وی درباره اینکه چرا کمتر بودجه‌ای به این نوع فیلم‌های محرمی و حتی دفاع مقدس اختصاص داده می‌شود نیز گفت: من در برخی دیدارها با حضرت آقا، دلم می‌خواست درباره حمایت نکردن‌ها با ایشان درددل کنم ولی گفتم آقا ناراحت می‌شود.

وی افزود: من از صحنه بازیگری و فیلمسازی خارج نشدم اما نمی‌گذارند و حمایتی هم نمی‌کنند که فیلمی بسازیم. برای همین فیلمنامه کلی دوندگی کردم اما نشد. در حوزه دفاع مقدس هم یکی دو سال پیش تا الان می‌خواستم کار جدید بسازم اما کسی یک ریال هم نمی‌دهد. یک سوم پول فیلم را خودمان تأمین کردیم اما باز هم نمی‌توانم.

این بازیگر ادامه داد: جالب است کسی که نه جنگی دیده و چیزی از دفاع مقدس هم نخوانده با چند میلیارد تومان همین الان مشغول فیلمسازی است. همان‌ها که پول دارند اجازه حرف زدن را هم به بقیه که کاربلد هستند و جبهه و جنگ را دیده‌اند، نمی‌دهند. یک نه می‌گویند و تمام!

ماشاءالله شاهمرادی‌زاده همچنین عنوان کرد: خود نظام باید فضایی را در سینما باز کند و سیاست‌هایش را با فیلم‌ها پیش ببرد؛ مگر هالیوود جز این هدف دیگری دارد. ما عاشورا و محرم را داریم و خبری هم از فیلمسازی در اینباره نیست.
کد خبر: 95365
Share/Save/Bookmark