مومنی شریف: همه انسانها باید حضرت علی(ع) را الگوی خود قرار دهند
گزارش هنرنیوز از کنفرانس خبری همایش باران غدیر؛
مومنی شریف: همه انسانها باید حضرت علی(ع) را الگوی خود قرار دهند
نشست معارفه میهمانان پنجمین دوره همایش بین‌المللی باران غدیر با سخنرانی محسن مومنی شریف رئیس حوزه هنری و حجت‌الاسلام والمسلمین محمدرصا زائری دبیر علمی همایش در مجموعه فرهنگی هنری شهدای انقلاب اسلامی (سرچشمه) برگزار شد.
 
تاريخ : سه شنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۱۵:۲۰

در آغاز این مراسم كه صبح امروز ۱۵ مهرماه برگزار شد، حجت‌الاسلام زائری با اشاره به روز عید غدیر خم گفت: پیامبر تاكید داشته‌اند كه این روز و حادثه‌ای كه در آن اتفاق افتاده است سینه به سینه منتقل شود و بر نقل این واقعه و اطلاع‌رسانی آن تاكید داشته‌اند. وی ادامه داد: در روز عید غدیر پیامبر (ص) به حسان ابن ثابت گفتند كه شعر بگوید و این موضوع بسیار قابل تأمل است. در آن دوران نیز پیامبر خواستند تا شعر خوانده شود. به نوعی می توان گفت پیامبر اكرم (ص) فتح‌الفتوح خود را اعلام ولایت حضرت علی (ع) دانسته‌اند.
زائری با اشاره به سخنانی كه در طول تاریخ درباره‌ واقع غدیر خم گفته شده است اظهار كرد: مرحوم علامه‌امینی نمونه‌های بسیاری از این آثار را گردآوری كرده است و همایش باران غدیر نیز تلاش كرد تا راه ایشان را ادامه دهد.
وی با اشاره به میهمانانی كه در این دوره همایش حضور پیدا كرده‌اند، گفت: آقای جورج شكور كه در این همایش حضور دارد از اندیشمندان لبنانی است و همچنین اندیشمندانی از كشورهای دیگر همچون تركیه، پاكستان، تاجیكستان، هندوستان حضور دارند. 

در ادامه این مراسم محسن مومنی شریف رئیس حوزه هنری با تاكید بر این كه نام و یاد حضرت علی (ع) همان طور كه در احادیث آمده عبادت است، گفت: عید غدیر عید ولایت و امامت است و در معنای عمیق‌تر می‌توان گفت عید همه بشریت است.
وی ادامه داد: در قرآن كریم دو نوع امامت تعریف شده است؛ یكی امامت انبیاء و اشخاص مصلحی كه انسان‌ها را به طرف خیر، نور و خدا هدایت می‌كنند و از خطرها و لغزش‌ها به سلامت عبور می‌دهند. نوع دیگر امامت نیز كسانی هستند كه مردم را به سمت آتش جهنم می‌برند كه امروز متاسفانه دنیا این‌گونه است. حضرت علی (ع) مردم را به سمت نور و سعادت هدایت می‌كردند و هر كسی در هر مسئولیتی اگر بخواهد به سعادت برسد باید تلاش كند تا حضرت علی (ع) را الگوی خود قرار دهد. هرچند حضرت علی (ع) همچون قله هستند و رسیدن به ایشان دشوار است اما وجود قله شاخصی است تا راه خود را گم نكنیم.
رئیس حوزه هنری همچنین با بیان این كه حضرت علی (ع) خود را بنده‌ای از بندگان محمد (ص) قلمداد می‌كردند ادامه داد: حضرت محمد (ص) دارای ویژگی‌های والا و ممتازی هستند كه هركس ایشان را شناخته مجذوب این ویژگی‌ها شده است لذا ایشان شخصیتی جهانی با اندیشه‌های جهانی هستند. 
وی افزود: در میان تمام صفات حضرت علی (ع) صفت عدالت ایشان بیشتر برجستگی دارد. در حكومت حضرت علی (ع) كه عدالت اجتماعی در آن به تمام معنا دیده شده است. اخلاق در اولویت است. در حكومت حضرت علی (ع) روش‌ها همپای ارزش‌ها است و این برخلاف حكومت‌هایی است كه امروز در دنیا وجود دارد. ارزش‌هایی كه در این حكومت‌ها مطرح می‌شود با روش‌هایشان متفاوت است و جهان ما به همین دلیل رنج می‌برد.
مومنی با اشاره به مجتمع فرهنگی سرچشمه گفت: میهمانان همایش بین‌المللی باران غدیر در جایی حضور دارند كه بزرگان انقلاب اسلامی در آن ترور و شهید شده‌اند. قدرت‌هایی كه به نام مبارزه با تروریسم فریادشان گوش جهان را كر كرده است در مقابل چنین تروری سكوت كرده‌اند و حتی مسبب‌شان را در كشور خود جای دادند.
وی گفت: همه‌ روشنفكران وظیفه دارند تا با معرفی حضرت علی (ع) به عنوان نمونه اعلای عدالت ارزش‌های والا را از حكومت‌های جهانی مطالبه كنند. دنیای امروز بیش از هر زمان دیگر از جهل و نفاق رنج می‌برد. این جهل از سوی كسانی است كه فریب منافقان را می‌خورند و تمام كسانی كه با جهل و نفاق مبارزه می‌كنند در راه علی‌ابن ابی‌طالب(ع) هستند و مهمانان همایش بین‌المللی باران غدیر نیز این‌گونه‌اند. روشنفكران با معرفی علی(ع) ارزش های والا را از حكومت ها مطالبه كنند. 
گفتنی است از جمله میهمانانی كه در این همایش شركت دارند می توان به: دكتر نداء ابومراد «موسیقی دان لبنانی»، دكتر هیاف یاسین «موسیقی دان لبنانی»، رهیف الحاج «موسسیقی دان لبنانی» ، اسقف اعظم جورج صلیبا از كشور لبنان، دكتر افتخار عارف «شاعر پاكستانی»، مشتهیر كاراكایا «شاعر اهل تركیه»، دكتر جورج شكور «شاعر لبنانی»، دكتر احسان اكبر «شاعر پاكستانی»، رحمت نذری «شاعر اهل تاجیكستان»، دارا نجاتف «شاعر اهل تاجیكستان»، لواء شكور از كشور لبنان، سید اعجاز رحمانی «شاعر پاكستانی»، متین‌الدین صدیقی « شاعر هندی» و دكتر محمد شعاع فاخر پژوهشگر ایرانی اشاره کرد.

کد خبر: 75359
Share/Save/Bookmark