گرامیداشت علامه عبدالرحیم حائری صاحب الفصول برگزار می شود
گرامیداشت علامه عبدالرحیم حائری صاحب الفصول برگزار می شود
مراسم گرامیداشت علامه عبدالرحیم حائری صاحب الفصول، احیاگر بقیع مقارن با سالگرد تخریب قبور ائمه بقیع؛ 30 اردیبهشت ماه در مسجد حائری برگزار می شود.
 
تاريخ : سه شنبه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۱۵:۱۶
به گزارش هنرنیوز و به نقل از روابط عمومی فرهنگسرای کار و تعاون؛ ویژه برنامه پنجره های بهشت مراسم گرامیداشت علامه عبدالرحیم حائری صاحب الفصول، احیاگرشمایل فعلی قبور مطهر ائمه بقیع مقارن با 8 شوال سالگرد قبرستان بقیع روز پنجشنبه 30 اردیبهشت ماه 1400ساعت 18 ، در مسجد حائری برگزار می شود.

تلاوت کلام اله مجید؛ سرود، پخش نماهنگ کلیپ، سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین کاظم صدیقی و حجت الاسلام میثم جلالیان و مداحی حاج حسین یعقوبیان و ادای احترام به مزار علامه از بخش های این برنامه است.

بقیع که در اصل خانه عقیل برادر امیرالمومنین علی (ع) است، همواره محل و جایگاه علاقه شیعیان بود و برای زیارتش از مکان‌های دور و با زحمت فراوان حضور می‌یافتند. ریشه عداوت با ائمه بقیع سبقه‌ای طولانی داشت که اصل آن به زمانی باز می‌گردد که رسول خدا(ص) برای اعلان اسلام، مخالفت‌هایی را در جلوی خودش می‌بیند و اختلافاتی ایجاد می‌شود. اما زمانی که قبور ائمه بقیع(ع) تخریب شد خبرش به عالم می‌رسد و مردم عزادار می‌شوند. اکثر شهرهای ایران و مساجدش سیاهپوش می‌شوند و مردم در دسته‌های زیاد به عزا می‌نشینند و راجع به این موضوع گفتمان‌هایی صورت می‎گیرد. در زمانی که مردم اینچنین به عزاداری می‌پرداختند، افرادی بودند که دغدغه بالایی برای اصلاح وضع موجود آن زمان داشتند. در بین اینها شخصیتی بود که به لحاظ مقام علمی و معنوی، احساس مسئولیت بیشتری می‌کند که مرحوم علامه «حاج شیخ عبدالرحیم حائری صاحب الفصول» بود. این شخصیت محترم دغدغه بسیاری درباره چرایی تخریب قبور ائمه بقیع داشت و این مسأله او را آزار می‌داد که اگر این تخریب ادامه پیدا کند و به زمین صاف تبدیل شود، هیچ آثاری از قبور مطهرمعصومین(ع) باقی نخواهد بود و این غم سال‌ها همواره بر پیشانی شیعه می ماند. لذا ایشان تصمیم می‌گیرد اقدامی انجام دهد. و الان شما سنگ‌هایی که دور قبور ائمه بقیع (ع) مشاهده می‌کنید، از یادگارهای مرحوم علامه حاج شیخ عبدالرحیم صاحب الفصول حائری است.

لازم به ذکر است: این برنامه به همت و تلاش جمعی فرهنگسراهای کار و تعاون، قرآن و عطار نیشابوری، مسجدحائری و مؤسسه فرهنگی هاتف شهر برگزار می شود.

علاقه مندان می توانند برای حضور درویژه برنامه پنجره های بهشت در تاریخ ذکر شده به نشانی خیابان هاشمی تقاطع خیابان کارون، مسجد حائری مراجعه و یا برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن: 66029060 تماس بگیرند.
کد خبر: 98623
Share/Save/Bookmark