جشنواره‌های مجازی کتاب‌خوانی فرهنگ‌سرای فردوس آغاز به کار کرد
جشنواره‌های مجازی کتاب‌خوانی فرهنگ‌سرای فردوس آغاز به کار کرد
«هفتمین جشنواره مجازی کتاب‏خوانی» و «پنجمین جشنواره تولید کتاب‏‌های صوتی کودکان، نوجوانان و نابینایان» به همت فرهنگ‌سرای فردوس آغاز به کار کرد.
 
تاريخ : شنبه ۳ شهريور ۱۳۹۷ ساعت ۲۱:۵۵
به گزارش هنرنیوز ، بیژن پورمند رییس فرهنگ‏‌سرای فردوس با تاکید بر اهمیت ترویج فرهنگ مطالعه و کتاب‏خوانی گفت: هفتمین جشنواره مجازی کتاب‏خوانی، یک مسابقه سراسری است که از میان رمان‌‌ها و داستان‌های مطرح ایران و جهان در فضای مجازی و به صورت اینترنتی برگزار می‏‏‌شود. اهداف این جشنواره ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی، افزایش سرانه‏ مطالعه کتاب در کشور، معرفی آثار ارزشمند ادبیات داستانی ایران و جهان، استفاده مفید از فضای مجازی حول موضوعات فرهنگی، هنری و کتاب‏خوانی است. 

وی با اشاره به حمایت مدیریت امور کتابخانه‌ها و ترویج فرهنگ کتاب‏خوانی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران افزود: دو بخش ویژه این دوره از جشنواره به کتاب‌های تقریظی مقام معظم رهبری و همچنین مسابقه ایده‏‌پردازی و ارائه راهکارهای عملی برای حمایت از کالای ایرانی، اختصاص داده شده است.

مدیر فرهنگی هنری منطقه ۵ با اشاره به رده‌های سنی و بخش‌های مختلف این جشنواره، تصریح کرد: این دوره از جشنواره نیز در دو بخش نوجوان (۸ تا ۱۵ سال) و بزرگسال (۱۶سال به بالا) اجرا می‌شود. شیوه پاسخ‌گویی به پرسش‌ها برای بزرگسالان به صورت تشریحی و با موضوع رمان است که داوطلبان و علاقه‌مندان به دو طریق، با انتخاب یک یا چند اثر از کتاب‌های معرفی شده در بخش بزرگسال و یا با پیشنهاد رمان دیگری به غیر از رمان‌های معرفی شده از طرف فرد شرکت کننده، امکان شرکت در این بخش را دارند.

 رییس فرهنگ‌‏سرای فردوس با اشاره به مشارکت کتابخانه ملی ایران در «پنجمین جشنواره تولید کتاب‏‌های صوتی کودکان، نوجوانان و نابینایان» گفت: همزمان با چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران، قصه‌های انقلاب به عنوان بخش ویژه، به این دوره جشنواره افزوده شده است.
 
وی با تاکید بر غنی‏‌سازی محتوا و افزایش منابع صوتی کتابخانه ملی کودکان و نوجوانان ایران افزود: این جشنواره در بخش‌های اصلی (تولید کتاب صوتی از میان کتاب‌های معرفی شده)، بخش جنبی (گردآوری افسانه‌ها و متل‌ها با زبان‌ها و لهجه‌های محلی)، بخش نگاه نو (قصه‌گویی) برگزار می‌شود.
 
بیژن پورمند با تشریح روش شرکت در بخش‌های مختلف جشنواره‏‌ها گفت: علاقه‌‏‏مندان برای شرکت در «جشنواره‏‌های مجازی کتاب‌خوانی فردوس» می‌‏‏‏توانند به سایت جشنواره به نشانی www.ketabkhanimajazi.ir مراجعه و ثبت‌نام کنند و تا پایان مهرماه ۱۳۹۷ فرصت دارند، پاسخنامه‏‏‌های تشریحی و یا فایل‌های صوتی خود را از طریق سایت جشنواره و یا از طریق پیام رسان‌ها به دبیرخانه با شماره (09197743348)، ارسال کنند.

علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به دبیرخانه جشنواره، واقع در فلکه دوم صادقیه، بلوار فردوس، بعد از تقاطع شهید سلیمی جهرمی، فرهنگ‌‏سرای فردوس، کتابخانه فردوس مراجعه کنند یا با شماره تلفن 44081043 تماس بگیرند.
کد خبر: 96913
Share/Save/Bookmark