خوشحالم که دستگاه‌های حاکمیتی به تازگی اهمیت این صنعت را دریافته‌اندا! /  استارت‌آپ‌ها از معاونت علمی ریاست‌جمهوری مطالبه دارند
خوشحالم که دستگاه‌های حاکمیتی به تازگی اهمیت این صنعت را دریافته‌اندا! / استارت‌آپ‌ها از معاونت علمی ریاست‌جمهوری مطالبه دارند
مدیرعامل فابا در پاسخ به این سوال که چرا مقامات دولتی توجه لازم را به نمایشگاه نداشتند، گفت: نقد ما بر دولت نیست. نقد ما بر معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری است. ما از دولت یازدهم و دوازدهم به دلیل توجه به بخش خصوصی ممنون هستیم. اما معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری که وظیفه و بودجه دارد که از نخبگان حمایت کند، همانطور که به دبی می‌رود در تهران هم سری به نمایشگاه بزند.
 
تاريخ : پنجشنبه ۴ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۲۳:۵۳
به گزارش هنرنیوز ؛ عصر امروز چهارم آبانماه مدیرعامل فابا در نشست خبری که در حاشیه اختتامیه نمایشگاه تراکنش ایران برگزار شد، گفت: از سال 88 تا سال 92 نمایشگاه برگزار نشد و پس از آن برای برگزاری نمایشگاه با مقامات مربوط گفت‌وگو کردم و حمایت معنوی آنها را جلب کردیم. در اولین سال برگزاری نمایشگاه هم آقایان نوبخت و سیف حضور داشتند. سال گذشته و امسال هم از مقامات دولتی حضور داشتند.

او ضمن تشکر از اصحاب رسانه و خبرنگاران برای پوشش خبری، گفت: ما هر فصل با شما برای اقدامات مرکز فابا در تلاشیم تا نشست‌های دیگری نیز داشته باشیم و اطلاع‌رسانی کنیم. در همین میان برای ITE 2018 برنامه‌ها را تا دی ماه آماده و اطلاع‌رسانی خواهیم کرد.

بیات با اشاره به اینکه مطابق اسناد بالادستی نظام ما فقط 8 سال فرصت داریم تا عقب‌افتادگی منطقه‌ای را جبران کنیم، گفت: این 8 سال برای دنیای پرشتاب و پیش‌رونده فرصت کمی است و باید شبانه‌روز تلاش کنیم تا به این هدف ملی برسیم.

او با اشاره به استقبال بی‌نظیر از نمایشگاه گفت: آن چیزی که امروز در نمایشگاه در استقبال مردم می‌بینید بیش از انتظار خود ما بود و ما انتظار این سطح از مشارکت و همراهی را نداشتیم. بنابراین این استقبال نشان می‌دهد که ظرفیت بسیار بزرگی در این زمینه وجود دارد و مطمئن هستیم تا سال آینده این ظرفیت بهتر و شکوفاتر از امروز خواهد بود.

مدیرعامل فابا ضمن ابراز خوشحالی از استقبال دستگاه‌های حاکمیتی از نمایشگاه گفت: خیلی خوشحالم که دستگاه‌های مختلف حاکمیتی به تازگی اهمیت این صنعت را دریافته‌اند و وعده‌های مثبت زیادی داده‌اند که آن‌ها را پیگیری می‌کنیم و سال دیگر باید از من گزارش پیگیری این وعده‌ها را بخواهید. ما اگر می‌خواهیم قطب منطقه شویم چاره‌ای جز این نداریم که با شتاب پیشرفت کنیم. ما امروز تجربه بسیار موفقی را پشت سر گذاشتیم که بزرگان صنعت را با شرکت‌های استارت‌آپی در کنار هم گذاشتیم تا با هم تحت عنوان جشنواره فین‌تک تعامل کنند.

بیات ادامه داد صراحتا عرض می‌کنم که اگر این جشنواره به تنهایی برگزار می‌شد ارزشی برای استارت‌آپی‌ها نداشت. یکی از ایراداتی که در مجموعه رویدادهای بسیار زیاد که در کشور برگزار می‌شود می‌بینیم، این است که استارت‌آپی‌ها طرح‌هایشان را به چه کسی می‌خواهند ارائه کنند؟ مشکل این است که فقط یک ضلع دور هم جمع می‌شوند و ضلع دیگری که سرمایه‌گذار هستند وجود ندارد. به هر حال شرکت‌های استارت‌آپ به سرمایه‌گذاران نیاز دارند و باید با این شرکت‌ها تعامل کنند؛ زیرا کنار هم قرار گرفتن این‌ها تجربه بسیار بزرگی است و کمتر مدیری است که در این نمایشگاه به استارت‌آپ‌ها سر نزده باشد و بالعکس.

او با اشاره به اینکه بیش از 40 مدیر صنعت در این نمایشگاه سخنرانی کرده‌اند، گفت: جلسات ما امروز تمام نمی‌شود و در مجموعه فابا تک تداوم خواهد داشت. ما 6 ماه شبانه روز تلاش کردیم و کاری کردیم برای این صنعت که به آن می‌بالیم و «می‌توانیم» را اجرایی کردیم.
کد خبر: 95509
Share/Save/Bookmark