سایه سنگین نیامدن رهبر انقلاب به نمایشگاه کتاب بر سر علی جنتی/ وزیر ارشاد در خوف ارسال یک پیام برای دومین بار
سایه سنگین نیامدن رهبر انقلاب به نمایشگاه کتاب بر سر علی جنتی/ وزیر ارشاد در خوف ارسال یک پیام برای دومین بار
علی جنتی از امروز تا پایان نمایشگاه امیدوار است که با آمدن رهبر انقلاب این پیام مخابره نشود. البته خیلی بیشتر از این چند روز، خیلی خیلی بیشتر از این چند روز فرصت داشت تا طوری رفتار کند که آمدن رهبر به نمایشگاه قطعی باشد اما او مسیر دیگری را انتخاب کرد ...
 
منبع : مجله هفت راه
تاريخ : يکشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۰۲
سال گذشته و از همان دقایق اولیه‌ای که خبر نیامدن رهبر معظم انقلاب به نمایشگاه کتاب توسط رسانه‌ها مخابره و از سوی رییس دفتر ایشان مشغله زیاد دلیل این نیامدن عنوان شد، تیغ تند نقد و تحلیل وزارت ارشاد دولت یازدهم را نشانه رفت. طبیعی هم بود. بازدید سالانه آیت الله خامنه‌ای از نمایشگاه کتاب چیزی نبود که تا حالا قضا شده باشد مگر به دلایلی که دلخوری ایشان از سیاستهای وزارت ارشاد در دولت اصلاحات از آن جمله بود.

بنابراین خیلی ساده می‌شد حدس زد که هرچه از فضاهای رسمی رسانه‌ای مانند خبرگزاری ها، به فضاهای غیر رسمی‌تر مانند شبکه‌های اجتماعی برویم، تحلیلهایی که قصد داشتند این نیامدن را هم پای دلخوری رهبر از دوره وزارت علی جنتی بگذارند بیشتر شود. هر چند رسانه‌های رسمی هم نمی‌توانستند این موضوع را انکار کنند، مخصوصاً که همان روزها خبر دلخوری شدید رهبر انقلاب از برخی فعالیتهای وزارت ارشاد خاصه در حوزه نهاد کتابخانه‌ها مطرح شده بود و در کنار آن حرف و حدیثهایی هم از بی‌توجهی علی جنتی و به تاخیر انداختن اجرای نظر معظم له درباره این نهاد به گوش می‌رسید.

حالا بعد از یکسال بیش از پیش مشخص شده است که آن عدم بازدید برای وزارت ارشاد هزینه داشته است و همانطور که تحلیل می‌شد، نشانه‌ای مبنی بر عدم رضایت رهبری از فعالیتهای علی جنتی بوده است. روز گذشته وزیر ارشاد در جمع خبرنگاران از ارسال نامه رسمی و دعوت از رهبر انقلاب برای بازدید از نمایشگاه کتاب خبر داد. چیزی که در بادی امر تعجب آور بود چرا که علاقه رهبری به کتاب و کتابخوانی باعث شده بوده است که حضور ایشان در نمایشگاه کتاب در این سالها نیاز به دعوت نامه رسمی نداشته باشد.



اما این اظهار نظر نشان می‌داد که وزیر ارشاد خود نیز به خوبی از تبعات این نیامدن مطلع است. او خوب درک کرده است که عدم بازدید رهبر از نمایشگاه کتاب چه پیامی دارد و از سویی کاملا هم متوجه است که این پیام به راحتی در میان اقشار مختلف جامعه خاصه علما و متدینین و فعالان انقلابی حوزه فرهنگ دریافت و رمزگشایی می‌شود. مخصوصاً که رهبر همین چند روز پیش در سخنان خود در دیدار با اعضاى ستاد کنگره‌ى بزرگداشت سه هزار شهید استان سمنان از کسانی که جنگ فرهنگی را باور ندارند انتقاد کرده است.

علی جنتی از امروز تا پایان نمایشگاه امیدوار است که با آمدن رهبر انقلاب این پیام مخابره نشود. البته او خیلی بیشتر از این چند روز، خیلی خیلی بیشتر از این چند روز فرصت داشت تا طوری رفتار کند که آمدن رهبر به نمایشگاه قطعی باشد اما او مسیر دیگری را انتخاب کرد. مسیری که در یکی از روزهای ابتدایی وزارتش از آن خبر داده بود: ادامه دادن مسیر رییس دولت اصلاحات!

اما به با توجه به منش کریمانه رهبر انقلاب می‌توان حدس زد که ایشان روی وزیر ارشاد را زمین نخواهند انداخت و امسال به بازدید از نمایشگاه کتاب خواهند رفت؛ ولی اگر اینچنین نشود مشخص خواهد شد که اوضاع ارشاد از نظر ایشان خرابتر از آن چیزی است که ما فکر می‌کردیم!
کد خبر: 80721
Share/Save/Bookmark