تمهیدات انتخاباتی نمایشگاه ‎کتاب تهران اعلام شد
تمهیدات انتخاباتی نمایشگاه ‎کتاب تهران اعلام شد
سخنگوی شورای سیاستگذاری سی‌اُمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران مصوبه شورای سیاست‌گذاری نمایشگاه با موضوع انتخابات را اعلام کرد.
 
تاريخ : دوشنبه ۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۲۴
به گزارش هنرنیوز ؛ همایون امیرزاده با اشاره به همزمانی برگزاری نمایشگاه کتاب تهران با ایام تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر گفت: نحوه حضور نامزدهای ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی و همچنین تبلیغات انتخاباتی در نمایشگاه کتاب نیازمند، مجموعه‌ای از تمهیدات و شیوه‌نامه‌هایی است که براساس آن از ظرفیت‌های متقابل انتخابات و نمایشگاه کتاب به درستی استفاده شود.

وی با اشاره به تشکیل کمیته انتخابات در سی‌اُمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران گفت: ستاد انتخابات وزارت کشور، معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، شورای سیاستگذاری نمایشگاه کتاب تهران، نهادهای انتظامی و امنیتی، شورای مشاوران وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، شخصیت‌های معتمد، حراست نمایشگاه و صنوف نشر در کمیته انتخابات نمایندگی خواهند داشت که ناظر بر حسن اجرای این مصوبه شورای سیاستگذاری خواهد بود. در واقع این کمیته تمامی فعالیت‌های انتخاباتی مرتبط را رصد کرده و تمهیدات و تصمیمات لازم را در این خصوص اتخاذ خواهد کرد.

امیرزاده ادامه داد: براساس مصوبه شورای سیاست‌گذاری اصول کلی تمهیدات انتخاباتی نمایشگاه عبارتند از:

1- فضای کلی نمایشگاه کتاب ضمن اینکه نمی‌تواند از فضای جامعه دور بوده و نسبت به انتخابات بی‌تفاوت باشد، اما تلاش شود تا فضای فرهنگی و نشر کتاب تحت‌الشعاع فضای سیاسی قرار نگیرد.

2- فضای عمومی نمایشگاه باید به گونه‌ای مدیریت شود که شائبه جانبداری از یک نامزد خاص را پیدا نکند.

3- مدیریت تبلیغات عمومی نمایشگاه در اختیار نهادها یا دستگاهایی که شائبه جانبداری آنان در انتخابات محرز است، قرار نگیرد.

4- ملاحظات امنیتی و سیاسی لازم در خصوص انتخابات مدنظر قرار گرفته و بر این اساس تمهیدات و ساختارهای لازم در سازمان نمایشگاه تدارک دیده شود.

سخنگوی شورای سیاستگذاری نمایشگاه کتاب تهران درباره تبلیغات در محیط نمایشگاه نیز گفت: در مصوبه شورای سیاست‌گذرای تبلیغات انتخاباتی در فضاهای عمومی نمایشگاه با محتوای تشویق و ترغیب جامعه به مشارکت در انتخابات توسط ستاد نمایشگاه تاکید شده است.البته در فضای عمومی نمایشگاه نصب بنر، پارچه نوشته، پوستر و... به نفع یک نامزد خاص نخواهیم داشت.

وی افزود: نصب بنر، پارچه نوشته، پوستر و... توسط احزاب و تشکل‌های سیاسی (حتی بدون ذکر نام نامزد انتخابات) در فضای عمومی نمایشگاه انجام نخواهد شد و از توزیع پوستر، بروشور و هرگونه اقلام تبلیغاتی نامزدهای انتخاب ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی نیز در فضای نمایشگاه و داخل سالن‌ها وغرفه‌ها پرهیز می‌شود و بر این اساس تبلیغات انتخاباتی داخل غرفه‌های نمایشگاه به منزله تخلف محسوب می‌شود.

به گزارش ایلنا ، امیرزاده درباره نحوه حضور کاندیداها در نمایشگاه نیز گفت: در مصوبه شواری سیاست‌گذاری سی‌اُمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران به این موضوع پرداخته شده و بر اساس آن حضور نامزدهای انتخابات در نشست‌های کمیته فعالیت‌های فرهنگی صورت نخواهد گرفت اما نامزدهای انتخابات با اطلاع قبلی می‌توانند در نمایشگاه حاضر شوند. همچنین به منظور حفظ نظم در امور نمایشگاه کتاب، انجام گفت‌وگو و مصاحبه با نامزدهای انتخابات در فضاهای اختصاص یافته انجام می‌شود.

سی‎اُمین نمایشگاه کتاب تهران با شعار «یک کتاب بیشتر بخوانیم» از تاریخ 13 تا 23 اردیبهشت ماه در مجموعه نمایشگاهی شهر آفتاب برگزار خواهد شد.
کد خبر: 94311
Share/Save/Bookmark