ابوالحسنی: بیست و یکمین نمایشگاه چاپ در بخش ارزی ۸۰ درصد افزایش داشته است
گزارش هنرنیوز از نشست خبری بیست‌و‌یکمین نمایشگاه‌چاپ، بسته‌بندی و ماشین‌آلات وابسته؛
ابوالحسنی: بیست و یکمین نمایشگاه چاپ در بخش ارزی ۸۰ درصد افزایش داشته است
نشست خبری بیست و یکمین نمایشگاه بین‌المللی ماشین‌آلات چاپ، بسته‌بندی و صنایع وابسته صبح امروز با حضور احمد ابوالحسنی رئیس اتحادیه لیتوگرافان تهران، بهمن پورمند رئیس اتحادیه چاپخانه‌داران تهران، جلیل غفاری رهبر رئیس اتحادیه صحافان تهران و جمعی از اهالی صنعت چاپ و رسانه در سالن اجتماعات اتاق اصناف تهران برگزار شد.
 
تاريخ : شنبه ۱۵ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۴:۱۴

به گزارش هنرنیوز در آغاز این نشست پورمند از حضور ۵۳۰ شرکت داخلی و خارجی در این دوره از نمایشگاه بین‌المللی صنعت چاپ خبر داد و گفت: از دیگر وجوه امتیاز این دوره نسبت به دوره های دیگر افزایش سه سالن به سالن‌های بیست و یکمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت چاپ است که بتواند به نسبت به استقبال گسترده متقاضیان گامی رو به جلو باشد باشد. 

وی با بیان این مطلب افزود: از جمله بخش هایی که در بیست و یکمین دوره این جشنواره فعالتر شده است بخش روابط عمومی است که جهت تسهیل ارتباطات و نیز سرعت انتقال اخبار ، پویایی بیشتری پیدا کرده است. 

در ادامه این نشست غفاری رهبر، به حضور سایر کشورها در بیست و یکمین دوره این نمایشگاه اشاره کرد و بیان داشت: ناشرانی از کشورهای ترکیه، چین، آلمان، ایتالیا، سوئد، هند، کره جنوبی، تایوان، هنگ کنگ، فرانسه، اسپانیا و نمایندگی‌های داخل کشور در بخش ارزی در فضایی بالغ بر ۱۵۰۰ مترمربع حضور پیدا می کنند. 

وی همچنین تاریخ برگزاری این نمایشگاه را ۶ لغایت ۹ دی سال جاری اعلام کرد و گفت: این نمایشگاه در در محل نمایشگاه‌های دائمی تهران در فضای داخلی در ۷۰۰ غرفه و متراژ ریالی نیز آن ۱۷ هزار و ۵۰۰ متر و متراژ عرضی حدود ۱۵۰۰ متر در چهارده سالن خواهد بود . 

غفاری رهبر تصریح کرد: پس از اعلام فراخوان ما و دعوت به حضور، در این دوره از نمایشگاه به دو هزار شرکت‌کننده داخلی و خارجی به ارسال فاکس و ایمیل پرداختیم که در نهایت ۵۳۰ شرکت‌کننده که ۴۰۰ شرکت داخلی و ۱۳۰ خارجی هستند، در این نمایشگاه حضور خواهند داشت. 

وی با اشاره به افزایش پانزده درصدی در بخش ریالی، درباره بخش ارزی گفت: در بخش ارزی نیز با ۸۰ درصد افزایش مواجه بوده‌ایم، اما درباره بخش خارجی باید گفت که چون به سال میلادی برخورد کردیم و به دلیل تحریم‌ها حواله‌های پول با مشکلاتی مواجه بودیم که سبب شد، نتوانیم شرکت کننده های بیشتری را دعوت به حضور کنیم. 

در پایان این نشست ابوالحسنی رئیس اتحادیه لیتوگرافان تهران، اظهار داشت: امسال اقبال گسترده ای از متقاضیان داخلی و خارجی در بیست و یکمین نمایشگاه بین‌المللی ماشین‌آلات چاپ، بسته‌بندی و صنایع وابسته وجود داشت اما به دلیل نبود فضای لازم و سالن خالی این امکان فراهم نشد. 

وی در خاتمه به برنامه های جانبی بیست و یکمین نمایشگاه بین‌المللی ماشین‌آلات چاپ، بسته‌بندی و صنایع وابسته خاطرنشان کرد: امسال توانستیم علاوه بر در نظر گرفتن سمینارهای مختلف در این دوره از نمایشگاه به راه‌اندازی تورهایی برای بازدید از این نمایشگاه بپردازیم به گونه‌ای که اهالی صنعت چاپ به سهولت خواهند توانست در مکان‌های مشخص شده از امکانت و تسهیلات این نمایشگاه استفاده کنند.

کد خبر: 77185
Share/Save/Bookmark