ارتقای کیفیت چاپِ بسته ‎بندی از تاثیرات برگزاری جشنواره چاپ است
رییس اتحادیه چاپخانه‌داران کرمانشاه گفت:
ارتقای کیفیت چاپِ بسته ‎بندی از تاثیرات برگزاری جشنواره چاپ است
رییس اتحادیه چاپخانه‌داران کرمانشاه گفت: نخستین و مهمترین ویژگی برگزاری جشنواره ارتقای کیفیت چاپِ بسته‌بندی در کشور است که در نهایت موجب کیفیت کارهای چاپی می‌شود.
 
تاريخ : شنبه ۲۷ دی ۱۳۹۹ ساعت ۱۵:۰۶
به گزارش هنرنیوز به نقل از ستاد خبری بیستمین جشنواره ملی چاپ، کیوان کاشفی رییس اتحادیه چاپخانه‌داران کرمانشاه درباره سه ویژگی برجسته برگزاری جشنواره چاپ گفت: نخستین و مهمترین آن‌ها بحث ارتقای کیفیت چاپِ بسته‌بندی در کشور است. این جشنواره جنب و جوشی در حوزه چاپ ایجاد می‌کند که در نهایت موجب کیفیت کارهای چاپی می‌شود. با اینکه همیشه در سال‌های گذشته به بسته‌بندی و کیفیت‌ها انتقاد می‌کردیم اما امروز می‌توانیم ادعا کنیم که این بخش ارتقا پیدا کرده کالاهای ایرانی به لحاظ بسته‌بندی، لیبلینگ و برندینگ کیفیت خوبی دارند.

وی یادآور شد: به‌نظر من برگزاری جشنواره چاپ طی سالیان گذشته توانسته این رونق را در میان فعالان این حوزه ایجاد کند و موجب سرمایه‌گذاری‌های جدید و ارتقای سطح کیفی کالاهای چاپی اعم از کارهای تبلیغاتی، کتاب و بسته‌بندی شود.

کاشفی در بخش دیگر صحبت‌های خود با اشاره به نقش دیگری که جشنواره چاپ در طول این سال‌ها ایفا کرده است، گفت: این جشنواره در حساس‌سازی و مطرح کردن حوزه چاپ در کشور نقش موثری داشته است. وقتی جشنواره برگزار می‌شود تا مدت‌ها مسایل و موضوعات مربوط به چاپ مطرح می‌شود و دستگاه‌ها و نهادهای مسئول به این حوزه بیشتر می‌پردازند، نظارت‌ها بیشتر می‌شود و می‌توانیم مسایل و مشکلات این حوزه را به این بهانه با آن‌ها در میان بگذاریم.

وی همچنین در ادامه صحبت‌های خود عنوان کرد: همین که یک کانون خبری در حوزه چاپ ایجاد کنیم که میان مسئولان و تصمیم‌گیران حساسیت ایجاد کند خیلی خوب است هرچند معتقدم که تاکنون نتوانستیم از این موضوع استفاده کنیم تا از فضای لازم برای سرمایه‌گذاری و رفع بعضی از مشکلات حوزه چاپ بهره ببریم.

به گفته کاشفی، نقش سوم و آخر جشنواره چاپ این است که نوعی رقابت سازنده را در میان فعالان این حوزه ایجاد کرده است. زیرا افرادی که در این جشنواره شرکت می‌کنند از قبل برنامه‌ریزی دارند و رقبای خود را می‌بینند و نمونه کارهای برگزیده به ارتقای کیفیت چاپخانه‌ها کمک می‌کند.

رییس اتحادیه چاپخانه‌داران استان کرمانشاه همچنین درباره وضعیت فعالان حوزه چاپ در این استان گفت: ما باید حوزه چاپ را به سه بخش تقسیم کنیم که بخش چاپ کتاب و نشریات و تبلیغات در سال گذشته به دلیل شرایط ویروس کرونا رشدی نداشته و حتی در رکود قرار دارند.

وی همچنین تاکید کرد: بخش سوم که به بسته‌بندی اختصاص دارد وضعیت مناسب‌تری نسبت به بخش‌های دیگر دارد و با توجه به ارتباطی که با تولید و صنایع دیگر دارد توانسته جایگاه خود را حفظ کند. به نظر می‌رسد این بخش آینده روشن‌تری نیز داشته باشد هر چند سرمایه‌گذاری در آن بسیار سنگین و هنگفت است.

بیستمین جشنواره ملی چاپ در زمستان 1399 برگزار می‌شود و متقاضیان حضور در بخش مسابقات چاپی می‎توانند برای شرایط حضور در رقابت و ثبت‎نام در بخش مسابقات به پایگاه جشنواره ملی چاپ به آدرس https://nppf.farhang.gov.ir/ مراجعه کنند.
کد خبر: 98317
Share/Save/Bookmark