مسئولین فرهنگی ایران بیشتر از هنرمندان ایرانی به آلمان سفر کردند!
موسس و رئیس خانه تا‌تر شهر فرانکفورت آلمان:
مسئولین فرهنگی ایران بیشتر از هنرمندان ایرانی به آلمان سفر کردند!
روز گذشته نشست تعاملات فرهنگی در باب «تئا‌تر کودک و نوجوان» با حضور «گوردن واین» موسس ورئیس خانه تا‌تر شهر فرانکفورت آلمان و جمعی از هنرمندان تا‌تر کودک و نوجوان همدان در تالار هنر تهران برگزار گردید.
 
تاريخ : سه شنبه ۷ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۴۳
به گزارش خبرنگار هنرنیوز در این نشست که در دفتر مدیریت تالار هنر و با حضور شهرام کرمی مدیریت این تالار و رئیس امور هنری فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان و جمعی از هنرمندان تا‌تر کودک و نوجوان تا‌تر که به همت خود «کانون تا‌تر کودک و نوجوان همدان» را با عضویت ۱۱۷ عضو تشکیل داده بودند برگزار گردید. در این نشست صمیمی، ابتدا هنرمندان تا‌تر کودک همدانی به شرح مشکلات حوزه تا‌تر کودک در این شهر از جمله به عدم همکاری مناسب مسئولین فرهنگی کشوری و استانی و همچنین نبود بودجه لازم بابت تقویت تا‌تر کودک در این شهر اشاره داشتند و سپس «گوردن وایِن» موسس و رئیس خانه تا‌تر شهر فرانکفورت آلمان طی صحبت‌های مبسوطی عنوان کرد: از صمیم قلب خیلی خوشحالم که در این نشست حضور دارم. همدان و شما‌ها در قلب من جای دارید. من امیدوارم شما‌ها هم آستین‌ها را بالا بزنید تا بتوانیم دوباره دور هم جمع بشویم.

وی افزود: در عرصه فعالیت هنری، هیچگاه کنار نکشید حتی اگر زمین هم خوردید دوباره با عزم جدی‌تر به پا خیزید. آن قدم‌هایی که ما باید برای مسائل اقتصادی درجهت حوزه تا‌تر برداریم با همدیگر دارای شباهت‌هایی هستیم. چون خیلی سخت به آدم پول می‌دهند. باید دنبال آن هم بدوید. ما هم دچار همین وضعیت هستیم چون کسانی که قرار است بودجه‌ای را در اختیار گروههای فرهنگی بگذارند معمولا خیلی سخت پول می‌دهند. ما باید بخواهیم و از حقمان چشم پوشی نکنیم.


«وایِن» اضافه کرد: من حدود ۳۵ سال است که در کار مدیریتی در حوزه تا‌تر کودک و نوجوان آلمان فعال هستم. یکی از برنامه ریزیهای من این بود که سه نماینده پارلمان از کشور آلمان را به همراه خودم به ایران بیاورم تا این سه نفر در آینده نزدیک بتوانند پذیرای سه نماینده ایران در آلمان باشند که متاسفانه انجام نشد. درسیستم آلمان اینگونه است اگر قرار است یک کاری را انجام بدهیم اگر پشتیبانی نمایندگان را داشته باشیم حتما این کار زود‌تر اجرایی خواهد شد. متاسفانه در آلمان آن کسانی که ایرانی‌ها را دوست ندارند از بلندگوهای قوی تری برخوردارند ولی ما و شما باید در مقابل این افراد با نشان دادن توانایی‌های هنرمندان ایرانی به ایستیم و تودهنی محکم به آنان بزنیم.

موسس و رئیس خانه تا‌تر شهر فرانکفورت آلمان تصریح کرد: من علاوه بر سه نماینده پارلمان آلمان و دو نفر دیگر که یکی از آنان کار‌شناس وزارت فرهنگ آلمان و یک نفر از شهرداری آلمان بود را برای سفر به آلمان هماهنگ کرده بودم و برای این سفر خیلی سختی را متحمل شدم که نشد. این سفر که انجام نشد شاید کار ما را در باره تعاملات فرهنگی با ایران به دو سال عقب‌تر، پَس زد.

«گوردن واین» تصریح کرد: مسئولین آلمانی همچون مسئولین ایرانی هنگامی که صحبت از همکاری و تعامل بین کشور‌ها مطرح می‌شود ابتدا با لبخند همه می‌پذیرند اما به هنگام عمل، محافظه کارانه برخورد می‌کنند و مانع تراشی می‌کنند به عنوان مثال هنگامی که دو سال پیش موفق شدیم موضوع فلسفه ابوعلی سینا را درابعاد مختلف و به درخواست مسئولین آلمانی انجام بدهیم و ما بعد از بررسی‌های زیاد به آیت الله محمدی برخورد کردیم و ایشان اعلام آمادگی کردند تا برای سخنرانی به آلمان سفر کنند.‌‌ همان کسانی که باعث این دعوت شدند هنگامی که متوجه شدند یک مقام مذهبی قرار است در آلمان سخنرانی کند. از موقعیت خودشان ترسیدند و در جا زدند! ولی من ایستادم وبلاخره ایشان را حتی شده با هزینه‌های شخصی به آلمان دعوت خواهم کرد. ما هم چنین مشکلاتی داریم اما باید مقاومت کرد و خسته نشد.

این متخصص تا‌تر کودک و نوجوان آلمانی یاد آور شد: همکاری و تعاملات فرهنگی هنگامی شدنی است که هر دوطرف خواهان باشند چرا که کار یک طرفه به سرانجام نخواهد رسید. بنابراین همیشه پای هدف خود بایستید و اگر نامهربانی هم دیدید میدان را خالی نکنید چرا که هدف شما هدف بزرگی است.

وی اظهار داشت: من در این چند سال که میزبان هنرمندان تا‌تر ایران در کشور آلمان بودم اگر بخواهیم به صورت درصدی محاسبه کنیم مسئولین شما بیشتر از هنرمندان به آلمان سفر کردند. ما به این امید بودیم که وقتی این مسئولین به ایران برمی گردند روی آن پروتکل‌ها و توافق نامه‌هایی که با هم انجام دادیم مقاومت کنند و آنان را عملیاتی کنند به گونه‌ای که راه برای حضور هنرمندان ایرانی به آلمان باز شود. برای من دیگر سخت است که بخواهم مسئولین فرهنگی ایرانی را به آلمان دعوت کنم. مسئولین آلمانی به من می‌گویند تو تا حالا چندین مسئول فرهنگی ایران را به آلمان دعوت کردید ولی آنان هنگامی که به ایران برگشتند چه کاری کردند!؟

موسس ورئیس خانه تا‌تر شهر فرانکفورت آلمان گفت: این درحالی بود هنگامی که هنرمندان ایرانی به آلمان سفر کردند ما هم توانستیم تعدادی از هنرمندان خودمان را به ایران بیاوریم و توانستیم تبادل فکری و هنری داشته باشیم و کارهای همدیگر را ارزیابی کنیم.

به گزارش خبرنگار هنرنیوز در پایان این جلسه خودمانی و صمیمی، «گوردن واین» به دعوت کانون تا‌تر کودک و نوجوان همدان به عضویت افتخاری این کانون درآمد و لوح عضویت این کانون با تشویق حاضرین به ایشان اعطا گردید.
کد خبر: 78734
Share/Save/Bookmark