مردم کُره فیلم های ایرانی را دوست دارند
سفیر کُره جنوبی در گفتگو با هنرنیوز:
مردم کُره فیلم های ایرانی را دوست دارند
سفیر جمهوری کُره در ایران معتقد است که مردم این کشور فیلم های ایرانی بویژه فیلم های عباس کیارستمی ، مجید مجیدی و اصغر فرهادی را دوست دارند و این فیلمسازان را به خوبی می شناسند.
 
تاريخ : چهارشنبه ۷ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۱۲
آقای «سونگ وونگ یئوب» سفیر جمهوری کُره در ایران معتقد است که مردم کُره جنوبی فیلم های ایرانی بویژه فیلم های عباس کیارستمی ، مجید مجیدی و اصغر فرهادی را پسندیدند و این فیلمسازان را به خوبی می شناسند. اما او از سوی دیگر بر این باور است که مردم کرُه بیشتر به دیدن فیلم هایی از ایران تمایل دارند که در این فیلم ها ، عشق و محبت ، تاریخ دیرینه ایران و همچنین طبیعت زیبای ایران به خوبی به تصویر کشیده شده باشد.

خبرنگار سینمایی هنرنیوز با « سونگ وونگ یئوب » سفیر جمهوری کُره در مورد سینمای ایران و تولیدات مشترک به گفتگو پرداخته است که هم اینک می خوانید:

هنر نیوز: مردم کُره جنوبی چقدر با سینمای ایران آشنا هستند؟

*- مردم کُره خیلی زیاد آقای عباس کیارستمی را دوست دارند و از دیدن فیلم های ایشان لذت می برند. همچنین فیلم سینمایی « جدایی نادر از سیمین » را دیدند و با آقای اصغر فرهادی و آقای مجید مجیدی هم آشنا هستند. ضمن اینکه در فستیوال فیلم پوسان ، فیلم های ایرانی نمایش داده می شوند که این فرصتی است تا مردم کُره با فیلم های ایرانی بیشتری آشنا شوند.

هنرنیوز: مردم کُره جنوبی معمولا با چه نوع فیلم های ایرانی ارتباط برقرار می کنند؟

*- اگر چه سلایق مردم کُره نسبت به هر فیلم ممکن است متفاوت باشد.اما معمولا مردم کُره از آن دست از فیلم های ایرانی استقبال می کنند که طبیعت زیبای ایران، عشق و محبت و مهربانی و همچنین تاریخ دیرینه کشور ایران را به زیبایی به تصویر کشیده باشد.

هنرنیوز: نظر شما در مورد ساخت فیلم های مشترک بین کشور ایران و کُره جنوبی چیست؟

*ّ- تولید مشترک بین دو کشور ایران و کُره جنوبی ، ایده بسیار بسیار خوبی است اما این کار مستلزم یکسری گفتگوها و رایزنی ها بین مسئولین فرهنگی دو کشور است که امیدوارم هر چه زودتر این ایده خوب عملی شود.

هنر نیوز: با توجه به اینکه شما سفیر کُره در ایران هستید. مردم ایران را چگونه مردمی دیدید و چه سخنی با آنان دارید؟

*- ما در این روزها، هفته فرهنگی کُره را با موضوع غذا داریم و من معتقدم مردم ایران با تماشای سریال کرُه ای « یانگوم» به اندازه کافی و خیلی خوب با فرهنگ غذاهای مردم کُره آشنا شدند. ایرانی ها با دیدن سریال «یانگوم» به یک حس مشترک با کرُه ای ها رسیدند به گونه ای که متوجه شباهت خیلی زیاد فرهنگ کُره ای با فرهنگ خودشان شدند.البته این فرهنگ مشترک نه تنها فقط از طریق غذا بلکه این دو کشور سابقه دو هزار سال همکاری را با همدیگر دارند. چرا که این دو ملت، قرن ها قبل از طریق جاده ابریشم با همدیگر در ارتباط بودند و سابقه تبادل فرهنگی داشتند با توجه به همین ارتباط فرهنگی بین ایران و کُره جنوبی، من امیدوارم دو ملت به فهم و درک متقابل بیشتری نائل شوند.

گفتگو از : مجید معافی
کد خبر: 75943
Share/Save/Bookmark