پیشنهاد واگذاری فیلم اولی ها به انجمن سینمای جوان / عدم حمایت صدا و سیما از انجمن
گزارش هنرنیوز از نشست مدیر عامل انجمن سینمای جوان؛
پیشنهاد واگذاری فیلم اولی ها به انجمن سینمای جوان / عدم حمایت صدا و سیما از انجمن
فرید فرخنده کیش در پاسخ به هنرنیوز از واگذاری تولید فیلم های اول از فارابی به انجمن سینمای جوان در سال های آتی خبر داد.
 
تاريخ : يکشنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۲۰:۲۹
به گزارش خبرنگار سینمایی هنرنیوز نشست خبری آزمون ورودی دوره آموزش فیلمسازی انجمن سینمای جوانان با حضور فرید فرخنده کیش مدیر عامل این انجمن و سعید پور اسماعیلی معاون آموزشی در محل این انجمن برگزار گردید.

فرید فرخنده کیش در این نشست افزود: نگاه کلی انجمن به آموزش برای ما یک رکن مهم در سینما قلمداد می شود و معتقدیم آموزش موثر زمینه ساز همه مشاغل سینمایی خواهد بود و با وجود اینکه گاهی هزینه‌های آموزش ما را با چالش مواجه می‌کند اما ما به دلیل اعتماد خانواده‌ها و جوانان به انجمن همه سختی‌های این امر را پذیرفته‌ایم.

وی با بیان اینکه طیف سنی ورودی انجمن از 18 سال به 12 سال کاهش پیدا کرده است یاد آور می شود: ما وظیفه خود می‌دانیم که دانش آموزان علاقه مند به سینما را آموزش دهیم و در آینده گزینش این طیف سنی را هم به عهده مدیران دفاتر استان‌ها قرار خواهیم داد تا به فراخور نیاز هنرجویان به آموزش آنها بپردازند.

به گفته وی ملاک برنامه‌های آموزشی انجمن سینمای جوان وجود امکانات است و اگر کلاسی فاقد امکانات لازم برای برگزاری بود حتما این کلاس ها برگزار نخواهند شد.

مدیر عامل انجمن سینمای جوانان ایران در پاسخ به سوال خبرنگار هنرنیوز که پرسید« برخی ها معتقدند حضور در انجمن سینمای جوان به منزله سکوی پرتاب برای سینمای حرفه ای است . نظر شما در این مورد چیست و اگر با این امر موافق هستید آیا حمایتی از هنرجویان برای رسیدن به سینمای بلند انجام می دهید یا خیر؟» گفت: در این زمینه معمولا دو نوع نگاه در بچه هایی که در حوزه سینمای کوتاه کار می کنند وجود دارد اول اینکه برخی ها این نوع فیلم ها را یک فیلم مستقل می دانند اما نگاه دوم همان طوری که شما هم گفتید ورود به انجمن سینمای جوان برای کسب تجربه بیشتر و آمادگی افزونتر برای ورود به سینمای حرفه ای خواهد بود.

فرخنده کیش با بیان اینکه بنده معتقدم متولی سینمای داستانی از صفر تا 100 انجمن سینمای جوان خواهد بود تصریح کرد: معمولا شروع به حوزه سینما از آموزش های ابتدایی در دفاتر 59 گانه انجمن اتفاق می افتد و ادامه آن می تواند در هر آموزشکده سینمایی باشد اما پایان این کلاس ها مساوی با ساخت اولین تجربه فیلم بلند این هنرجویان می باشند.

وی از پیشنهاد واگذاری فیلم های اولی به انجمن سینمای جوان خبر داد و اظهار داشت: در ابتدای امسال به دکتر ایوبی پیشنهاد کردم به گونه ای به ما کمک کنند تا ساخت فیلم های اولی به انجمن واگذار شود تا از این طریق ،هم بودجه های استانی را در اختیار بگیریم و هم اینکه با شناخت مناسب تری که از هنرجویان خودمان داریم بتوانیم این امر را به شکل استانی و بومی به اجرا بگذاریم. ایشان هم قول دادند که در تعریف وظایف سال آتی به این منظر توجه کنند. ضمن اینکه با مذاکراتی که با دوستان فارابی و از جمله آقای تابش داشتیم قرار شد ما را برای زدن استارت اولیه این کار یاری کنند.

