بسته رونق تولید برای حمایت از کارفرمایان
سرپرست سازمان تأمین اجتماعی خبر داد؛
بسته رونق تولید برای حمایت از کارفرمایان
سرپرست سازمان تأمین اجتماعی از تهیه بسته رونق تولید از سوی این سازمان خبر داد و گفت: این بسته برای کارفرمایان است تا چراغ تولید را روشن کنند و انواع همکاری‌ها و خدمات به آن‌ها در آن گنجانده شده است.
 
تاريخ : سه شنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۴۵
به گزارش خبرنگار هنرنیوز ؛ محمد حسن زدا در همایشی که تحت عنوان تامین اجتماعی، کسب و کارهای نوین و رونق تولید در مجتمع نگین غرب برگزار شد، ضمن تبریک هفته کارگر افزود: هیئت مدیره، جامعه کارگری، کارفرمایی و بانک رفاه پای کار آمدند تا با هماهنگی و استفاده از خرد جمعی مشکلات زیادی را رفع کنند.

وی با بیان اینکه مجموعه، رکوردهای بزرگی را خلق کرد و اگر نبود دچار مشکلات زیادی بودیم اظهار کرد: وصول ۳ هزار میلیارد تومان مازاد در بخش بیمه‌ای و هزار میلیارد تومان صرفه جویی در بخش درمان باعث شد تا سازمان از بحران نجات پیدا کند.

زدا با بیان اینکه در بانک رفاه نیز فشار روی همکاران ما وجود داشت، تصریح کرد: برای اولین بار در سال ۹۷، شستا ۴,۰۰۰ میلیارد تومان سود به سازمان تأمین اجتماعی پرداخت کرد. همچنین در اسفندماه نیز ۱۲ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان پرداختی داشتیم. مجموعه این آمار نشان می‌دهد کار جهادی در سازمان تأمین اجتماعی انجام گرفته است.

وی با بیان اینکه میزان افزایش مستمری بگیران در سال ۹۸ از سوی کانون بازنشستگان پیشنهاد داده شد، ادامه داد: اگرچه این میزان افزایش نمی‌تواند سفره‌های مردم را رنگین‌تر کند اما تلاش کردیم تا جای ممکن قدرت خرید مردم را حفظ کنیم.

سرپرست سازمان تأمین اجتماعی گفت: در صورت تصویب هیئت وزیران، افزایش حقوق امسال از اردیبهشت ماه پرداخت می‌شود.

زدا با بیان اینکه تلاش می‌کنیم تا اگر افراد پرداخت‌های منظمی دارند به همان میزان دریافت منظمی نیز داشته باشند، ادامه داد: به همین منظور گفتمان‌سازی را آغاز کردیم و با جلسات هم اندیشی و شنیدن انتقاد دوستان، نکات مهم و مثبتی را نیز به دست آوردیم تا بتوانیم این انتقادات را برطرف کنیم.

تشکیلات سازمان تأمین اجتماعی نیازمند بازنگری است

زدا با بیان اینکه باید در سال ۹۸ تشکیلات سازمان تأمین اجتماعی بازنگری شود، ادامه داد: باید سازمان تأمین اجتماعی را پویا و چابک کنیم. در عین حال بودجه کشور و بودجه سازمان در سال جدید به بهترین شکل ممکن تنظیم شده است. امسال باید ۵۰ هزار میلیارد تومان را براساس برنامه‌ای که داریم از دولت وصول کنیم و پروژه‌هایی را تعریف کردیم تا این مبلغ به شکل نقدی یا غیرنقدی وصول شود.

زدا با اشاره به اینکه نظام تأمین اجتماعی معتقد است که مسئله تولید را باید به کارفرمایان بسپارند و بخش تأمین اجتماعی را بر عهده سازمان متولی آن قرار دهند، توضیح داد: در ایران نیز این سیستم به همین شکل است و در حال حاضر ۴۲ میلیون نفر تحت پوشش این سازمان قرار دارند.

