حجت الاسلام حشمتی : استقاده از مباحث هنری در اشاعه کارهای خیر به شدت تاثیرگذار است
گزارش هنرنیوز از نخستین همایش «خیر ماندگار»؛
حجت الاسلام حشمتی : استقاده از مباحث هنری در اشاعه کارهای خیر به شدت تاثیرگذار است
حجت الاسلام محمدرضا حشمتی معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: زبان فرهنگ و هنر بهترین وسیله برای تبلغ و آموزش کارهای خیر و ماندگاری اعمال خیرخواهانه در جامعه است.
 
تاريخ : چهارشنبه ۴ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۵۹
به گزارش خبرنگار هنرنیوز، روز گذشته در دانشگاه الزهرا ، نخستین همایش خیر ماندگار با حضور حجت الاسلام محمدرضا حشمتی معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، حجت الاسلام والمسلمین سیدناصر موسوی لارگانی نماینده مردم شهرستان در مجلس شورای اسلامی و عضو هیئت رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ، دکتر محمدصالح طیب‌نیا مدیرعامل بنیاد آلاء، دکترمحمد هادی ایازی قائم مقام وزیر بهداشت، جمعی از صاحب نظران، نخبگان ،اندیشمندان حوزه خیر کشور و اصحاب رسانه برگزار گردید.

بر اساس این گزارش ، حجت الاسلام محمدرضا حشمتی معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این همایش با بیان اینکه زبان فرهنگ و هنر می تواند بهترین وسیله برای تبلغ و آموزش کارهای خیر و ماندگاری اعمال خیرخواهانه در جامعه و کشور باشد یاد آور شد: ایده ها و طرح های مختلف انسانی می تواند از طریق هنر و به خصوص یک هنرمند در ابتدا به شکل یک اثر هنری مثل فیلم، نمایش، سریال یا نقاشی و ... خلق شده و نه تنها درداخل کشورمان بلکه درسطح جهانی هم حرف های زیادی برای گفتن داشته باشد.

وی ادامه داد: استقاده از مباحث هنری در اشاعه کارهای خیری به شدت تاثیرگذار است. ازسویی دیگر رسانه ها نیز می توانند کمک کنند. مطبوعات و اصحاب رسانه نیز می توانند درخصوص اشاعه فرهنگ کمک به هم نوع بسیار تاثیر گذار باشند.

این معاون وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بحث کیفیت کارهای خیر را بسیار مهم ارزیابی کرد و اظهار داشت: نمی شود مدام از کارهای خیرخواهان سخن گفت و در این زمینه اطلاع رسانی نکرد. چرا که مردم باید نسبت به این قبیل موضوعات اطلاع کافی داشته باشند.مردم ما همیشه به دنبال کار خوب هستند. اما متاسفانه در این خصوص اطلاع رسانی درستی نمی شود تا مردم آگاهی یابند و در این خصوص اقدام کنند.

حجت الاسلام محمدرضا حشمتی عدم بازتاب های مناسب کارهای خیرخواهانه را یکی از مشکلات این حوزه اعلام کرد و خاطر نشان ساخت: با وجودی که در نقاط مختلف کشورمان مردم همیشه به انجام کارهای خیر علاقه مند هستند اما متاسفانه مشکلی که دراین خصوص وجود دارد عدم بازتاب و اطلاع رسانی مناسب از سوی رسانه ها و مراکز مربوطه می باشد که باید روی این مورد تاکید شود تا انعکاس کارهای خیرخواهانه تبدیل به یک فرهنگ سراسری بشود.
کد خبر: 82513
Share/Save/Bookmark