تمدید نمایشگاه دویست هزار سال همبودی انسان و حیوان
به دلیل استقبال بازدیدکنندگان صورت گرفت؛
تمدید نمایشگاه دویست هزار سال همبودی انسان و حیوان
مدت زمان نمایشگاه "نشانه هایی از دویست هزار سال همبودی انسان و جانوران در ایران زمین" به مدت بیست روز تمدید شد.
 
تاريخ : چهارشنبه ۹ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۱۷
به گزارش هنرنیوز؛ این نمایشگاه از ۸ شهریور ماه سال جاری افتتاح شد و مدت زمان آن طبق اعلام موزه ملی ایران یک ماه برنامه ریزی شده بود.

نمایشگاه "نشانه هایی از دویست هزار سال همبودی انسان و جانوران در ایران زمین" شامل دو بخش است از جمله آثار موزه ملی ایران و آثار موزة تاریخ طبیعی و ذخائر ژنتیکی سازمان حفاظت محیط‌زیست کشور که در دو سالن به نمایش گذاشته شده است.

همچنین این نمایشگاه شامل مجموعه مهمی از آثار موزه ملی ایران بالغ بر هفتصد و پنجاه اثر شامل سنگوارة حیوانات منقرض‌شده‌ای همچون خرس غار با قدمت بیش از دویست هزار سال، ابزارهای سنگی مرتبط با شکار و سلاخی، ظروف و اشیا منقوش و پیکرک‌های جانوری از دوره‌های گوناگون پیش‌ از تاریخ، تاریخی و اسلامی و همچنین مهر، سکه، گل‌نبشته و نسخه‌های مینیاتور و اشیاء زرین و سیمین است.

در نمایشگاه «تنوع زیستی جانوری در ایران» که به همت موزة تاریخ طبیعی و ذخائر ژنتیکی برپاشده است مجموعة مهمی از گونه‌های تاکسی‌درمی‌ شدة پستانداران کمیاب از جمله یوز، پلنگ، گور، گوزن و پرندگان همراه با نمونه‌های سنگوارة مهره‌داران از منطقة فسیلی مراغه با قدمت نزدیک به نه میلیون سال به نمایش درآمده است.

با توجه به انعکاس خبری این نمایشگاه در شبکه‌های رسانه ملی و همچنین رسانه‌های خبری در طول مدت یکماه طیف وسیعی از علاقمندان از نمایشگاه بازدید کردند که شامل گروه های دانش آموز، دانشجو، اساتید دانشگاه، پژوهشگران رشته های هنر، باستان شناسی، تاریخ و تاریخ هنر، گردشگران خارجی و غیره بوده است. با توجه به اینکه شمار زیادی از بازدیدکنندگان بصورت مکتوب و تلفنی یا حضوری متقاضی تمدید مدت زمان نمایشگاه بودند، مدت زمان نمایشگاه تا ۳۰ مهر ماه تمدید شد.

این نمایشگاه در محل نمایشگاه‌های موزة ملی ایران در خیابان امام خمینی، نبش خیابان سی تیر همه روزه ، غیر از روزهای دوشنبه بین ساعت ۹ صبح تا ۱۶ بعد از ظهر آماده پذیرش بازدیدکنندگان است. لازم به یادآوری است هر هفته هم یک نشست علمی با موضوع های مرتبط با نمایشگاه در محل نشست‌های تخصصی موزة ملی ایران برگزار می‌شود. تاکنون سه نشست علمی هر یک شامل چند سخنرانی در این ارتباط برگزار شده است.

کد خبر: 75240
Share/Save/Bookmark