سهم ما از بازار رسانه خانگی کم رنگ‌تر شده است
حسن دا‌ها در گفتگو با هنرنیوز:
سهم ما از بازار رسانه خانگی کم رنگ‌تر شده است
مدیر عامل شرکت فرهنگی هنری سینما رسانه آسیا گفت: با توجه به اینکه سبد کالاهای تفریحی خانوار‌ها به دلیل فشارهای اقتصادی کوچک‌تر شده است لذا سهم ما از بازار رسانه خانگی نیز کم رنگ‌تر شده است.
 
تاريخ : سه شنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۴۵
حسن دا‌ها تهیه کننده سینما و تلویزیون و مدیر عامل شرکت فرهنگی هنری سینما رسانه آسیا در گفتگو با خبرنگار سینمایی هنر نیوز در مورد وضعیت سینمای ایران در سال ۹۳ افزود: معتقدم بخش سینما در سال ۹۳ برای توزیع کنندگان فیلم، سال خوبی بود چرا که من و همکارانم توانستیم فیلم‌های خوبی از بخش سینما خریداری و در بخش رسانه خانگی توزیع کنیم. شاید بتوانم به جرات بگویم که هیچ فیلم سینمایی وجود نداشت که برای پخش در رسانه خانگی خریداری نشده باشد. الحمدالله سال ۹۳ از نظر توزیع، وضعیت خوبی داشتیم و با خرید‌هایی که همکاران ما از فیلم‌های سینمایی داشتند کمک خوبی به اقتصاد سینما صورت پذیرفت.

وی با اشاره به ماههای اخیر که کشور دچار نوسانات نرخ دلار و همچنین شاهد کاهش قیمت نفت در بازارهای بین المللی شد ادامه داد: با توجه به وضعیت سخت اقتصادی خانوار‌ها و کوچک‌تر شدن سبد کالاهای تفریحی خانواده‌ها و همچنین نوسانات نرخ دلار و کاهش قیمت نفت در بازارهای بین المللی، سهم ما از بازار رسانه خانگی در ماههای اخیر قدری کم رنگ شد اما امیدواریم با تلاش بیشتر دولت و ارتباطات خوبی که در مسائل هسته‌ای در حال شکل گیری است سال آینده، سال خوبی برای سینمای ایران باشد و ما بتوانیم فیلم‌های بیشتر و با شرایط بهتری را خریداری کنیم.

تهیه کننده تله فیلم «مثبت دات منفی» اضافه کرد: امسال تولیدات بسیاری خوبی از سینمای ایران به بخش شبکه خانگی راه پیدا کردند ضمن اینکه در حوزه تولیدات ویدئویی نیز در سال ۹۳ فیلم‌های زیادی ساخته شد که خوشبختانه نسبت به سال قبل، هم از نظر کیفیت و هم از نظر محتوا بهتر بودند. متاسفانه در سالهای قبل، کیفیت و محتوای فیلم‌های شبکه خانگی خیلی خوب نبود ولی سال ۹۳ این وضعیت به لحاظ کیفی ارتقاء پیدا کرد به طوری که ما در این بخش شاهد فعالیت‌های خوبی بودیم.

حسن دا‌ها در مورد وضعیت زیر ساخت‌های سینمایی در سال ۹۳ یاد آور شد: اگر چه ما در بسیاری از شهرستان‌ها همچنان فاقد سالن‌های سینمایی هستیم ولی حرکتی که اخیرا برای ساخت سالن‌های سینمایی در ابعاد کوچک‌تر در سطح کشور براه افتاده است مثل ساخت سالن‌های ۱۰۰ یا ۲۰۰ نفره، توانسته است ظرفیت صندلی‌های سینمایی کشور را افزایش دهد بویژه پردیس‌هایی که با چندین سالن نمایش هم اکنون ساخته می‌شوند سهم مهمی در این ظرفیت‌ها داشته است.

مدیر عامل شرکت فرهنگی هنری سینما رسانه آسیا گفت: هم اکنون اخبار خوبی در خصوص ساخت پردیس‌های سینمایی در شهرستان‌ها شنیده می‌شود که جای بسی خرسندی است که می‌تواند تعداد تماشاگران سینما را افزایش دهد و کمکی به چرخه اقتصادی سینمای ایران محسوب شود.

وی به یکی دیگر از اتفاقات خوشایند سینمایی در سال ۹۳ اشاره کرد و افزود: در سال ۹۳ تشکیلات سینمایی با تغییر و تحولی که ایجاد کرد شاهد اتفاقات خوبی بودیم که یک نمونه آن، تعامل بین خانه سینما ودولت بود که می‌شود پیش بینی کرد شاهد اتفاقات خوبی در سال ۹۴ در حوزه سینما باشیم.

حسن دا‌ها تصریح کرد: امیدوارم سال ۹۴ سال خوبی برای همه و بویژه هنرمندان و اهالی سینما باشد و همه با موفقیت بیشتر فعالیت کنند و سفره هنر و فرهنگ این کشور همچنان پُربار‌تر از سال گذشته باشد چرا که معتقدم با سینما است که می‌توانیم در خیلی از اهداف فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و تولیدی موفق باشیم. با قدری مدیریت و تعامل می‌توانیم از ابزار سینما بیش از این بهره‌مند شویم.

این تهیه کننده با بیان اینکه به امید آن روزی که برای دنیا فیلم بسازیم نه فقط برای داخل کشور تاکید کرد: اگر روزی فیلم برای دنیا ساختیم آنگاه می‌توانیم مدعی شویم که در عرصه فرهنگ و سینما به موفقیت جهانی رسیدیم.
کد خبر: 80074
Share/Save/Bookmark