خالق پوئم سمفونیک آرش کمانگیر به کرانه می آید
خالق پوئم سمفونیک آرش کمانگیر به کرانه می آید
برنامه«کرانه»که با محوریت موسیقی و هنرهای تجسمی با اجرای کوروش تهامی روی آنتن شبکه چهار می رود، شنبه 13 دی ساعت 20:30 میزبان دکتر محمد سعید شریفیان است.
 
تاريخ : شنبه ۱۳ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱۶:۳۸
به گزارش هنرینوز، دکتر محمد سعید شریفیان در سال ۱۳۳۳ در تهران متولد شد. او پس از اتمام تحصیلات متوسطه با عزیمت به انگلستان به تحصیل موسیقی پرداخت و پس از اتمام کورس Foundation در کالج موسیقی لیدز، فوق دیپلم موسیقی را از دانشگاه هادرزفیلد و فوق دیپلم در هنرهای تجسمی را از دانشگاه لندن و دیپلم نوازندگی فلوت و دیپلم های هارمونی و کنترپوان را از کالج سلطنتی موسیقی لندن اخذ نمود.

وی لیسانس و فوق لیسانس خود را در موسیقی با گرایش آهنگسازی از انستیتوی موسیقی کلچستر (دانشگاه انگلین) دریافت کرد و در ادامه، درجه دکترا در فیزیک صوت و موسیقی الکتروآکوستیک را در دانشگاه پادوای ایتالیا اخذ کرد.

دکتر شریفیان در کنار فعالیت های آموزشی در کنسرواتوارهای ایتالیا و کالج های موسیقی در انگلیس، چندین سال مدیریت هنری و اجرایی گروه ها و ارکسترهای مجلسی و کر را تجربه کرده است. او همچنین پنج سال در مجموعه هنری کمونیتامونتانا و دو ارکستر فیلارمونیک ایالت توسکانی به عنوان آهنگساز مقیم فعالیت داشته است.

دکتر شریفیان فعالیت های متنوع دیگری از جمله: نوازندگی تا سال ۱۹۸۵، آهنگسازی برای ارکسترها و گروه های مجلسی، حضور در سمینارها و داوری های جشنواره های آهنگسازی و نوازندگی ارکسترال، دو دوره جشنواره موسیقی معاصر در لندن و... را در کارنامه هنری خود دارد.

فعالیت های مستمر شریفیان در آهنگسازی، منجر به تولید نزدیک به هشتاد اثر، در انواع بافت های صوتی و گروه های مختلف موسیقی اعم از ارکسترال، کرال، مجلسی، موسیقی الکتروآکوستیک، موسیقی فیلم و سریال های تلویزیونی و قطعات متعددی روی تم های فولکلوریک ایرانی شده است.

پوئم سمفونیک آرش کمانگیر، پوئم سمفونیک روی اشعار سعدی در کنفرانس سران سازمان ملل (نیویورک، ۱۹۹۸) با اجرای ارکستر سمفونیک نیویورک و کر متروپولیتن، مجموعه الکتروآکوستیک کویر، مجموعه لید روی اشعار حافظ، سمفونی سرداران، مجموعه آوازی روی اشعار میروسلاو هولوپ، سراب برای گروه آکاپلا (Accappella)،اثر سمفونیک خسوف و اثر سمفونیک طلوع نمونه هایی از آثار وی به شمار می آید.
کد خبر: 77987
Share/Save/Bookmark