جشنواره نماز و نيايش امكان نهادينه شدن مقوله عبادت در سينما را فراهم مي‌كند
ابراهيم اصغري:
جشنواره نماز و نيايش امكان نهادينه شدن مقوله عبادت در سينما را فراهم مي‌كند
ابراهيم اصغري تهيه‌كننده سينماي ايران معتقد است برگزاري جشنواره‌هاي موضوعي در حوزه‌هاي مختلف به‌ويژه جشنواره نماز و نيايش به روايت دوربين زماني رسالت اصلي خود را به انجام مي‌رساند كه تأثير برگزاري اين جشنواره‌ها در توليد آثار سينمايي و تلويزيوني مشاهده شود.
 
تاريخ : دوشنبه ۱ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۲۴
به گزارش هنرنیوز به نقل از ستاد خبري جشنواره ملي نماز و نيايش، ابراهيم اصغري تهيه‌كننده سينما با بيان اين مطلب برگزاري جشنواره نماز و نيايش را ازجمله دستاوردهاي مثبت انجمن سينماي جوانان ايران در استان قم عنوان كرد و گفت: هر جشنواره‌اي به‌خصوص جشنواره‌هاي موضوعي مانند جشنواره ملي نماز و نيايش به روايت دوربين زماني ارزشمند هستند و رسالت خود را به انجام رسانده‌اند كه بتوانند تأثير بسزايي در توليد آثار داشته باشند و معتقدم برگزاري ششمين جشنواره موضوعي نماز و نيايش ازجمله دستاوردهاي مهم انجمن سينماي جوانان ايران در استان قم به شمار مي‌رود.

وي تصريح كرد: يكي از مشكلات اصلي پرداخت به مقوله نماز و نيايش در آثار تلويزيوني و سينمايي اين است كه صاحبان فيلم تنها به ظواهر اين مهم توجه مي‌كنند و از پرداخت به معنويات حضور نماز و نيايش با پروردگار در آثار و تأثير در مخاطب غافل هستند.

تهيه‌كننده فيلم سينمايي «شور شيرين» كه نگاهي به زندگي سردار شهيد محمود كاوه داشته است در ادامه در انتقاد به نگاه جاري در بين فيلم‌سازان و كارگردان‌هاي مجموعه‌هاي تلويزيوني گفت: متأسفانه بارها شاهد بوده‌ام كه برخي از صاحبان فيلم و سريال يك سكانس از نمازخواندن و يا نيايش بازيگر اول با پروردگار در فيلم‌نامه لحاظ مي‌كنند تا مجوز ساخت دريافت كنند.

اصغري در ادامه افزود: به اعتقاد من چنين تفكري از اساس اشتباه است. چراكه نماز و نيايش بايد به خاطر قدر و ارزش اين مقوله در آثار لحاظ شود نه اينكه صرفاً جهت دريافت مجوز ساخت آثار توسط كارگردان و يا فيلم‌نامه‌نويس در نظر گرفته شود.

وي در پايان افزود: من اميدوارم كارشناسان سينمايي با استناد به مباحثي كه در ششمين جشنواره ملي نماز و نيايش مطرح مي‌شود بتوانند راه‌حل مناسبي براي نهادينه شدن مقوله نماز و نيايش در آثار سينمايي و تلويزيوني پيدا كنند.
کد خبر: 77663
Share/Save/Bookmark