علی رهبری: صدای شجریان را تنها از طریق نوارهای موسیقی مادرم شنیدم!
گزارش هنرنیوز از نشست خبری بازگشایی ارکس‌تر موسیقی ملی؛
علی رهبری: صدای شجریان را تنها از طریق نوارهای موسیقی مادرم شنیدم!
مدیر هنری ارکس‌تر موسیقی ملی از کسانی که در کار آهنگسازی و یا نوازندگی موسیقی ایرانی فعالیت می‌کنند برای ارکس‌تر موسیقی ایران دعوت به همکاری کرد.
 
تاريخ : سه شنبه ۵ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۲۱

به گزارش خبرنگار موسیقی هنرنیوز، علی رهبری مدیر هنری ارکس‌تر سمفونیک تهران، فرهاد فخرالدینی مدیر هنری ارکس‌تر موسیقی ملی و بهرام جمالی مدیرعامل بنیاد رودکی در نشست خبری بازگشایی ارکس‌تر موسیقی ملی حضور یافتند.

علی رهبری در این نشست در مورد توهینی که در اجرای قبلی ارکس‌تر سمفونیک تهران به خبرنگاران کرده بود عذرخواهی کرد و گفت: من از دست چندین خبرنگار ناراحت بودم به همین دلیل حرفهایی را بیان کردم اما قصدم توهین نبود وگرنه من قصدم توهین به خبرنگاران نبوده است.

وی در مورد دستمزدش عنوان کرد: در هیچ کجای دنیا مبلغ دستمزد رهبر ارکس‌تر اعلام نمی‌شود چرا که یک کار غیر حرفه‌ای است اما برای اینکه بعدا رقم‌های نجومی از آن بیرون نیاید آن را اعلام می‌کنم من برای تمام کارهایی که در مجموعه ارکس‌تر انجام خواهم داد که معمولا کارهای بسیار پرزحمتی است ماهانه ۸ هزار یورو دریافت خواهم کرد.

مدیر هنری ارکس‌تر سمفونیک تهران در مورد همکاری محمد رضا شجریان با مجموعه ارکستر‌ها یادآور شد: من هیچ‌شناختی از آقای شجریان ندارم و صدای شجریان را تنها از طریق نوارهای موسیقی مامانم شنیدم! بنابراین من ارتباط نزدیکی با آقای شجریان ندارم و صحبتی هم برای همکاری با او برای ارکستر‌ها مطرح نشده است. ولی دو سال قبل هنگامی که بر روی یک شعر ملودی نوشتم تنها کسی را که لایق خواندن این شعر می‌دانستم آقای شجریان بود چون یک موسیقی ایرانی بود.

وی در مورد شهرام ناظری گفت: من ملاقاتی با ایشان داشتم و خوشحالم که با ایشان دیدار داشتم. ایشان به من گفت آیا می‌شود که من هم در یکی از این کنسرت‌ها بخوانم و من گفتم حتما چرا که نه، اگر چه من کسی هستم که با بحث شوالیه ایشان مساله دارم اما با این وجود وقتی من به منزل ایشان رفتم به من بسیار محبت داشتند.

فرهاد فخرالدینی مدیر هنری ارکس‌تر موسیقی ملی نیز در این خصوص گفت: من با آقای شجریان از ابتدای کار ارکس‌تر با همدیگر همکاری داشتیم و خوشبختانه همیشه رابطه خوبی میان ما برقرار بوده است. و اطمینان دارم که آقای شجریان هم دوست دارند با ارکس‌تر موسیقی ملی همکاری کنند.

وی با اشاره به مشکل ممنوع کار بودن ایشان افزود: امیدوارم محدودیت و مشکل اجرای صحنه‌ای آقای شجریان مرتفع شود تا مثل گذشته بتوانیم با ایشان همکاری کنیم.

فرهاد فخرالدینی همچنین تصریح کرد: هنوز هم معتقدم ارکس‌تر موسیقی ملی و ارکس‌تر سمفونیک باید مستقل کار کنند خوشبختانه طی صحبت‌هایی که انجام شد ارکس‌تر موسیقی ملی ایران امروز به هدفش نزدیک شده است. اما به خاطر مسائل مالی که وجود داشت تعدادی از نوازندگان موسیقی ملی هنوز نتوانستند به سازمان ارکس‌تر راه پیدا کنند که امیدوارم این مسئله در آینده حل شود.

فرهاد فخرالدینی گفت: در برنامه‌های مختلف ارکس‌تر از تک‌نوازهای خوب موسیقی ایرانی به عنوان سولیست استفاده خواهیم کرد. ضمن اینکه محمد معتمدی و سالار عقیلی نیز خوانندگان ارکس‌تر موسیقی ملی خواهند بود.

وی افزود: قرار است در برنامه‌های مختلف از تک‌نوازهای خوب موسیقی ایرانی به عنوان سولیست استفاده کنیم. آقای ساکت در این برنامه قطعه کنسرتو برای تار را می‌نوازد. همچنین محمد معتمدی و سالار عقیلی نیز خوانندگان ارکس‌تر موسیقی ملی هستند.

وی با بیان اینکه ارکس‌تر طی روزهای ۲۰، ۲۱ و ۲۲ خرداد در تالار وحدت برنامه خواهد داشت. گفت: ارکس‌تر موسیقی ملی ایران از بدو تولد ۲۰۷ آهنگ تولید کرده اما امکان اینکه بتوانیم برای هر اجرا قطعات جدیدی را بنوازیم را نداریم.

کد خبر: 81090
Share/Save/Bookmark