اچ دی شدن شبکه‌های 1، 2 ، 3 بزودی / تشنه ارائه طرح های نوآورانه هستیم
در نشست خبری معاون توسعه و فناوری رسانه ملی مطرح شد؛
اچ دی شدن شبکه‌های 1، 2 ، 3 بزودی / تشنه ارائه طرح های نوآورانه هستیم
معاون توسعه و فناوری رسانه ملی در پاسخ به هنرنیوز گفت: اگر حمایت های معاونت توسعه و ترابری رسانه و صدا و سیما نبود ما الان شاهد دیجیتالی شدن91 درصدی برای 20 شبکه در کشور نبودیم.
 
تاريخ : يکشنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۲۳:۴۱
به گزارش خبرنگار هنرنیوز ، عصر امروز نشست خبری دکتر رضا علیدادی، معاون توسعه و فناوری رسانه ملی و رئیس اجلاس چهاردهمین اجلاس سراسری فناوری رسانه به همراه مهندس فهمی قائم مقام معاون توسعه و فناوری رسانه و دبیر چهاردهمین اجلاس سراسری فنآوری رسانه در سالن همایش های صداو سیما برگزار گردید.

دکترعلی دادی با بیان اینکه رسانه ملی مثل همه رسانه های همگانی بر اساس ساختار و شکل منسجمی فعالیت می کند گفت: امروزه با تغییرات و دگرگونی هایی متنوعی مواجه هستیم که نیاز مبرم رسانه ملی است و رسانه ملی باید نه تنها از این فضا عقب نماند بلکه بهره برداری صحیح داشته باشد.

رییس چهاردهمین اجلاس سراسری فناوری رسانه توضیح داد: شخصی سازی و تعامل در فضای رسانه ای حرکت بسیار مهمی است و صدا و سیما نیز تلاش دارد از شکل سنتی به شکل مجازی روی بیاورد.

علیدادی با اشاره به شعار چهاردهمین اجلاس سراسری فناوری رسانه مبنی بر «رسانه هوشمند، رسانه آینده» یادآور شد: هوشمندسازی زمینه و مقدمه ای است تا خلاقیت های جدیدی در این حوزه شکل بگیرد.

معاون توسعه و فناوری رسانه ملی از برگزاری نمایشگاه ، کمیسیون های تخصصی ، ارایه مقالات ، آینده فناوری ماهواره ای، بسترسازی هوشمند در این همایش خبر داد.
علیدادی با بیان اینکه 40 سخنران داخلی و 15 سخنران خارجی در چهاردهمین دوره اجلاس حضور دارند، گفت: 2 میهمان ویژه نیز داریم که نفر اول رییس دپارتمان نوآوری ABU و نفر دوم رییس فنی ABU است. 164 مقاله علمی ارایه شده است که از بین آنها 10 مقاله به عنوان مقالات برتر شناخته می شوند و 16 مقاله به صورت پوستر ارایه می شوند، هفت کمیسیون تخصصی و 4 کمیسیون مشترک نیز خواهیم داشت.

به گفته وی بخش نمایشگاه فناوری از جذاب ترین بخش های چهاردهمین اجلاس سراسری فناوری رسانه خواهد بود.

معاون توسعه و فناوری رسانه ملی یادآور شد : حدود 70 شرکت داخلی و 13 شرکت خارجی نوآوری های خود را در این حوزه و محصولاتی که از نظر ساخت داخل مهم هستند را در این حوزه ارایه خواهند کرد. برخی از این فناوری ها در دنیا یونیک هستند.

معاون توسعه و فناوری رسانه ملی با گلایه از اینکه در ایران ایده ها را تنها به صورت مقالات مطرح می کنیم و بعد به حال خود رها می شوند در حالی که ایده ها باید به محصولات فناورانه تبدیل شوند تصریح کرد: بهترین رتبه ای که ما در حوزه نوآوری در دنیا داریم رتبه 75 است.


رییس چهاردهمین اجلاس فناوری و رسانه با بیان اینکه از رادیو و تلویزیون کشورهای افغانستان، ترکمنستان، قرقیزستان، ترکیه، هند، اندونزی و سوریه برای حضور در اجلاس دعوت کرده ایم خبر داد که حدود 300 طرح به اجلاس ارایه شده که حدود 40 محصول آن نوآورانه بوده و در نشست پایانی نیز از 4 محصول رونمایی خواهد شد.

معاون توسعه و فناوری رسانه ملی همچنین از HD شدن شبکه های 1، 2 و 3 بزودی خبر داد.

علی دادی در پاسخ به سوال خبرنگار هنرنیوز که پرسید« شما چقدر از محصولات نوآورانه حمایت می کنید و آیا برای بهره گیری از طرح های نوآور ایرانی های خلاق خارج از کشور هم دعوت به عمل آورید یا خیر؟» گفت: متاسفانه نوآوری مشکل کشورماست این درحالی است که ما تشنه ارائه طرح های نوآورانه هستیم بنابراین ما درحمایت از طرح های نوآورانه کارهایی را انجام دادیم که برخی از آنان در اجلاس چهاردهم وجود دارد.

وی ادامه داد: اگر حمایت های معاونت توسعه و ترابری رسانه و صدا و سیما نبود ما الان حدود 91 درصدی دیجیتالی را برای 20 شبکه در کشور نداشتیم. ضمن اینکه شیوه حمایتی ما اینگونه است که طرحی که ارائه می شود در چند جلسه بررسی و سپس توسط کارشناسان تعمیق پیدا می کند و اگر به این نتیجه برسیم که این طرح ، طرح عملیاتی باشد با ارائه دهنده آن به عنوان یک پروژه پایلوت قرار داد خواهیم بست.

رییس چهاردهمین اجلاس فناوری و رسانه در مورد دعوت از ایرانی خلاق ایرانی خارج از کشور گفت: کسانی که توان کار دارند همیشه با ما مواجهه و مراجعه خواهند داشت ضمن اینکه برخی از این طرح ها کاملا بومی و نوآوری هستند.

مهندس فهمی قائم مقام معاون توسعه و فناوری رسانه و دبیر چهاردهمین اجلاس سراسری فنآوری رسانه نیز در این نشست خبری اظهار داشت: تاکنون 3400 نفر از طریق دعوت نامه و سایت اصلی ما ثبت نام کردند و حضور خود را برای احلاس اعلام کردند.

وی ادامه داد: در حاشیه این اجلاس نیز ارزشیابی عملکرد همکاران حوزه فن آوری ما هم مورد توجه قرار خواهد گرفت.

گزارش از : مجید معافی
کد خبر: 95761
Share/Save/Bookmark