قضاوت های زودهنگام در مورد هنرمندان نداشته باشیم
بهنوش بختیاری در گفتگو با هنرنیوز:
قضاوت های زودهنگام در مورد هنرمندان نداشته باشیم
یک بازیگر سینما و تلویزیون گفت: متاسفانه با همه خوبی هایی که مردم نسبت به هنرمندان شان دارند اما گاهی اوقات برخی از آنان نسبت به هنرمندان دچار قضاوت های زود هنگامی می شوند که غیرمنطقی و آزار دهنده است.
 
تاريخ : يکشنبه ۵ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۴۱
بهنوش بختیاری بازیگر سینما و تلویزیون در گفتگو با خبرنگار سینمایی هنرنیوز در مورد قضاوت های زودهنگام برخی از مردم نسبت به سفر جمعی از بازیگران سینما و تلویزیون به برزیل افزود: من خودم جزو اولین کسانی بودم که سفر برزیل به من پیشنهاد شد اما به دلیل اینکه درگیر یک فیلم بودم نتوانستم به این سفر بروم اما با صراحت اعلام می کنم که این سفر با هزینه های شخصی و با هزینه یک شرکت خصوصی بوده بنابراین هیچ ربطی به بیت المال که این روزها مطرح می شود نداشته است.
بازیگر فیلم سینمایی «پنج ستاره» اضافه کرد: من متاسفم که این جمله را بیان می کنم اما مردم ما با همه خوبی هایی که نسبت به هنرمندان شان دارند اما گاهی اوقات برخی از آنان نسبت به هنرمندان ، قضاوت های زود هنگامی دارند که این قضاوت ها غیر منطقی و آزار دهنده است.
وی با بیان اینکه اگر کسی به سفری می رود و یا برنامه کاری دارد. این عمل یک عمل کاملا شخصی است که به خودِ شخص ارتباط دارد ادامه داد: یکی از آرزوهای من هم این است که بتوانم از نزدیک جام جهانی را ببینم چرا که من هم فوتبال دوست هستم. ولی متاسفانه سرکار بودم و این فرصت از من گرفته شد.اما اینکه دیگر همکارانم از این فرصت استفاده کردند و با هزینه غیر از بیت المال به برزیل رفتند نباید مورد ملامت قرار بگیرند. ما باید به هنرمندانمان احترام بگذاریم و بدانیم که آنان برای رسیدن به این جایگاه، سالها زحمت کشیدند تا الان به نماد رسانه ملی مبدل شدند. به نظر من، حق هنرمندان ما، خیلی بالاتر از این حرف ها است. هزینه رفتن به برزیل – که متعلق به بیت المال هم نبوده - واقعا نسبت به زحمت هایی که هنرمندان برای رسیدن به جایگاه خودشان کشیدند اصلا چیز زیادی نیست.
بازیگر فیلم سینمایی « هر چی خدا بخواهد » تصریح کرد: هنرمندان ما منصف تر از آن هستند که بخواهند از بیت المال سوء استفاده کنند و همواره رعایت جامعه و مردم را می کنند. به عنوان مثال، من خودم شخصا آدمی هستم که الان حتی ماشین هم ندارم. آن هم به چند دلیل است. اول اینکه وقتی جامعه به دلیل تورم و گرانی به دو طیف فقیر و ثروتمند تقسیم شده است من به عنوان هنرپیشه ای که افتخار سفیر صلح و سفیر محیط زیست و سفیر هموفیلی ها را دارم چگونه باید به خود بقبولانم که یک ماشین مدل بالا داشته باشم - البته این عقیده من است ولی اگر کسی دیگری چنین عقیده ای را نداشت کار اشتباهی نکرده است – دوم به این دلیل کاهش ترافیک است که من ماشین ندارم و دلایل دیگر.
بهنوش بختیاری با ملامت کردن سرک کشیدن به زندگی خصوصی دیگران و بویژه هنرمندان خاطر نشان کرد: هر کسی هر جوری که دلش می خواهد باید زندگی کند.البته به شرطی که منافاتی با عُرف و قانون نداشته باشد بنابراین سرک کشیدن در زندگی این و آن و سرک کشیدن در زندگی هنرمندان کار درستی نیست.لذا من کار همکارانم را در سفر به برزیل تائید می کنم چرا که معتقدم رفتن به جام جهانی، فرصتی است که ممکن است در طول زندگی، فقط یک بار پیش بیاید. مگر اشکالی دارد که آدم از فرصتش استفاده کند؟ من از مردم واقعا خواهش می کنم که قضاوت های زود هنگام راجع به هنرمندان و دیگر آدم ها نداشته باشند.
بازیگر سریال « چارچرخ » در رابطه با زمزمه های ممنوع الکار شدن هنرمندانانی که به برزیل رفتند گفت: من از ممنوع الکار شدن این دوستان اطلاعی ندارم و راجع به آن نظر خاصی ندارم ولی از همه خواهش می کنم که زود قضاوت نکنند.
این بازیگر سینما و تلویزیون افزود: متاسفانه برخی ها فقط همین بخش از زندگی هنرمندان را می بینند چرا هنگامی که یک هنرمند خانه ای ندارد یا ماهها و حتی سالها بیکار است به گونه ای که نمی تواند حتی مایحتاج اولیه زندگی شان را تامین کند چرا آنگاه مردم آنها را نمی بینند؟مردم چرا زمانی که مثلا بهنوش بختیاری با دل پُرخون با روزنامه ای مصاحبه می کند و می گوید چک های من پاس نشده و من لَنگ اجاره خانه ام هستم چرا در آن زمان از بهنوش بختیاری ها دفاع نمی کنند و بیانه صادر نمی کنند. من بارها از تهیه کنندگان شکایت کردم که چرا پول من را ندادند و حق من را خوردند چرا آن زمان مردم ، ما را نمی بینند.متاسفانه بعضی ها درگیر قضاوت های زود هنگام هستند که کار درستی نیست و امیدوارم این رفتارها هر چه زودتر اصلاح شود.
کد خبر: 73693
Share/Save/Bookmark