مدیر آینده رسانه ملی باید دیدگاه‌های رهبری را با سرعت بیشتری محقق سازد
هوشنگ توکلی در گفتگو با هنرنیوز:
مدیر آینده رسانه ملی باید دیدگاه‌های رهبری را با سرعت بیشتری محقق سازد
یک سینماگر پیشکسوت کشورمان گفت: اگر خواستار پیاده شدن دیدگاه مقام معظم رهبری در صدا و سیما هستیم معتقدم این دیدگاه می تواند در مدیریت آینده صدا و سیما با سرعت بیشتری محقق شود.
 
تاريخ : سه شنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۵۸
گفت و گو از مجید معافی- هوشنگ توکلی بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون در گفتگو با خبرنگار هنرنیوز در مورد ضرورت جا به جایی مدیریت رسانه ملی افزود: اگر خواستار پیاده شدن دیدگاه مقام معظم رهبری در صدا و سیما هستیم معتقدم این دیدگاه می تواند در مدیریت آینده صدا و سیما محقق شود بنابراین این تغییر می تواند بسیار حساس باشد و اگر قرار است تغییراتی در برنامه های رسانه ملی انجام بشود باید در مدیریت آینده صدا و سیما این تغییرات صورت بگیرد.

وی اضافه کرد: معتقدم صدا و سیما از اواخر مدیریت آقای لاریجانی تا کنون با پرداختن به مسائل فنی صدا و سیما و همچنین توسعه شبکه ها و مسائل فنی در استانها از کارهای فرهنگی و تداوم تولید آثار فرهنگی غافل مانده است. لذا امروزه صدا و سیما با وجودی که مدعی تاسیس تعداد زیادی شبکه و تاسیسات فنی است اما هم اکنون به دلیل نداشتن آثار کیفی با ارزش و مفید دچار خلاء بزرگی شده به طوری که هر روزه بیشترین مخاطبین خود را از دست می دهد.

توکلی افزود: بنابراین رسانه ملی به مدیری معتقد به انقلاب اسلامی، آگاه به موضوعات فرهنگی نیازمند است تا بتواند این خلاء ای را که در رسانه ملی ایجاد شده است را با تدبیر و با جذب نیروهای آگاه به هنر و فرهنگ این کشور پُر سازد.

بازیگر فیلم سینمایی «نفوذی» با اشاره به تمرکز مدیریت صدا و سیما بر روی ساخت و ساز شبکه ها و مسائل فنی تصریح کرد: اگر رسانه ملی همچنان به کارهای فیزیکی و ساخت و ساز شبکه های تلویزیونی بپردازد بزودی شاهد تاسیس انبوهی از شبکه های رادیویی و تلویزیونی و حضور نیروهای خدماتی در صدا و سیما خواهیم بود که بی شک می توانند به اندازه کافی مانع نیروهای فرهنگی در عرصه تولید باشند.
 
وی تأکید کرد: هم اکنون این نسبت ها در صدا و سیما به هم ریخته است و تلویزیون سالها است که از توجه به اهالی فرهنگ و هنر که خالقین خلاقیت تصویری هستند به دلیل همین توسعه فیزیکی غافل مانده است و به نظر می رسد که آثار تولیدی نسبت به توسعه در صدا و سیما عقب مانده است. لذا باید مدیریتی، سکانداری رسانه ملی را در دست بگیرد تا دوباره بتواند این نیروهای تولیدی را از انزوا خارج و آنان را جذب رادیو و تلویزیون کند.

 توکلی یادآور شد: مدیریت جدید صدا و سیما باید با تدابیر خاص و با به خدمت گرفتن مدیران آگاه به مسائل فرهنگی ، شرایط تولید آثار فرهنگی مطلوب را برای هنرمندان فراهم سازد تا این نیروها بتوانند به راحتی فعالیت کنند و البته این کار، کار بسیار سختی است چرا که مدیریت فرهنگی کار سختی است.

این سینماگر پیشکسوت گفت: به نظر می رسد که به اندازه کافی در ساخت و ساز شبکه های رادیو و تلویزیونی هزینه و خدمات رسانی شده و به قدر لزوم بودجه ها برای این منظور مصرف شده است لذا حالا ضروری است که اختصاص بودجه ها به سمت« تولید» که در ردیف اول مسئولیت صدا و سیما قرار دارد هزینه شود. بنابراین بر این باورم اگر مدیریت صدا و سیما – چه مدیریت فعلی و چه مدیریت آینده - بخواهد این مشکل را حل کند باید توسعه شبکه ها را متوقف سازد چون بیش از حد متعارف توسعه فیزیکی داشته ایم.

بازیگر سریال «زیر تیغ» افزود: می بایست هزینه هایی که مربوط به توسعه فیزیکی رسانه ملی می باشند به سمت حوزه تولید سرازیر شوند و اگر چنین کاری صورت بگیرد بی شک صدا و سیما می تواند از بحران آثار تولیدی و مساله کمبود بودجه به سلامت خارج شود.ولی اگر به بهانه اینکه ما هنوز باید توسعه فیزیکی داشته باشیم از تولید غافل بمانیم ما دیگر آثار تولیدی به درد بخوری نخواهیم داشت.این در حالی است که این بحران با ورود یک مدیر مدبر و آگاه به مسائل فرهنگی قابل حل است و خوشبختانه چنین مدیری در مملکت وجود دارد.
کد خبر: 75683
Share/Save/Bookmark