امروز گوهر گران قیمتی را به خاک می‌سپاریم
گزارش هنرنیوز از مراسم تشییع پیکر زنده یاد انوشیروان ارجمند/1
امروز گوهر گران قیمتی را به خاک می‌سپاریم
داریوش ارجمند در مراسم تشییع جنازه برادرش، انوشیروان ارجمند را یک رفیق، همکار و مردی عنوان کرد که همیشه صبر، آرامش و دانسته‌هایش زبانزد همه بود.
 
تاريخ : سه شنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۴۰
به گزارش خبرنگار رادیو و تلویزیون هنرنیوز صبح امروز پیکر زنده ‌یاد انوشیروان ارجمند بازیگر تئا‌تر، سینما و تلویزیون طی مراسمی از تالار وحدت برای خاک سپاری به قطعه هنرمندان به بهشت‌زهرا (س) سپرده شد.

در این مراسم که جمعی کثیری از مسئولین سینمایی و فرهنگی، هنرمندان و بازیگران سینما و تلویزیون و تا‌تر حضور داشتند.حضور مردم هنر دوست نیز در این مراسم ستودنی بود.

در این مراسم تعداد زیادی از مسئولین سینمایی و فرهنگی از جمله حجت الله ایوبی رئیس سازمان سینمایی کشور، احمد مسجد جامعی عضو شورای اسلامی شهر تهران، رضا پورحسین، قائم مقام سیما، علی مراد خانی معاون هنری ارشاد، حسین پاکدل، ایرج راد ، مدیر عامل خانه تئا‌تر در وصف اخلاق حرفه‌ای زنده یاد و بویژه بی‌حاشیه بودن این هنرمند فقید سخنرانی کردند.

رییس سازمان سینمایی در این مراسم گفت: امروز برای همه ما و کسانی که با دنیای فرهنگ و هنر سروکار دارند، روز تلخی است. امروز گوهر قیمتی را به خاک می‌سپاریم. امروز مسافری به آن دیار می‌رود که خاطراتش هرگز فراموش شدنی نیست. امیدوارم قبل از اینکه هنرمندان و عزیزانمان را به خاک بسپاریم، در زمان حیاتشان از آن‌ها قدردانی کنیم و این وظیفه من و امثال من است که متولی چنین فعالیتی باشیم.




داریوش ارجمند
برادر زنده یاد انوشیروان ارجمند هم در این مراسم با تقدیر از حضور پررنگ مردم در تشییع پیکر این هنرمند افزود: همه ما خواهیم رفت و چه بهتر که این گونه بر شانه مردم از این جهان هجرت کنیم. من نه به عنوان برادر مرحوم ، بلکه اینجا به عنوان یک رفیق، همکار و شاگرد راجع به انوشیروان ارجمند حرف می‌زنم. مردی که همیشه صبر، آرامش و دانسته‌هایش الگوی همه بود.




بهار ارجمند
دختر مرحوم هم با اجرای قطعه‌ای از نمایش «سایه ماه» که این نمایش سال‌ها قبل به نویسندگی و کارگردانی و اجرای زنده یاد ارجمند بر روی صحنه‌های مختلف تا‌تر بود گفت: مرشد همه چیز من، پدرم بود. او رفیقم و استادم بود. ممنونم بابا که اجازه دادی دخترت باشم. بابا بهت قول می‌دهم که راه انوشیروان ارجمند را در صحنه‌ها با قدرت ادامه خواهم داد».




برزو ارجمند
نیز با تشکر از حضور مردم در مراسم تشییع پیکر پدرش اظهار داشت: پدر من مردی بسیار بی‌حاشیه‌ای بود و من جا دارد در اینجا علیرغم حاشیه‌هایی که در چند روز پیش به وجود آمده، به این نکته تاکید کنم که تمامی پرسنل بیمارستان پارسیان تهران، پدر من را روی چشم خود گذاشتند. اگرچه پدرم جنگید اما مرگ به او اجازه حیات نداد.




وی ادامه داد: پدر من عاشق خانواده‌اش بود و من هم همین جا قول می‌دهم که مواظب خانواده‌اش باشم. پدر قول می‌دهم مثل تو بی‌حاشیه باشم. پدر قول می‌دهم که پسر خوبی باشم.

بروز ارجمند با بیان اینکه پدرم عاشق نظم و انضباط بود از مردم خواست مراسم تشییع جنازه وی را با نظم برگزار کنند.

فرزند مرحوم انوشیروان ارجمند یاد آور شد: پدرم همیشه می‌گفت یک بازیگر با صدای دست تماشاگران است که می‌فهمد روی صحنه چه کاری کرده است و اینجا از شما می‌خواهم که برای او دست بزنید.


به گزارش خبرنگار هنرنیوز بعد از خواندن نماز میت توسط حجت الاسلام دعایی، پیکر زنده‌یاد انوشیروان ارجمند راهی بهشت زهرا(س) شد.                                                                                                        



گزارش از : مجید معافی
کد خبر: 77527
Share/Save/Bookmark