پیش بینی ارسال  2000 اثر به جشنواره / افزوده شدن بخش «عروج از منا»
مجتبی امینی دبیر جشنواره فیلم کوتاه سما:
پیش بینی ارسال 2000 اثر به جشنواره / افزوده شدن بخش «عروج از منا»
دبیر دومین جشنواره ملی فیلم کوتاه سما خبرداد این جشنواره در ۴ بخش ملی، نسل نو، فیلمنامه و عروج از منا برگزار خواهد شد.
 
تاريخ : چهارشنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۰۴
مجتبی امینی دبیر دومین جشنواره ملی فیلم کوتاه سما که در یک نشست خبری در مجتمع فرهنگی شهید آوینی به همراه روح الله کاظمی زاده قائم مقام جشنواره ملی فیلم کوتاه «سما» حضور یافته بود گفت: با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری در راستای همدردی با هموطنان؛ بخش ویژه ای را با نام عروج از منا به جشنواره اضافه کردیم که در دو قالب مستند و فیلمنامه ارائه خواهد شد.

وی ادامه داد: امسال با توجه به تجربیات سال قبل، بخش های متنوعی برای جشنواره طراحی شد و مقرر گردید جشنواره فیلم های «سما» در ۴ بخش ملی، نسل نو، فیلمنامه و عروج از منا برگزار شود. در بخش ملی فیلمسازان می توانند آثار خود را در بخش فیلم کوتاه داستانی، مستند ارائه کنند. بخش نسل نو نیز مختص به فیلمسازان زیر ۲۵ سال خواهد بود.

این تهیه کننده سینمای ایران با اشاره به نخستین دوره این جشنواره یاد آور شد: سال گذشته حدود ۲ هزار اثر به دبیرخانه جشنواره در بخش های مختلف ارسال شد و ما توانستیم سمینارهای خوبی را با حضور سینماگرانی از بهروز افخمی ، مهرداد اسکویی و شهاب حسینی برگزار کنیم.

مجتی امینی با بیان اینکه فعالیت دبیرخانه این جشنواره از اول آبان ماه آغاز شده است از علاقه مندان خواست آثار خودشان را تا پایان آذرماه سال جاری به دبیرخانه ارسال کنند.

به گفته وی، شروع جشنواره در سالروز شهادت مرتضی آوینی در فروردین سال ۹۵ خواهد بود. دبیر دومین جشنواره ملی فیلم کوتاه سما در پاسخ به سوال خبرنگار هنرنیوز که پرسید با توجه به اینکه موسسه شهید آوینی بانی برگزاری این جشنواره است چه سنخیتی بین دیدگاههای شهید آوینی با این جشنواره که به موضوع سبک زندگی اسلامی- ایرانی می پردازد وجود دارد که وی با بیان اینکه امروزه موضوع سبک زندگی اسلامی ایرانی از اولویت های ارتباطی جامعه ما است تصریح کرد: با توجه به حساسیت موضوع سبک زندگی اسلامی – ایرانی که در حوزه فرهنگ و هنر نیاز به توجه و اهتمام بیشتری دارد و با وجود نفوذ فرهنگی که کشور ما را تهدید می کند این نیاز را احساس کردیم که در این زمینه الگوهای درستی را به مخاطب معرفی کنیم. بنابراین از آنجایی که هنرمندان جامعه ما همیشه جلوتر از آحاد مردم هستند این ضرورت را احساس کردیم که به موضوع سبک زندگی اسلامی ایرانی نگاه ویژه ای داشته باشیم.

وی گفت: موضوع سبک زندگی اسلامی – ایرانی به دلیل نزدیکی آن با دیدگاه شهید آوینی انتخاب شد و ما نیز تلاش می کنین تا بستری را برای تحقق آن در این جشنواره فراهم کنیم و منابعی را هم به عنوان الگو برای هنرمندان در سایت جشنواره قرار دادیم.

امینی در مورد هیات داوری این دوره با بیان اینکه هنوز اعضای هیات انتخاب مشخص نشدند افزود: ما سال گذشته ۴ هیئت انتخاب و ۴ هیئت داوری داشتیم و امسال هم هیئت انتخاب قوی و نخبه ای را خواهیم داشت و به احتمال قوی تا ماه جاری، تکلیف هیئت انتخاب مشخص خواهد شد.

دبیر دومین جشنواره ملی فیلم کوتاه «سما» درباره آثار رسیده در این دوره از جشنواره با بیان اینکه تاکنون حدود۴۰۰ اثر به دبیرخانه جشنواره رسیده است پیش بینی کرد در این دوره نیز همچون سال گذشته حدود ۲ هزار اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شود.

«روح الله کاظمی زاده» قائم مقام جشنواره ملی فیلم کوتاه «سما» نیز در این نشست درباره سنخیت جشنواره سما با تفکر شهید آوینی که سوال هنرنیوز بود گفت:همانطور که می دانید شهید آوینی بیشتر از اینکه با مستندهایش شناخته شود به آثار مکتوبش شهرت دارد و موضوع مقالات و کتابهایش هم بیشتر از هر نکته ای به سبک زندگی مخصوصا اصول و ارزشهای دفاع مقدس و ارزشهای اسلامی اشاره دارد.

وی با اشاره به تندیس پرستو که در این جشنواره به برندگان اهدا خواهد شد پرستو را نماد مهاجر اعلام کرد.

کاظمی زاده گف: بخش اختصاصی جشنواره که سال قبل نیز وجود داشت بخش « فیلمنامه نویسی » است که امیدواریم امسال در این بخش نتیجه بهتری کسب کنیم.
کد خبر: 85069
Share/Save/Bookmark