مقام معظم رهبری به ارتباط  دوطرفه فیلم سازان و علمای دینی تاکید دارند
گزارش هنرنیوز از نشست رسانه‌ای ششمین جشنواره نماز و نیایش؛
مقام معظم رهبری به ارتباط دوطرفه فیلم سازان و علمای دینی تاکید دارند
حبیب ایل بیگی گفت: امیدواریم این نشست‌ها بتواند به ارتباط دو طرفه منجر بشود که از سوی بزرگان ما تأکید شد. مخصوصاً با توجه به بیانات مقام معظم رهبری که تأکید ویژه‌ای به برقرار ارتباط فیلم‌سازان با علمای دینی دارند. نشست رسانه‌ای ششمین جشنواره نماز و نیایش با حضور مدیر عامل انجمن سینما جوانان ایران برگزار شد.
 
تاريخ : شنبه ۱۳ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱۶:۰۸
به گزارش هنرنیوز_ نشست رسانه‌ای ششمین جشنواره نماز و نیایش با حضور مدیر عامل انجمن سینما جوانان ایران برگزار شد. مدیر عامل انجمن سینمای جوانان ایران در ابتدای نشست خبری جشنواره نماز و نیایش گفت: موضوع نماز و نیایش که یکی از ارکان‌های ما است که بر اهمیت آن تاکید بسیار زیادی شده است. چند روز گذشته در اهواز در اجلاس سراسری نماز که همه دستگاه‌های کشوری در آن حضور داشتند ما هم به عنوان نماینده سازمان سینمایی در آن شرکت کردیمو همه گروه‌ها فعالیت‌ها و برنامه‌‌هایشان را در مورد نماز و نیایش مطرح کردند. مقام معظم رهبری پیام‌های زیای را در مورد نماز و نیایش ابراز داشته‌اند و گفته‌اند: تلاش‌های فرهنگی هنری و برنامه‌ریزی‌های آموزشی همه باید به‌گونه‌ای طراحی و اجرا شود که نماز روز به روز در میان مردم به‌ویژه در میان جوانان رونق بگیرد.

وی در ادامه افزود: ما به عنوان انجمن سینمای جوانان ایران این افتخار را داریم که در در میان تمام تشکل‌ها و جشنواره‌ها تنها جشنواره و مجموعه‌ای هستیم که چراغ این رویکرد را سال‌ها است با کمترین بزاعت روشن نگاه داشته‌ایم. امیدواریم با تشویق هنرمندان در این زمینه با رویکرد فرهنگی گام‌های مثبتی برداشته شود. در سال ۷۶ اولین دوره از این جشنواره برگزار شد. بعد از گذشت ۶ سال این جشنواره قرار است در شهر مقدس قم نمایش داده شود. به نظرم باید به سمتی برویم که این جشنواره را با توجه به جایگاهی که دارد فقط برای اینکه جشنواره است برگزار نکنیم در حقیقت جشنواره برای جشنواره نباشد.

حبیب ایل بیگی این چنین ادامه داد: آنچه که در این دوره برنامه ریزی شده است این است که هنرمندان دراین عرصه که علاقه‌مند به فضای مذهبی هستند بتوانند استفاده لازم را ببرند و با حضور در فضایی معنوی آثار بهتری خلق نمایند. تلاش شده تا علاوه بر کسب مهارت‌های لازم دینی ارتباط خوبی با متخصصین دینی برقرار شود. بنا داریم در اولین روز از برگزاری جشنواره در قم دوشنبه ۱۵ دی ماه در آیینی با برگزاری نماز جماعت به امامت آیت الله جوادی آملی شروع به کار خواهیم کرد که در این آیین رییس سازمان سینمایی نیز حضور خواهند یافت و از صحبت‌های وی و آیت الله جوادی آملی استفاده خواهیم کرد.

