سفری عاشقانه به کربلای معلی
همسفر با عزاداران کهریزک؛
سفری عاشقانه به کربلای معلی
در گوشه ای از سالن مراسم ، تعدادی کلاهخُود، زره ، شمشیر و فانوس هایی چیده شدند که نمای خاصی به مراسم بخشیده است و تو گویی صدای شمشیرهای اولیاء با اشقیا از عمق تاریخ برای همه آزادگان شنیده می شود که می گوید «آیا کسی هست مرا یاری دهد؟»
 
تاريخ : يکشنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۵۳
هرساله با ایام دهه اول محرم ، آسایشگاه کهریزک نیز همسو با دیگر نهادها و سازمانها؛ همراه با سالمندان و مددجویان خود به استقبال سوگواری اباعبدالله حسین (ع) می رود و شور حسینی را با مراسم عزاداری به شعور حسینی مبدل می کند.

سالن کتابخانه موسسه کهریزک، میعادگاه این مددجویان با اخلاص و نظر کرده خداست، دسته دسته مددجویان عزادار با لباس های مشکی و درحالی که بیشترآنان بر روی ویلچر نشته اند وارد این سالن می شوند و با نظم خاصی سالن را پر می کنند. کتیبه نوشته هایی با مضمون عاشورا سرتاسر سالن کتابخانه را به طرز زیبایی منقش کرده است و این تزیین عاشورایی نشان از ارادت خالصانه سالمندان و معلولین به سرور شهیدان امام حسین (ع) است؛ حلواها ، خرماها و شمع هایی که برای این مراسم تدارک دیده شده است نوید برگزاری یک روضه واقعی برای اباعبدالله است ، امروز روز ششم ماه محرم است روز علی اصغر(ع) .

در گوشه ای از سالن مراسم ، تعدادی کلاهخُود، زره ، شمشیر و فانوس هایی چیده شدند که نمای خاصی به مراسم بخشیده است و تو گویی صدای شمشیرهای اولیاء با اشقیا از عمق تاریخ برای همه آزادگان شنیده می شود که می گوید «آیا کسی هست مرا یاری دهد؟»

بر روی پارچه ای نوشته شده است: « به مجلس عزاداری امام حسین(ع) خوش آمدید» ؛ و چه عزادارانی بهتر از سالمندان و معلولین و مددجویان کهریزک ؛ خوشا به حال برگزار کنندگان این مراسم برای این جماعت اهل بهشت ؛ خوشا به حال محسن پزشکی مدیرروابط عمومی کهریزک ، فاطمه همتی مسئول امور فرهنگی ، مینا جعفری و همه زحمت کشان کهریزک که در تدارک این مراسم حسینی، حضوری عاشقانه و مخلصانه داشتند ، خداقوت.

پارچه ای منقش به تابلوی عاشورا، کاری از استاد فرشچیان در سالن کتابخانه نصب شده است و نگاه هر بیننده ای را به سوی کربلا دعوت می کند ، کربلایی که آب هم شرمنده حسین شد!

شمع ها روشن می شوند، اسپندها دود می شوند ، سینی چایی و شیر به عزاداران تعارف می شود ، مداح اهل بیت با صدایی حزن انگیز و دلنشین روضه اش را می خواند... و چه دیدنی است عزاداری مددجویانی که هر کدام با معلولیت خاص با خدای خود و امام شهدا ، عشق ورزی می کنند و اشک ها و ناله هایشان تو گویی ، ندایی از بهشت است که گوشه کوچکی از کهریزک را عطرآگین کرده است. روضه علی اصغر، روضه قاسم ، دعای توسل و سر آخر هم ارادت به سالار شهیدان امام حسین(ع)؛ همه مراسمی است که در این کُنج بهشت خاکی کهریزک، قرائت می شود: صلی الله علیک یا اباعبدالله(ع) ، صلی الله علیک یا ابا الفضل العباس (ع) صلی الله علیک یا .......

گلاب ها پاشیده می شوند تا فضای معنوی این مراسم را بیشتر معطر کنند. یک سفرعاشقانه و دلی به کربلای معلی ، یک پالایش روحی و ذهنی، یک انرژی تازه تر برای ادامه زندگی با حُب بیشتر به خدا و اهل بیت و انسانیت،

عزاداری هایتان قبول ، دستمریزاد ، خدا قوت













گزارش از: مجید معافی                                                                                                                 
                                                                                                                                                                                                                               
کد خبر: 93097
Share/Save/Bookmark