«خاک و مرجان» همزمان با ایران در افغانستان و لبنان اکران می شود
مسعود اطیابی در گفتگو با هنرنیوز:
«خاک و مرجان» همزمان با ایران در افغانستان و لبنان اکران می شود
کارگردان فیلم سینمایی « خاک و مرجان » از احتمال اکران این فیلم در فصل تابستان و همزمان با افغانستان و لبنان خبرداد.
 
تاريخ : چهارشنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۲ ساعت ۱۲:۴۰
مسعود اطیابی کارگردان فیلم سینمایی «خاک و مرجان» که به تازگی پروانه نمایش آن صادر شده است درگفتگو با خبرنگار سینمایی هنرنیوز در مورد اکران آن گفت: درحال حاضر منتظریم تا پخش کننده این فیلم برای اکران آن تصمیم گیری قطعی بگیرد به احتمال قوی تابستان سال جاری، فیلم را اکران خواهیم کرد.

وی افزود: تقریبا برنامه ریزی برای اکران این فیلم درافغانستان و لبنان قطعی شده است تا بتوانیم همزمان با اکران این فیلم در ایران، شاهد اکران آن در این دو کشور هم باشیم.

این کارگردان سینمای ایران تصریح کرد: با توجه به اینکه بازیگران شناخته شده افغانی در فیلم « خاک و مرجان » ایفای نقش کردند بی شک باید استقبال مردم افغانستان از اکران این فیلم نسبت به ایران بیشتر باشد.

اطیابی با اشاره به نمایش فیلم «خاک و مرجان» در جشنواره فیلم فجر سال گذشته و بی مهری داوران جشنواره به این فیلم به ادعای برخی از رسانه ها گفت: من معتقد به بی مهری داوران نبودند چرا که داوران براساس خرد جمعی و رای گروهی عمل می کنند ضمن اینکه من اصلا فیلم را برای کسب جایزه و مطرح شدن نساختم اما باید به این امر توجه شود که فیلم در هنگام اکران؛ به نحو شایسته و خوبی دیده شود.
وی با بیان اینکه علی رغم نا امنی در افغانستان ، ما مشکل نا امنی در زمان فیلمبرداری نداشتیم با اشاره به سختی های کار عنوان کرد: با توجه به تولید این نوع کارها که به طور معمول،کارهای سخت نامیده می شوند شاید ساخت چنین فیلمهایی، ریسک بزرگی باشد اما نمی توانم با صراحت بگویم که دیگر در این زمینه کاری نخواهم ساخت.
اطیابی در مورد بازیگران این فیلم گفت: همه بازیگران این فیلم به جزیک نفر همه افغانی و ساکن افغانستان بودند بجز بازیگر نقش سیاه مو که پاسپورت امریکایی و افغانی داشت اما ساکن افغانستان بود ضمن اینکه بیشترلوکیشن ها نیز در افغانستان بود. 

وی در مورد بازیها اظهارداشت: سعی کردیم به بازی بازیگران برای رسیدن به نقش کمک کنیم اما افغانی ها عموما بازیگران خوبی هستند بویژه بازیگر نقش اول مرد این فیلم ( ممنون مقصودی ) که بازیگر شناخته شده تاتر و سینمای افغانستان بود.

کارگردان فیلم سینمایی «خروس جنگی» همچنین در مورد تولید فیلم سینمایی «مدعی» که به تازگی پروانه ساخت آن به تهیه کنندگی وی صادر شده است یاد آور شد: هنوز تولید این فیلم که کارگردانی آن برعهده آقای حسین تبریزی است، خیلی جدی نشده است.

اطیابی در «خاک و مرجان»؛ ملودرامی اجتماعی با محوریت معضلات افغانستان پس از اشغال را مقابل دوربین می‌برد که در بستر داستانی لطیف و درونمایه‌ای انسانی روایت می‌شود.

لازم به ذکر است که فیلم « خاک و مرجان» يک فيلم اجتماعي است که با نگاهي به زندگي امروز و دوره اشغال این کشورساخته شده است . مسعود اطيابي تا کنون ساخت فيلم‌هايي چون مصائب دوشيزه، خروس جنگي، شرط اول و... را برعهده داشته است.

مجید معافی
کد خبر: 58204
Share/Save/Bookmark