وزیر ارشاد: دوستداران فرهنگ در جوار مسجد زودتربه شهود هنری می رسند
در همایش «مسجد سنگر اسلام و انقلاب» عنوان شد:
وزیر ارشاد: دوستداران فرهنگ در جوار مسجد زودتربه شهود هنری می رسند
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی طی پیامی به همایش « مسجد سنگر اسلام و انقلاب» ، دوستداران فرهنگ را همچون عاشقی دانست که در جوار مسجد، زودتر به الهام و شهود هنری خواهد رسید. .
 
تاريخ : چهارشنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۱۶
به گزارش خبرنگار هنرنیوز، همایش «مسجد سنگر اسلام و انقلاب» به مناسبت بیست‌ و سومین سالروز تاسیس کانون‌های فرهنگی هنری مساجد با حضور حجت‌الاسلام سیدمحمود علوی وزیر اطلاعات و رابطان کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در سازمان حج و زیارت برگزار گردید.

در این مراسم ، علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی طی پیامی به نقشِ کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در پرورشِ نیروهای فکری و جوانان متعهد تاکید کرده است. پیام علی جنتی توسط ضرغامی رییس سازمان فرهنگ و ارشاد استان تهران به نیابت از وی برای حاضران در همایش به شرح زیر قرائت شد:

امروز بیش از ٢١ هزار کانون در سایه مساجد جای گرفته و مأمن و پناهگاهِ دهها هزار جوانِ فرهنگ دوست و هنرمند شده است، مسجد پناهگاه دیرپای تنهایی و بندگی، خانه عشق، خانه دوست! خانه آرامش و باغِ نیایش است که اهل زمین در آن آرام گیرفته و در چشمِ آسمانیان، چون ستاره‌ای پُرنور می‌درخشد. پیامبر اسلام (ص) حق داشتند اگر خستگیِ سفر را در خانه خدا از جسم و جان خود بزدایند حق داشت علی (ع) اگر بودن در مسجد را بر بهشت خداوند ترجیح می داد؛ که به راستی در مسجد خشنودی پروردگار و در بهشت، خشنودی آفریده او است، آنجا که خداوند، از مسجد به عنوان خانه خود یاد کرده و آن را پناهگاهِ بندگان خود می‌نامد، دیگر در فضیلت نهفته در خانه الهی سخنی نمی‌توان گفت.

مسجد مأمنِ عاشقان دلسوخته، اولین و آخرین پناه گروندگان به راستی و درستی است که در ساحت ملکوتی آن حس دل انگیز نیاز بنده عاشق را از عطر و عاطفه مشحون می‌کند، مسجد جاری‌ترین یادگارِ پیامبر(ص) و به تعبیر او «مؤمن در مسجد، همانند ماهی در آب است» ماهی عاشقِ آب است که در آب تنفس کرده و بی‌آب جان می‌دهد. مگر نه آن است که دوستدارِ فرهنگ و هنر، عاشق است، پس در جوار مسجد و در حال و هوای ملکوتی آن از خود بیخود می‌شود و زودتر و سهل‌تر به الهام و شهود هنری دست می‌یابد، نقشِ کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در پرورشِ نیروهای فکری و جوانان متعهد اینجا مشخص می‌شود. اینجاست که کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در طول ٢٤ سال به برکت همجواری با مسجد، چنان بلند و بالنده و تناور و پربار شده‌اند که بیش از ٢١ هزار کانون را در سایه خویش جای داده و مأمن و پناهگاه دهها هزار جوان فرهنگ دوست و هنرمند شده‌اند.

درجِ سالگرد تأسیسِ کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور در تقویم رسمی، پاسداشت دیگری است برای این حرکت بزرگ و سازنده فرهنگی افزوده است، ضمن تبریک این اتفاق خوش و به یمن همه آنان که دل در گروِ فرهنگ و هنر اسلامی دارند و با مسجد و نمار و ذکر و شکر، مأنوس و مألوفند، برای همه کسانی که در طول ٢٤ سال گذشته به اعتلای فرهنگ مسجد اهتمام داشته‌اند توفیقِ روزافزون و خیرِ دنیا و آخرت را مسالت دارم.

در ادامه این مراسم حجت‌الاسلام سید محمود علوی وزیر اطلاعات به سخنرانی پرداخته و گفت: کار فرهنگی در جهت هدایت انسانها بسیار مهم است و روح عبودیت را در جامعه، کار فرهنگی شما همراه با مجاهدت خاموش سربازان گمنام امام زمان فراهم می کند چرا که در فرهنگ قرآنی ما چیزی که باعث شکوفایی می شود، امنیت پایدار است.

علوی تصریح کرد: از اثرگذاری هنر در عرصه فرهنگ نباید غفلت کنیم. دشمنان با استفاده از همین ابزارها نیروی شان را به کار گرفته اند تا جوانان ما را با نظام فاصله بیاندازند. ما هم باید با همین ابزارها با آنها مقابله کنیم و هویت اسلامی مان را تقویت کنیم و با هجوم فرهنگی و جنگ نرم دشمن مقابله کنیم. اگر این علما و کانون های فرهنگی نبودند همه از دین خدا بر می گشتند.

وزیر اطلاعات افزود: امروز بقای نظام مدیون کار شما عزیزان است. اگر فرهنگ اصیل خودمان و ارزشهای اسلامی مان را ترویج کنیم جامعه مان به گونه ای واکسینه می شود که در برابر حملات فرهنگی دشمن مقاوم می شود و آن یک شرط دارد اینکه باید خودمان را بسازیم. کسی که آموزشگر نفس خودش باشد شایسته تجلیل بیشتری از کسانی است که بر مردم تاثیر می گذارد ولی خودشان عمل نمی کنند.

لازم به ذکر است که در پایان این مراسم از فعالان در عرصه فعالیت‌های فرهنگی و هنری مساجد تجلیل و تقدیر به عمل آمد.
کد خبر: 90046
Share/Save/Bookmark