شاعر با چاپ نشدن اثرش دلسرد می شود
احد ده بزرگی:
شاعر با چاپ نشدن اثرش دلسرد می شود
احد ده بزرگی شاعر آیینی كشور از سرایش مجموعه جدیدی از نوحه ها و مرثیه ها خبر داد و گفت: این اثر به زودی منتشر می شود.
 
تاريخ : يکشنبه ۵ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۴:۱۶

به گزارش هنرنیوز به نقل از خبرنگار پایگاه خبری حوزه هنری، احد ده بزرگی شاعر آیینی كشور درباره آثار در دست چاپ خود گفت: اثری با عنوان «هزار پنجره خورشید» را حدود ۵ سال است كه به انتشارات سوره مهر سپرده ام، اما با وجود درج خبر انتشار آن در رسانه ها هنوز كتابم به چاپ نرسیده است. 

وی افزود: این اثر را به همراه كتاب «گل مروارید» به سوره مهر سپردم. «گل مروارید» به چاپ رسید اما «هزار پنجره خورشید» هنوز چاپ نشده است. از انتشارات سوره مهر توقع داشتم زودتر از این ها كتابم را منتشر كند. تا به حال ۳ بار اثرم برای قیمت گذاری رفته و باز هم در انتظار چاپ مانده است. 

ده بزرگی خاطرنشان كرد: این گونه مسائل شاعر را دلسرد می كند و امیدوارم هر چه زودتر كتاب منتشر شود. مضمون دوبیتی‌هایم در ابتدا با توحید آغاز و در پایان با مضامینی در رابطه با امام زمان (عج) به اتمام می‌رسد. 

وی گفت: كتاب دیگری با عنوان «سروش مهر» در دست چاپ دارم كه محتوای آن اشعار مرثیه و نوحه به اضافه سفرنامه منظوم كربلا است. این اشعار دست مایه ای است برای مداحان و نوحه خوانان تا در هیئت های مذهبی از آن استفاده كنند. 

این شاعر آیینی با اشاره به كتاب دیگرش كه زیر چاپ است، اظهار كرد: «سومین حرم اهل بیت (ع)» از سوی معاونت فرهنگی شهرداری شیراز به چاپ خواهد رسید كه درباره امامزادگان شیراز است. 

احد ده بزرگی در سال ۱۳۲۸ در شیراز به دنیا آمد. وی تاكنون ساكن شیراز بوده و دارای تحصیلاتی در حد علوم قدیمه است. رویكرد او به شعر فارسی به زمان هفت سالگی‌اش بازمی‌گردد. 

وی پس از پیروزی انقلاب اسلامی تاكنون، با حوزه هنری، كانون شعرا و نویسندگان كشور، واحد شعر اداره آموزش و پرورش استان فارس و صدا و سیمای مركز فارس همكاری داشته است. 

ده‌بزرگی از جمله شاعران محلی سرای شیراز بوده و برخی از شعرهای خود را با گویش محلی سروده است.

کد خبر: 73710
Share/Save/Bookmark