او در ادامه با اشاره کمبود پژوهش در میان هنرمندان در زمینه‌های مذهبی گفت: یکی از مشکلات ما درآثاری که در ارتباط با نماز و نیایش و موارد مذهبی می‌شود کمبود پژوهش و منابع مرتبط در این زمینه برای هنرمندان است که باید خودمان را در این زمینه تقویت کنیم. بنابراین با برنامه‌ریزی انجام شده مراکز دینی چون بنیاد بین‌المللی علوم وحیانی اسراء که زیر نظر آیت جواد آملی اداره می‌شود در برگزاری جشنواره نقش مهمی خواهد داشت. این مرکز یکی از مراکز آموزشی و پژوهشی در حوزه امور دینی است. معتقد هستیم. ارتباط با این‌گونه مراکز محتوای لازم برای هنرمندان را فراهم خواهد کرد. بنابر این نشست‌های متعددی برای هنرمندان در قم پیش بینی شده است. امیدواریم این نشست‌ها بتواند به ارتباط دو طرفه منجر بشود که از سوی بزرگان ما تأکید شد. مخصوصاً با توجه به بیانات مقام معظم رهبری که تأکید ویژه‌ای به برقرار ارتباط فیلم‌سازان با علمای دینی دارند.

وی در ادامه افزود: یکی از کارهایی که باید صورت بگیرد استعداد یابی است. نباید بعد از پایان جشنواره همه چیز فراموش شود باید از استعداد‌های ناب استفاده شود البته ارگان‌های مرتبط و علاقه‌مند به فضاهای مذهبی نیز ما را در این زمینه کمک کنند. امیدواریم این هنرمندان با حضور در نشست‌های معرفتی که برایشان پیش بینی شده در این حوزه نیز دانش لازم را کسب کنند تا بخش عمده نیازهای هنری متدینین کشور توسط این هنرمندان تأمین بشود.

ایل بیگی کتابچه‌ای با موضوع آیات و روایت بزرگان در حوزه نماز و نیایش برای آشنایی بهتر هنرمندان با مفهوم نماز و نیایش و استفاده از سوژه‌ها موجود در این کتابچه برای ساخت فیلم در اختیار فیلم‌سازان جشنواره قرار خواهد گرفت. مجموعه فیلم‌هایی با موضوع امام خمینی و نماز و نیایش در بخش جنبی جشنواره نمایش داده خواهد شد و نیز دیدارهایی برای فیلم‌سازان از برخی مکان‌های مذهبی شهر قم ترتیب داده‌شده است.

مدیر عامل انجمن سینمای جوانان ایران گفت: جشنواره ملی نماز و نیایش به روایت دوربین در سه بخش فیلم کوتاه، فیلم‌نامه و عکس برگزار می‌شود که درمجموع در بخش فیلم تعداد ۱۴۳ فیلم کوتاه داستانی، ۱۰۳ مستند کوتاه، ۹ انیمیشن و ۱۷ فیلم کوتاه تجربی، در بخش تک عکس ۸۱۰ قطعه عکس و در بخش مجموعه عکس ۱۰۵ قطعه عکس و در بخش فیلم‌نامه نیز ۲۵۲ فیلم‌نامه متقاضی شرکت در بخش آزاد و ۵۲ فیلم‌نامه نیز برای شرکت در بخش فیلم‌نامه اقتباسی از متون ادبی به دبیرخانه این جشنواره ارسال شد. از این بین تعداد ۳۹ فیلم کوتاه، ۴۲ عکس و ۱۱ فیلم‌نامه به بخش مسابقه این جشنواره راه پیدا کرده است. داوران بخش‌های مختلف جشنواره نیز عبارت‌اند از: بخش فیلم: منوچهر محمدی، محمدمهدی عسگر‌پور و هادی نائیجی، در بخش فیلم‌نامه: مجید شیخ انصاری، هادی مقدم دوست و مهدی بنکدار و در بخش عکس نیز: یدالله عبدی، محمدحسین حیدری و داود عامری به داوری آثار پرداخته‌اند که در روز ۱۸ دی در شب میلاد پیامبر برگزیدگان معرفی خواهند شد.
کد خبر: 77979
Share/Save/Bookmark