به گفته وی یک میلیون و ۲۰۰ هزار کارفرما و ۱۴ میلیون بیمه شده نیز تحت پوشش این سازمان قرار دارند و بودجه تأمین اجتماعی برای امسال ۱۲۲ هزار میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.

اقدامات تامین اجتماعی در سیل

سرپرست سازمان تأمین اجتماعی با اشاره به اقدامات این سازمان همزمان با وقوع سیل در برخی از استان‌های کشور ادامه داد: از همان دقایق اول نسبت به پذیرش همه افراد سیل زده که حتی تحت پوشش این سازمان نبودند در مراکز درمانی اقدام کردیم. همچنین در منطقه پلدختر نیز با توجه به آسیب وارد شده به مرکز درمانی تأمین اجتماعی، تمام مسئولان در رده‌های شغلی مختلف از خرم‌آباد برای لایروبی این مرکز به پلدختر شتافتند به طوری که از بعد از ظهر روز بعد در این مرکز پذیرش بیمار صورت گرفت. کمک‌های مردمی پرسنل نیز با وجود شرایط اقتصادی فوق‌العاده بود.

زدا با بیان اینکه این پرسنل تصمیم گرفتند تا در کنار تولید باشند، افزود: ما باید به سمت کسب و کارهای نوین قدم برداریم و قول داده‌ایم تا در سال ۹۸ سرویس‌های غیرحضوری را افزایش دهیم.

وی با تأکید بر گسترش خدمات غیرحضوری طی امسال گفت: باید این تفکر که مردم بیایند و سرویس بگیرند را عوض کنیم و این ذهنیت را ایجاد کنیم که ما باید سرویس‌مان را به آن‌ها تقدیم کنیم.

ارائه 200 خدمت غیرحضوری تا پایان سال

سرپرست سازمان تأمین اجتماعی در ادامه از برنامه امسال تأمین اجتماعی برای ارائه ۲۰۰ مورد از خدمات این سازمان به شکل غیرحضوری تا پایان سال خبر داد و گفت: در حال حاضر دفترچه‌های بیمه را حذف کردیم و دفترچه از حالت یک چک سفید امضا خارج شده است؛ به طوری که اگر فردی طی یک روز از خدماتی مثل ام‌آرآی استفاده کند و کمتر از سقف تعیین شده برای انجام مجدد این کار اقدام کند، این مسئله امکان پذیر نیست.

زدا با بیان اینکه بیشترین هزینه در بخش دارویی نیز مربوط به داروهای هرمونی بدن‌سازی است، اظهار کرد: با استفاده از این روش و حذف دفترچه‌ها، تداخل دارویی و تعدد کم و زیاد داروها را کنترل می‌کنیم و مردم در عین حال از داشتن دفترچه کاغذی راحت می‌شوند.

پرداخت حقوق‌ها متمرکز می‌شود / تهیه بسته رونق تولید

وی با بیان اینکه ماده ۳۹ تأمین اجتماعی به دلیل حجم دیتا تاکنون اجرا نشده است، گفت: طی یک ماه آینده سیستم مالی باجه دریافت و درآمد بالا می‌آید. همچنین مستمری افراد تحت پوشش به شکل متمرکز پرداخت می‌شود. احکام مستمری‌بگیران نیز به شکل متمرکز صادر خواهد شد.

زدا با تأکید بر اینکه نمی‌توانم بپذیرم ۲۰ هزار میلیارد از منابع این سازمان در اختیار بخش خصوصی و میزان بیشتری در اختیار بخش دولتی باشد، ادامه داد: تمام این اقدامات توأم با افزایش رضایتمندی نیز خواهد بود. شعبات ما از این پس ملی هستند و دیگر انتقال پرونده و سوابق با تمام شدن اسکن پرونده‌ها تمام خواهد شد. البته توقع جامعه هم همین است تا از فضای مجازی به شکل کامل استفاده کنیم.

