صدور 276 مجوز اسباب‌بازی در سال 95
رییس دبیرخانه شورای نظارت بر اسباب‌بازی خبر داد:
صدور 276 مجوز اسباب‌بازی در سال 95
رییس دبیرخانه‌ی شورای نظارت بر ساخت، طراحی، واردات و توزیع اسباب‌بازی از صدور گواهینامه‌ی ثبت برای 276 اسباب‌بازی در سال 1395 از سوی این دبیرخانه خبر داد.
 
تاريخ : چهارشنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۲۳
به گزارش هنرنیوز و به نقل از اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، محسن حموله با اعلام این خبر که این گواهینامه‌ها از میان 342 پرونده پذیرفته شده، ثبت شده است، گفت: با توجه به طبقه‌بندی گروه‌های اسباب‌بازی از این تعداد پرونده ثبت شده، در گروه حرکتی مهارتی 34 اسباب‌بازی و در گروه آموزشی و کمک‌آموزشی 59 پرونده به ثبت رسیده است.

وی هم‌چنین افزود: در گروه بازی‌های فکری 100 نمونه، در بخش فرهنگی و هنری 70 اسباب‌بازی و در حوزه‌ی الکترونیکی و بازی‌های رایانه‌ای 13 نمونه ثبت شده است اما در گروه اسباب‌بازی‌های کمک درمانی موردی به ثبت نرسیده است .

حموله ادامه داد: با توجه به آمار اسباب‌بازی‌های به ثبت رسیده در این دبیرخانه شاهد رشد 70 درصدی ثبت در گروه حرکتی مهارتی و افزایش 4 درصدی در گروه اسباب‌بازی‌های فکری در سال 95 نسبت به 94 بودیم و در مجموع 5درصد رشد داشته‌ایم.

وی در ادامه یادآور شد: دبیرخانه شورای نظارت بر اسباب‌بازی از نیمه دوم سال 1381 تا پایان سال 1395 در مجموع تعداد 2665 پرونده ثبتی اسباب‌بازی را تایید و گواهینامه صادر کرده است .

رییس دبیرخانه شورای نظارت ساخت، طراحی، واردات و توزیع بر تولید اسباب‌بازی در ادامه خاطرنشان کرد: 78 پرونده از این میان در سال 95 مجوز تولید اسباب‌بازی از این دبیرخانه دریافت کرده است که از این تعداد در گروه فکری و حرکتی 49 اسباب‌بازی، در بخش مهارتی 17، در گروه آموزشی 9 و در گروه فرهنگی‌هنری 3 اسباب بازی قرار دارد.

حموله هم‌چنین اظهار داشت: در مجموع در بخش صدور مجوز تولید اسباب‌بازی نیز که از سال 1391 فعالیت خود را آغاز کرده است تا پایان سال 95 برای 478 پرونده از سوی دبیرخانه شورای نظارت بر اسباب‌بازی مجوز تولید صادر شده است.

وی اضافه کرد شناسنامه طرح‌های ثبت شده در دبیرخانه شورای نظارت بر ساخت، طراحی، واردات و توزیع اسباب‌بازی با ارسال شماره گواهینامه به سامانه پیامکی300074010 قابل دریافت است.

گفتنی است ریاست شوراى نظارت بر اسباب‌بازی از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی به مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سپرده شده است و نمایندگانى از وزارتخانه‌ها و سازمان‌ها و نهادهاى اقتصادى، فرهنگى و هنرى در آن عضویت دارند.
کد خبر: 94537
Share/Save/Bookmark