سینمای ایران سینمای مقاومت است
پیام رئیس سازمان سینمایی به جشنواره مقادمت:
سینمای ایران سینمای مقاومت است
رئیس سازمان سینمایی در این پیام با تاکید بر اینکه اگر سینمای ایران را سینمای مقاومت بنامیم گزاف نگفته‌ایم، تصریح کرد: سینمای ایران، اسلامی است، سینمایی که ریشه در خط مقاومت دارد، مفهوم فرات و تشنگی و لبیک یا حسین را می فهمد.
 
تاريخ : شنبه ۲۹ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۲۷
به گزارش هنرنیوز؛  متن کامل پیام رئیس سازمان سینمایی به این شرح است:

بسمه تعالی

مقاومت یک خط است، یک راه، یک نگاه است. راهی پرفراز و فرود، معطر به جای پای شهیدان. کربلا، نینوا، فرات، تشنگی، یاحسین، لبیک یاخمینی و اینک غزه و فلسطین نشانه ها و کلیدواژه های این راه اند.

و ما از فردای عاشورا با افتخار پرچمدار مقاومتیم. ما یعنی فرزندان خمینی و خامنه ای اسطوره های مقاومت روزگارمان.

و اینک گردهم می آییم به نام مقاومت، برای مقاومت جشن می گیریم قرن ها استواری و ایستادگی بر اصول و ارزش ها.

جشنواره مقاومت بهانه ای است برای رساندن پیام مقاومت به جهان و این بار به زبان تصویر، به زبان سینما.

اگر سینمای ایران را سینمای مقاومت بنامیم گزاف نگفته ایم. سینمایی که کوشیده است روایت گر فتح باشد. سینمایی که در برابر فرهنگ مهاجم مردانه ایستاده است. سینمایی که می خواهد خودش باشد. ریشه در جایی دارد. سینمای ایران اسلامی است. سینمایی که ریشه در خط مقاومت دارد، مفهوم فرات و تشنگی و لبیک یا حسین را می فهمد ، سینمای ایران و چه جای خوشوقتی که جشنواره مقاومت جشنواره همه سینمای ایران است.

امسال همنوا می شویم با مردمان سربلند غزه و این جشنواره را تقدیم می کنیم به سفره های افطاری که به آسمانها پرکشید و به خون کودکان غزه رنگین شد.

تقدیم به شهدای غزه ... تقدیم به کودکان شهید

سیزدهمین جشنواره بین¬المللی فیلم مقاومت با رویکرد مقاومت، بصیرت و شکوفایی در گستره «سینمای ایران» و «سینمای بین¬الملل» در قالب بخش‌های مختلف فیلم های سینمایی، سینمایی ویدیویی، کوتاه، مستند، چشم‌انداز سینمای مقاومت ایران، نشست‌های تخصصی و بزرگداشت سینماگران عرصه انقلاب و دفاع مقدس و برنامه‌های جانبی همزمان با هفته گرامیداشت دفاع مقدس در ایران و چند کشور جهان برگزار می شود.
کد خبر: 74774
Share/Save/Bookmark