دفاع مقدس به فرد یا گروه خاصی تعلق ندارد
فخرالدین صدیق شریف:
دفاع مقدس به فرد یا گروه خاصی تعلق ندارد
فخرالدین صدیق شریف بازیگر سینما و تلویزیون درباره جشنواره مقاومت و فیلم های حوزه دفاع مقدس گفت: عرصه دفاع مقدس عرصه بین المللی است و به فرد یا گروه خاصی اختصاص ندارد و ملت غیور ایران با مذهب‌ها و قومیت‌های مختلف موجب تاریخی شدن و ماندگاری آن شده است.
 
تاريخ : چهارشنبه ۵ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۲۰
وی در ادامه افزود: تا به امروز آثار با کیفیت و ممتازی در حوزه دفاع مقدس ساخته شده است و با حمایت از فعالان این حوزه و واگذاری کار به افراد خلاق و واقف به موضوع وضعیت بهتر از این هم می‌شود.

بازیگر «اخراجی‌ها» افزود: سریال های «خاک سرخ» و «درچشم باد» با به تصویر کشیدن زندگی طبقات مختلف جامعه و حس وطن دوستی، آثاری فاخری در این حوزه به شمار می‌آیند زیرا نشان دادند که معیارهای ذهنی انسانها و ارزش‌های ایرانی با زندگی در خارج از کشور تغییر نمی‌کند.

وی با بیان اینکه امروز رسانه‌های بیگانه منتظر خدشه‌دار شدن اتحاد ملت ایران و ایجاد اغتشاش در آن هستند،گفت: جامعه هنری باید با دست برداشتن از تنگ نظری‌های هنری و ایجاد و انسجام در تمامی حوزه‌ها آثار فاخر بسازند زیرا همه ما می‌دانیم که موفقیت در هر عرصه در سایه وحدت و یکدلی اعضا به دست می‌آید.

صدیق شریف در ادامه افزود: متأسفانه سياست در فرهنگ سينمای دفاع مقدس نفوذ کرد بنابراین وظيفه ما است که هر گونه سينمای دارای مفاهيم انسانی را به مردم منتقل کنيم. در زمان جنگ اين ويژگی پر رنگ بود اما اکنون در فرهنگ و هنر به بيراهه رفته ايم. اميدوارم با مديريت درست فرهنگی و هنری اين مسئوليت سنگين به سرانجام برسد و آثار ارزنده ای در شأن دوران دفاع مقدس توليد شود.

وی خاطرنشان کرد: جشنواره مقاومت جشنواره ای پویا و فعال است که نسبت به اتفاقات واکنش نشان می دهد و در حد مطلوبی به محورهای با ارزش که کلیتی از فضای موضوعی داشته باشند می پردازد.

بازیگر «ابراهیم خلیل الله» با بیان اینکه فیلم های ما در زمینه دفاع مقدس بسیار کم است، گفت: در این زمینه باید آسیب شناسی شود و جشنواره در بحث عقیدتی بررسی کند که چرا تا به امروز فیلم های ما در این زمینه کم بوده است و در جهت رفع آن برآید.

صدیق شریف ادامه داد: جنگ و بالطبع سینمای دفاع مقدس و جشنواره مقاومت برای ما اهمیت زیادی دارد بنابراین مسئولین نیز باید به آن توجه ویژه ای داشته باشند تا هر سال بهتر از سال قبل برگزار شود.

وی خاطرنشان کرد: رزمندگان زیادی در جنگ حضور داشتند که ایثارگری و جانفشانی های شهدا نیز در جنگ را نمی توان نادیده گرفت بنابراین باید فرهنگ دفاع مقدس را برای نسل امروز و آینده که جنگ را ندیده اند زنده نه داریم.
شایان ذکر است «انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس»با رویکرد مقاومت، بصیرت و شکوفایی سیزدهمین جشنواره بین المللی فیلم مقاومت را درگستره«سینمای ایران»و «سینمای بین¬الملل» در قالب بخش‌های مختلف فیلم های سینمایی، سینمایی ویدیویی، کوتاه، مستند، چشم‌انداز سینمای مقاومت ایران، نشست‌های تخصصی و بزرگداشت سینماگران عرصه انقلاب و دفاع مقدس و برنامه‌های جانبی همزمان با هفته گرامیداشت دفاع مقدس در ایران و چند کشور جهان برگزار می نماید.
شما می توانید اخبار کامل جشنواره در سایت http://moqavematfilmfest.ir مشاهده کنید
کد خبر: 74602
Share/Save/Bookmark