آغاز پروژه «استعدادیابی و سوژه یابی کارگاهی» در استان ها
به همت سازمان سینمایی حوزه هنری صورت می شود
آغاز پروژه «استعدادیابی و سوژه یابی کارگاهی» در استان ها
سازمان سینمایی حوزه هنری به منظور کشف استعداد فیلمسازی جوانان مناطق مختلف کشور پروژه «استعدادیابی و سوژه یابی کارگاهی» را در استان های آذربایجان شرقی، غربی و اردبیل همزمان با دهه مبارک فجر از یازدهم بهمن ماه کلید می زند.
 
تاريخ : چهارشنبه ۶ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۳۷
به گزارش هنرنیوز ؛ جعفر حسنی با اعلام این خبر افزود: حوزه هنری با داشتن مزیت شبکه ارتباطی مراکز استانی، می‌تواند به تولید آثاری با گستره جغرافیایی متنوع در کل کشور بپردازد و امکان دیده شدن و تولید اثر را به استعدادهای فیلمسازی غیرکلان شهرها بدهد. پروژه استعدادیابی و سوژه یابی کارگاهی با این دغدغه از سوی سازمان سینمایی کلید خورده است.

وی ادامه داد: تولید آثاری حرفه¬ای و جذاب با داستانی بومی که بتواند فضای سینمای کشور را از داستان‌های خاص شهری روشنفکرزده این روزهایش نجات دهد ظرفیتی است که با اجرای این طرح و نخبه گرایی و کشف استعداد در مناطق و استان های مختلف میسر می شود.

مدیر توسعه فعالیت‌های تصویری استان‌‌‌‌‌‌‌ها سازمان سینمایی حوزه هنری ضمن تشریح این طرح خاطرنشان ساخت: افق نگاه این طرح جذب فیلمسازان مستعد استان ها و کشف آثار جدید است.آثاری که در آن‌ها نقش فیلمسازان بومی هر منطقه از مرحله ایده‌پردازی تا رسیدن به محصول نهایی کاملا برجسته بوده و نقش گروه حمایت کننده این پروژه، تنها هماهنگی داده‌ها و حمایت از تفکرات رخ داده خواهد باشد.

وی اجرای این طرح را گام اول مدیریت جدید سازمان سینمایی حوزه هنری در ارتباط با مراکز استانی و رصد توانمندی‌های آنها عنوان کرد و افزود: استفاده از فرهنگ عامه هر منطقه، قصه های فولکلور و ظرفیت های هنری و هویت فرهنگی مناطق؛ گسترش ظرفیت‌های تولیدی در استان‌ها، تمرکز زدایی از طریق توجه به قابلیت‌های نویسندگان و فیلمسازان هر منطقه، ایجاد پژوهشی کاربردی و هدفمند در شناخت پتانسیل‌های فیلمسازی هر منطقه و نیازهای مناطق مختلف مردم جهت استفاده گروه‌های مختلف فیلمساز از جمله اهداف این طرح ذکر شده است.

مدیرتوسعه فعالیت‌های تصویری استان‌‌‌‌‌‌‌ها اضافه کرد: پروژه استعدادیابی و سوژه یابی کارگاهی سازمان سینمایی حوزه هنری زیر نظر اعضای کمیته راهبری پروژه شامل: مدیرعامل موسسه سینمایی سوره، مدیر توسعه فعالیت‌های تصویری استان‌‌‌‌‌‌‌ها، نماینده باشگاه فیلم سوره، مدیر دفتر بهره‌وری و توسعه سازمانی سینمایی سوره می باشند.
کد خبر: 93962
Share/Save/Bookmark