«خانه و کلید» جایزه ویژه جشنواره فیلم «فایتی کورتی» در ایتالیا را به‌دست آورد
«خانه و کلید» جایزه ویژه جشنواره فیلم «فایتی کورتی» در ایتالیا را به‌دست آورد
فیلم کوتاه «خانه و کلید» به کارگردانی «شوان عطوف» جایزه ویژه بخش رقابتی جشنواره بین‌المللی فیلم «فایتی کورتی» در کشور ایتالیا را از آن خود کرد.
 
تاريخ : جمعه ۳۰ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۱۶:۳۶
به گزارش هنرنیوز و به نقل از مدیریت روابط عمومی این فیلم ، فیلم کوتاه داستانی «خانه و کلید» (مال و کلیل) Home And Key به کارگردانی «شوان عطوف» و با حضور این هنرمند شناخته شده سینما و تلویزیون اقلیم کردستان و عراق، در جدیدترین حضور بین‌المللی خود، در بخش رقابتی جشنواره بین‌المللی فیلم «فایتی کورتی» Fiati Corti در شهر ونیز در کشور ایتالیا روی پرده رفت و مورد استقبال تماشاگران ایتالیایی قرار گرفت و توانست جایزه ویژه هیئت داوران این جشنواره را به‌دست آورد.

مراسم اختتامیه جشنواره بین‌المللی فیلم «فایتی کورتی»، با حضور استاندار شهر ونیز، اعضای هیئت داوران و هنرمندان شرکت کننده در جشنواره، غروب روز ۱۶ آبان ماه جاری (۷ نوامبر ۲۰۱۴) در شهر ونیز ایتالیا برگزار شد و «پارتیلو آتولودی» رئیس هیئت داوران این جشنواره، در سخنان کوتاهی زبان سینمایی قدرتمند و بخصوص سینماتوگرافی برجسته فیلم کوتاه «خانه و کلید» را ستود و جایزه ویژه هیئت داوران را به «شوان عطوف» کارگردان این فیلم اهدا کرد.

این کارگردان کُرد نیز بعد از دریافت این جایزه، پیراهن خود را که تصویر یکی از دختران مبارز کُرد در شهر کوبانی که بر علیه گروه تروریستی داعش می‌جنگند به حاضران نشان داد و از همه آنان خواست برای این مبارزان شجاع و تمام پیشمرگان غیور کُرد که هم اکنون در جبهه‌های جنگ بر علیه داعش به نمایندگی از تمام دنیا و برای جهانی آزاد می‌جنگند؛ تشویق کنند، که حاضران نیز چندین دقیقه آنها را مورد تشویق‌های خود قرار دادند.

در ادامه این مراسم، خانم «ریزان حمه صالح قادر» نماینده اقلیم کردستان در ایتالیا نیز در سخنانی از زحمات هنرمند «شوان عطوف» در عرصه سینما و بخصوص در سطح بین‌الملل تشکر و قدردانی کرد.

این فیلم ۱۵ دقیقه‌ای همچنین در روزهای ۲۸ آبان ماه تا ۱ آذر ماه امسال (۱۹ تا ۲۲ نوامبر ۲۰۱۴) در بخش رقابتی جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه «اُ کورت» در شهر ناپولی در ایتالیا روی پرده خواهد ‌رفت.

فیلم کوتاه «خانه و کلید» در آخرین حضور بین‌المللی خود، در بخش رقابتی بین‌الملل نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم «آریکا ناتیوا» در کشور شیلی روی پرده رفت و توانست جایزه نقدی و تندیس بهترین فیلم را به‌دست آورد. این جشنواره در چندین بخش رقابتی فیلم‌های کوتاه داستانی، مستند و انیمیشن در روزهای ۱۷ تا ۲۷ مهرماه امسال (۹ تا ۱۹ اکتبر ۲۰۱۴) در کشور شیلی برگزار شد.
کد خبر: 76592
Share/Save/Bookmark