اكران ويژه «روباه» و تقدیراز يك هنرمند پيشكسوت خراساني
اكران ويژه «روباه» و تقدیراز يك هنرمند پيشكسوت خراساني
مهدی صباغی، هنرمند باسابقه سینما و تلویزیون از سوي مجمع هنرمندان خراسان مورد تقدير قرار گرفت.
 
تاريخ : شنبه ۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۰۵
به گزارش خبرنگار سینمایی هنرنیوز مهدی صباغی، هنرمند ‍پیشکسوت سینما و تلویزیون طی مراسمی از سوی مجمع هنرمندان خراسان كه عصر روز چهارشنبه ۲/۲/۱۳۹۴ در ‍پردیس سینمایی ملت برگزار شد، به پاس سال‌ها فعالیت هنری مورد تقدیر قرار گرفت.

در این مراسم كه پيش از اكران ويژه فيلم «روباه» برگزار شد، جمعی از هنرمندان چون سعید سهیلی، کارگردان سینما؛ جواد افشار، کارگردان سریال‌های تلویزیونی؛ زهرا سعیدي، بازیگر سينما و تلويزيون و سعید نژاد سلیمانی، کارگردان مجموعه‌های تلویزیونی و همچنین مهدي يميني، عضو شوراي فرهنگي نهاد رياست جمهوري؛ سید جواد سید پ‍ور، مشاور مدیر عامل موسسه همشهری و محمد هادی منبتی از مدیران فرهنګی شهرداری حضور داشتند.

مهدی صباغی علاوه بر نیم قرن فعالیت هنری در زمینه‌های مختلف سينما، تئاتر و تلويزيون، مدرس بازیگری و موسس اولین کلاس بازیگری در مشهد بوده است.

این هنرمند باسابقه در این مراسم تجليل اظهار داشت: امیدوارم تلاش‌های من در طي این سالها موثر واقع شده باشد. خوشحالم که شاگردانم در تمامی کشور فعال شده‌اند و به عنوان بهترین گوینده یا بازیگر شناخته شده هستند.


وی ضمن ابراز تسلیت به دلیل شهادت امام هادی (ع) و تبریک تاسیس سپاه پاسداران و انقلاب فرهنگی گفت: امیدوارم همه کسانی که کار فرهنگی انجام می دهند، پایدار و سلامت بمانند و از دروغ گویی پرهیز کنند.

مهدی صباغی در ادامه سخنان خود از مجمع هنرمندان خراسان تشکر کرد و گفت: از همه بزرگانی که الفبای کار هنری را به من آموختند، سپ‍اسگزارم. اميدوارم آقا امام رضا (ع) مددي كند تا سلامت شوم و بتوانم در عرصه‌ فيلم و تئاتر فعاليت كنم. متاسفانه مدتي است كه شرايط لازم جهت فعاليت در زمينه تئاتر را ندارم.

مهدي يميني، مدير عامل مجمع هنرمندان خراسان نيز ضمن توضيح درباره برگزاري دوره‌هاي نمايش فيلم ماهانه و گرد هم آمدن هنرمندان خراساني اظهار داشت: تصميم گرفتيم تا در طي اين جلسات و گردهمايي‌ها از هنرمندان پيشكسوتي كه مورد غفلت مديريت فرهنگي قرار گرفته‌اند، تقدير كنيم.

اين عضو شوراي فرهنگي نهاد رياست جمهوري افزود: هنرمندان خراساني زيادي به اين نشست دعوت شدند اما عزیزانی به دلايلي نتوانستند در جمع حاضر شوند همگي بسیار از این بزرگذاشت تقدیر ئ تشکر کردند و به نيكي از مهدي صباغي ياد كردند و اين نشان مي‌دهد كه محبت اين هنرمند محبوب خراسانی عمیقأ بر دل‌ها نشسته است.

سعيد سهيلي، كارگردان فيلم «كلاشينكف» نيز از بودن در مجمع هنرمندان خراسان ابراز خوشحالي كرد و گفت: بعضي‌ها مشهورند و بعضي‌ها، محبوب. براي مشهور شدن و توي چشم مردم بودن، مشقت زيادي كشيده نمي‌شود و از طريق مصاحبه با چند مجله زرد مي‌توان به شهرت رسيد اما محبوب بودن و بر دل‌ها نشستن، كار سختي است.

وي، صباغي را هنرمندي محبوب و مشهور و با حجب و حيا دانست و اظهار داشت: ايشان هميشه با اخلاق كار كردند و اگر استادي در اين سال‌ها در خراسان داشته‌ام، آقا مهدي صباغی بوده است.

زهرا سعيدي، بازيگر سينما و تلويزيون نيز كه در اين مراسم تجليل حضور يافته بود، از همكاري با صباغي در سال‌هاي گذشته ياد كرد و گفت: ايشان براي سريالي به نام «بهار بود و تو بودي» به كارگرداني همسرم، مجيد افشاريان به شيراز آمدند و در آن مجموعه شاهد هنرنمايي ايشان بوديم.

در پايان اين مراسم به رسم يادبود، يك لوح یادبود مجمع هنرمندان خراسان توسط سعید سهیلی ، لوح عقيق آستان قدس رضوی توسط هادی منبتی، سکه بهار آزادی توسط مهدوی عادلی و تقديرنامه ها و هدایای اهدایی هنرمندان و میهمان توسط میهمانان هنرمند، به مهدی صباغی هنرمند پيشكسوت اهداء گرديد.

گفتني است مهدي صباغي، بازيگر سينما و تلويزيون در ۲۰ فيلم‌ سينمايي و بيش از ۱۷ مجموعه تلويزيوني حضور داشته است و از مهمترين فيلم‌هايي كه در آن نقش داشته است مي‌توان از «آسمان هشتم»، «زنان ونوسي، مردان مريخي»، « كافه ستاره»، «گل يخ»، «صورتي»، «سلطان» و «طوبي» ياد كرد.

در بایان فیلم سینمایی روباه اثر برگزیده مجمع هنرمندان خراسان در بیست و سومین جشنواره فیلم فجر که ساخته بهروز افخمی است و در تجلیل از شهدای هسته ای کشور تولید شده است، به عنوان یک اثر ملی ، در حضور هنرمندان و خانواده مجمع هنرمندان خراسان به نمایش در آمد.
کد خبر: 80399
Share/Save/Bookmark