وی ادامه داد: برای اولین بار نیز ملاقات مدیرعامل به شکل مجازی با مردم را برگزار کردیم و آن‌ها سوالات‌شان را به شکل زنده مطرح کردند.

علی اصغر بیات، رئیس کانون عالی بازنشستگان تأمین اجتماعی نیز در این همایش گفت: سال ۹۷ برای ما سال سختی بود و سخت ترین روز سال گذشته درگذشت دکتر نوربخش و مرحوم تاج الدین بود.

وی با بیان اینکه واریز منابع درمان سازمان تأمین اجتماعی به خزانه داری از دیگر وقایع تلخ سال 97 بود، اظهار داشت: ما به این موضوع اعتراض داشتیم و نمایندگان تشکل های بازنشستگان در همه جلسات و مراسم ها به این موضوع اعتراض می کردند. خوشبختانه امسال این مسئله حل شده است و منابع بخش درمان بیمه شدگان توسط سازمان تأمین اجتماعی مدیریت می شود.

بیات با اشاره به جاری شدن سیل در تعدادی از استانها گفت: این واقعه به تعدادی از بازنشستگان خسارت زده است و نیازمند حمایت و کمک برای تأمین لوازم خانگی آسیب دیده خود هستند.

وی با بیان اینکه یکی از طرح های خوب سازمان تأمین اجتماعی اعزام بازنشستگان به مشهد مقدس است، گفت: در قالب طرح کرامت رضوی تا کنون ۱۲۰ هزار نفر از سراسر کشور به زیارت امام هشتم(ع) اعزام شده اند. در سال جاری نیز این کار تداوم خواهد داشت و از روز ۱۱ اردیبهشت اعزام ها شروع می شود و بازنشستگان استان های سیل زده در اولویت هستند.

محمد عطاردیان، رئیس هیأت مدیره کانون عالی انجمن‌های صنفی کارفرمایی ایران نیز در این همایش گفت: صحبت و سوال همیشگی ما این است که چرا سازمان تامین اجتماعی را از دست شرکای اجتماعی گرفته اند.

وی ادامه داد: زمانی شورای عالی تامین اجتماعی وجود داشت و کارگران و کارفرمایان در آن سهم تعیین کننده داشتند امروز نیز خواسته اصلی ما احیای شورای عالی و توجه بیشتر به شرکای اجتماعی در مدیریت این سازمان است.

رئیس هیأت مدیره کانون عالی انجمن‌های صنفی کارفرمایی ایران با اشاره به وضع تحریم های ظالمانه و یکجانبه از سوی آمریکا علیه کشورمان، گفت: تحریم های وضع شده روابط کار و منافع کارگران و کارفرمایان را تحت تأثیر قرار می دهد و ما در سازمان بین المللی کار به این موضوع اعتراض داریم و در عرصه بین المللی کسانی که این کار را انجام دادند را به چالش می کشیم.

حسن صادقی، رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری در این همایش گفت: دریافت مطالبات تأمین اجتماعی از دولت از اهمیت بالایی برخوردار است و وصول این مطالبات رفع محدودیتهای سازمان تأمین اجتماعی و رونق تولید می شود.

وی با بیان اینکه تامین اجتماعی و رونق تولید لازم و ملزوم یکدیگر هستند، اظهار داشت: تامین اجتماعی شرایط دشواری را سپری می کند و باید به صورت همزمان جامعه هدف و خدمت گیرندگان را راضی نگهدارند و از سوی دیگر در زمان وصول حق بیمه نیز باید به گونه ای عمل کند که اثر منفی بر تولید ایجاد نشود.

صادقی افزود: تامین اجتماعی موتور محرک رونق تولید است و حمایت دولت از تامین اجتماعی منجر به رفع مشکلات تولید کنندگان می شود.

گزارش از : مجید معافی
کد خبر: 97345
Share/Save/Bookmark