امکانات بیشتری به حوزه تئاتر در سال 96 تعلق می گیرد
معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:
امکانات بیشتری به حوزه تئاتر در سال 96 تعلق می گیرد
معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: بر اساس قولی که وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برای «تئاتر» داده، امکانات بیشتری را در اختیار این حوزه قرار خواهیم داد و امیدوارم که سال 96، سال خوبی برای تئاتر کشور باشد.
 
تاريخ : شنبه ۲۸ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۲۲:۱۵
به گزارش هنرنیوز، علی مرادخانی در مورد اولویت های این معاونت در سال 96 اظهار کرد: در حوزه موسیقی با فعالیت هایی که ارکستر سمفونیک(ارکستر ملی) آغاز کرد، امیدوارم این فعالیت ها با کیفیت بالاتر در سطح ملی و بین المللی ادامه یابد.
وی افزود: در حوزه هنرهای تجسمی نیز اقدامات زیادی وجود دارد که هنرمندان در این حوزه باید انجام بدهند. به اعزام ها توجه خواهیم داشت و فعالیت هایی در این زمینه انجام می گیرد و به نظر می رسد سال 96 سال مهمی برای حوزه تجسمی باشد.
مرادخانی ادامه داد: سال آینده فضایی آماده خواهد شد که بتوانیم کارهای خوبی را شاهد باشیم، به ویژه اینکه سال 96 انتخابات نیز هست و ممکن است شور و شوق انتخابات هم مقداری بر برخی فعالیت های ما تاثیر بگذارد.
معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: احساسم این است که شرایط فعالیت های هنری در سال آینده مثبت باشد و هنرمندان هم با توجه به وضعیت و شرایطی که وجود دارد، کارهای خوبی برای هنر کشور ارائه دهند.
وی افزود: با وجود همه مشکلاتی که در سال 95 داشتیم کارهای خیلی خوبی اتفاق افتاد و سال آینده این اتفاقات تکمیل خواهد شد.

بخش خصوصی در سال 95 فعالیت خیلی خوبی داشت

مرادخانی گفت: بخش خصوصی در سال 95 در حوزه تئاتر خیلی خوب فعال بود و اکنون می بینیم که وقت بعضی از سالن های نمایش تا یکسال آینده پر شده است.
وی افزود: امیدوارم که بتوانیم سالن های دیگری را برای فعالیت های هنری ایجاد کنیم، و حوزه فرهنگ عمومی را به عنوان یک حوزه فعال، پویا و شکوفا نگهداریم.

موسیقی و تئاتر کشور ظرفیت های جهانی شدن را دارند

معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مورد بسط ظرفیت های حوزه های هنری مانند تئاتر، موسیقی و تجسمی در سطح جهانی گفت: خوشبختانه این ظرفیت ها وجود دارد، اخیرا هم اتفاق خوبی در حوزه موسیقی افتاد و آقای کیهان کلهر به همراه گروهی که در آن فعالیت دارد، جایزه «گرمی» را کسب کرد که این افتخاری کشور است.

مرادخانی تصریح کرد: طی سال های گذشته و سال 95 نیز تئاتر کشور خیلی درخشیده و تولیدات نمایشی در کشورهای مختلف و رویدادهای جهانی حضور خوبی داشته اند.

وی یادآور شد: اشکال کار این است که شاید کمتر در حوزه تئاتر اطلاع رسانی به موقع اتفاق افتاده و سعی خواهیم کرد که در سال 96 اینها دستاوردها را بیشتر نشان دهیم.

معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین با تبریک سال نو به جامعه هنری کشور افزود: به هنرمندان جوان توصیه می کنم به بزرگترها و پیشکسوتان احترام بگذارند و از هنرمندان پیشکسوت هم می خواهم تجربیات خود را در اختیار نیروی جوان قرار دهند، تا هنر کشور به جایگاه های خوبی دست یابد.
کد خبر: 94221
Share/Save/Bookmark