وی تاکید کرد: قابل توجه است که امسال در جشنواره فیلم نوجوان همدان فیلمی در حوزه کارگردانی و بازیگری رتبه اول شناخته شد که متعلق به انجمن سینمای جوان تبریز بود.

این مدیر فرهنگی همچنین با انتقاد از عدم همکاری صدا و سیما نسبت به این انجمن گفت: انجمن سینمای جوان از جمله مراکزی است که در هر شرایطی به علاقمندان فیلمسازی یارانه می دهد اما کمترین حمایت ها از ما می شود و جا دارد صدا و سیما حمایت های بیشتری از انجمن سینمای جوان داشته باشد.

فرخنده کیش در ادامه این نشست به برگزاری مسابقه عکاسی با نام «فراموش نخواهیم کرد» به یاد قربانیان منا در انجمن اشاره کرد و گفت: با استناد به بیانات اخیر مقام معظم رهبری در خصوص فاجعه تأسف‌بار و خونین منا که فرمودند «این قضیه را فراموش نخواهیم کرد»، برگزاری مسابقه بزرگ عکاسی تحت عنوان «فراموش نخواهیم کرد» را در دستور کار خواهیم داشت. از همین رو از همه اعضای خانواده انجمن سینمای جوانان ایران در ۵۹ دفتر انجمن و عکاسان سراسر ایران اسلامی دعوت می‌کنیم طی اقدامی پرشور جهت حفظ یاد حج خونین امسال برای آیندگان و مردم کشورهای دیگر در مسابقه بزرگ عکاسی «فراموش نخواهیم کرد» شرکت کنند.

مدیر عامل انجمن سینمای جوانان ایران یادآور شد: عکاسان می‌توانند عکس‌های خود را از این حادثه تلخ، مراسم تشیع، مراسم بدرقه و موضوعات مرتبط با این فاجعه اسفناک به انجمن سینمای جوانان ایران ارسال کنند.

به گفته وی، آثار برگزیده این مسابقه در نمایشگاه‌های سراسر کشور و کتاب این مسابقه بزرگ عکاسی منتشر و در معرض عموم قرار خواهد گرفت.

فرخنده کیش اضافه کرد: آژانس عکس ایران به نمایندگی از انجمن سینمای جوانان ایران در روزهای آتی، فراخوان شامل مقررات شرکت در این مسابقه بزرگ، شرایط و نحوه ارسال آثار را اعلام می‌کند.

مدیر عامل انجمن سینمای جوانان ایران در پاسخ به این سوال که چه امتیازهایی برای حضور خبرنگارانی که می خواهند در دوره های آموزشی شرکت کنند در نظر دارید گفت: تمام امتیازهایی که از سالهای قبل و مدیر قبلی برای خبرنگاران در نظر گرفته اند همچنان به قوت خود باقی است.

به گزارش هنرنیوز، سعید پور اسماعیلی معاون آموزشی انجمن سینمای جوانان ایران نیز در ادامه این نشست با بیان اینکه ما در سال ۹۴ بر سینمای تجربه گرا متمرکز خواهیم بود افزود: ۱۴ مهرماه آخرین مهلت ثبت نام اینترنتی آزمون و ۱۷ مهرماه روز برگزاری آزمون ورودی خواهد بود و کلاس های انجمن سینمای جوانان ایران در سراسر کشو از ۳ آبان ماه آغاز به کار خواهند کرد.

وی ادامه داد: این انجمن در راستای تربیت و حمایت از فیلمسازان جوانان اقدام به برگزار دوره آموزش فیلمسازی در سه گام کرده است که این دوره آموزشی شامل رشته‌های همچون عکاسی، کارگردانی، فیلم نامه نویسی، تدوین، صدا، تصویر برداری، کارگاه فیلمسازی داستانی، کارگاه مستند سازی، کارگاه فیلم سازی تجربه گرا به عنوان دروس مد نظر خواهند بود.

پور اسماعیلی تصریح کرد: سینمای جوان نیاز به دوره های عملی و کوتاه مدت دارد تا بتواند به ویژگی های شایسته سینمای کوتاه بازگردد و خوشبختانه تجربه ثابت کرده که در این دوره ها موفقیت نسبت به دوره های آکادمیک بیشتر شده است. ما شیوه های آزموده شده پیشین را در دوره های جدید استفاده کردیم و خوشبختانه این اتفاق باعث شد تا پاسخ مثبتی دریافت نماییم.
کد خبر: 83369
Share/Save/Bookmark