«ضحاک» به تئاتر شهر می‌آید
«ضحاک» به تئاتر شهر می‌آید
نمایش «پی ۲» که داستان ضحاک را در فضایی معاصر و با شکلی تجربی روایت می‌کند در تالار «حافظ» اجرا می‌شود.
 
تاريخ : چهارشنبه ۱ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۴۷

مرتضی میرمنتظمی کارگردان این نمایش با بیان اینکه این نمایش به شکل کارگاهی شکل گرفته است، توضیح داد: در این نمایش سعی کردیم ضمن وفادار ماندن به داستان ضحاک شاهنامه، خوانشی معاصر و امروزی از آن داشته باشیم.
او درباره اجرای نمایش «پی ۲» در جشنواره تئاتر فجر سال گذشته یادآور شد: در جشنواره تئاتر فجر این نمایش با کار مشترک ایران و ارمنستان در بخش بین‌الملل اجرا شد که البته در آن زمان نیمی از گروه بازیگری نمایش از کشور ارمنستان بودند اما تصمیم گرفتیم برای اجرای عمومی‌مان که قرار است مخاطبان ایرانی داشته باشد فقط از بازیگران ایران استفاده کنیم و در اجرایی که در ارمنستان خواهیم داشت کار را با بازیگران آنجا به صحنه ببریم.
میرمنتظمی با بیان اینکه نمایش «پی ۲» تغییرات زیادی نسبت به اجرای جشنواره فجر داشته است، ادامه داد: اجرای عمومی ما نسبت به اجرای جشنواره تفاوت‌های زیادی در متن، طراحی صحنه و اجرا خواهد داشت و به طور کلی مخاطبان با اجرای متفاوتی روبرو خواهند شد.
این کارگردان با اشاره به اجرای نمایش‌اش در سالن «حافظ» تصریح کرد: از ابتدا سالن «حافظ» را برای اجرای عمومی این کار انتخاب کردم چون اساسا طراحی و تمرینات این نمایش براساس فضای سالن شکل گرفت.
حسین جمالی نویسنده نمایش «پی ۲» هم درباره این نمایشنامه توضیح داد: پیشنهاد نوشتن این متن از سوی مرتضی میرمنتظمی به من داده شد. در این متن علاوه بر اینکه کاراکترها و خود قصه شاهنامه حفظ شده است سعی کردیم خرده‌روایت‌های خودمان را هم مطرح کنیم و یکی دو کاراکتر بیشتر از قصه ضحاک شاهنامه داشته باشیم.
وی ادامه داد: به دنبال این بودیم که وارد فضای نمایش‌های ایرانی نشویم و کار را به شکل حماسی و اسطوره‌ای اجرا نکنیم چون اساسا نمی‌خواستیم خوانشی موزه‌ای از داستان ضحاک داشته باشیم و بیشتر تلاشمان این بود که برخوردی تجربی با این قصه داشته باشیم. 
نمایش «پی ۲» ۵ شهریورماه در تالار «حافظ» اجرای خود را آغاز می‌کند.

کد خبر: 73603
Share/Save/Bookmark