پخش مستندهای متنوع در پایان هفته از شبکه «شما»
پخش مستندهای متنوع در پایان هفته از شبکه «شما»
کیجا کرچال، نیمروز مکران و زندگی در تالاب مستندهایی هستند که روزهای پایانی هفته از شبکه تلویزیونی شما پخش می شوند.
 
تاريخ : چهارشنبه ۲۴ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱۵:۵۸
به گزارش هنرنیوز ، مستندهای شبکه شما در روزهای پایانی هفته به شرح زیر است: مستند کیجا کرچال کیجا کرچال مستندی شعر گونه و روایتی است از قصه عاشقی دختری بافنده که دلباخته چوپان می شود، کیجا کرچال همچنین نام غاری در مازندران است. مکان این غار در مسیر عبوری فیروزکوه به سوادکوه و در ۱۰ کیلومتری جنوب شهر پل سفید قرار دارد. مکانی که افسانه های بسیاری در مورد آن بیان شده است ،مکان دقیق آن در ناحیه دوآب و بعد از پادگان نظامی ارتش و دربالای یک قله مرتفع و در مجاورت شرکت شن و ماسه پروچشمه قرار دارد .

این مستند چهارشنبه ۲۴دی ساعت ۱۴ از شبکه مردمی شما پخش خواهد شد و علاقمندان میتوانند بازپخش آن را ۰۰:۵۰ بامداد جمعه تماشا کنند. مستند نیمروز مکران نیمروز مکران ساخته ماکان عاشوری در واقع نام‌های باستانی سیستان و بلوچستان بزرگ‌ترین استان ایران است که پیش از کشف قاره آمریکا نیمروز یا نصف‌النهار مبدا از این سرزمین می‌گذشت، و در گذشته‌های دور به دریای عمان مکران می‌گفتند. ماکان عاشوری این موضوع را دست‌مایه فیلم‌اش قرار داده و همزیستی ادیان و اقوام مختلف را در این سرزمین روایت کرده است.

فیلم نیمروز مکران جزو چهار مستند بلند از تولیدات سیمای مراکز است که در جمع ۲۲ فیلم پذیرفته شده در بخش مستند سی ودومین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر حضورپیدا کرد.

این مستند پنجشنبه ۲۵ دی ساعت ۲۱:۴۰ از شبکه شما پخش خواهد شد. مستند زندگی در تالاب مستند زندگی در تالاب که به کارگردانی مظفر حسین خانی ساخته شده است جمعه ساعت ۲۱ روی آنتن شبکه شما میرود. تالاب میقان اراک یکی از مهمترین تالاب های بین المللی ایران است که با برخورداری اکوسیستمی کم نظیر و درخور توجه زیستگاه پرندگان بیشماری است که زیبایی خاصی به آن منطقه داده است و در شمال شرقی شهر اراک قرار دارد و یکی تالاب های مرکزی ایران به شمار می رود.

این مستند در راستای شناسایی زیبایی ها و جاذبه های طبیعی استان مرکزی، به معرفی زیستگاه طبیعی و تالاب کویری میقان اراک، گونه های گیاهی و جانوری و اکوسیستم این منطقه می پردازد مستند زندگی در تالاب روایتگر زندگی گونه های جانوری از جمله انواع پرندگان این منطقه می باشد و می کوشد زیبایی های این منطقه و نادرترین گونه های جانوری منحصر به فرد از جمله درناهای خاکستری بخشی از حیات وحش این منطقه را به شکلی زیبا به تصویر بکشد در این مستند مجید فراهانی، مظفر حسین خانی هزاوه، مهدی غضنفری و نوذر خویی تصویر برداری کردند، زهرا مرجانی بعنوان تهیه کننده، سعید قمرپور به عنوان صدابردار، احمد قطریفی، مهدی مرجانی و سروش صیادی پور دستیاران تصویر و احمد قلعه نویی به عنوان تدوینگر در تهیه و تولید این مستند همکاری کردند.
کد خبر: 78392
Share/Save/Bookmark