نقش متفاوت صدا و سیما در اتعکاس مراسم اعتکاف / درخواست از شورای عالی فرهنگی
معاون فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی اعلام کرد:
نقش متفاوت صدا و سیما در اتعکاس مراسم اعتکاف / درخواست از شورای عالی فرهنگی
حجت اسلام و المسلمین حسین روحانی نژاد معاون فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی از شورای عالی انقلاب فرهنگی خواست برگزاری مراسم اعتکاف را به ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت‌های فرهنگی انتقال دهد.
 
تاريخ : شنبه ۱۹ فروردين ۱۳۹۶ ساعت ۲۲:۴۹
به گزارش خبرنگارهنرنیوز، صبح امروز ، نشست خبری مراسم اعتکاف در سازمان تبلیغات اسلامی با حضور حجت اسلام و المسلمین حسین روحانی نژاد معاون فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی برگزار گردید.

روحانی نژاد در این نشست خبری ضمن افزایش 13 درصدی جمعیت معتکفین در سال 95 نسبت به سال قبل گفت: 749 هزار و 519 نفر در سال گذشته معتکف شدند که جمعیت مردان 230 هزار و 679 نفر بود و بقیه جمعیت را زنان تشکیل می‌دادند.

به گفته وی جمعیت معتکفین در شهرها 566 هزار و 419 نفر و در روستاها 183 هزار و 100 نفر بودند این درحالی است که 219 هزار و 289 نفر در سال 95 برای نخستین بار معتکف شدند.

معاون فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی از شرکت 5 هزار و 567 مسجد در طرح اعتکاف در سال گذشته خبر داد که 65 درصد معتکفین را قشر جوان و 35 درصد بقیه را کسانی تشکیل می‌دادند که از سن جوانی عبور کرده بودند.

وی با بیان اینکه امسال تا این لحظه 5 هزار و 719 مسجد آمادگی خود را برای مراسم اعتکاف اعلام کردند از ثبت نام 801 هزار و 900 نفر تا این لحظه در مراکز استان‌ها برای شرکت در مراسم اعتکاف خبر داد.

روحانی نژاد از کردستان با 21 مسجد، اردبیل 30 مسجد و سیستان و بلوچستان با 60 مسجد به عنوان کمترین مساجد و از خراسان رضوی با 850 مسجد، اصفهان 550 مسجد و تهران با 510 مسجد به عنوان بیشترین مساجد نام برد که برای اعتکاف آماده شدند.

معاون فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی از شورای عالی انقلاب فرهنگی خواست برگزاری مراسم اعتکاف را به ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت‌های فرهنگی انتقال دهد.

به گفته وی ، صدا و سیما نسبت به سایر نهادها نقش متفاوتی در تشویق مردم و ثبت لحظه‌های معنوی در برگزاری مراسم اعتکاف برعهده دارد.

حجت اسلام و المسلمین حسین روحانی نژاد با بیان اینکه هزینه‌های اعتکاف مردمی است و نهادها و ارگان‌ها هیچ ریالی برای برگزاری آن هزینه نخواهند کرد افزود: با توجه به اینکه امسال در آستانه انتخابات شورای شهر و ریاست جمهوری هستیم اعلام می‌کنیم اولیای امور در مساجد اجازه ندهند کسانی که خود را به عنوان کاندیدا معرفی کردند از این فرصت برای تبلیغ خود استفاده کنند.
کد خبر: 94259
Share/Save/Bookmark